„Sporteseményt szponzorálni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Hogyan kell sporteseményt szponzorálni?)
5. sor: 5. sor:
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# '''Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt''': a sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva a dinamizmust, a látványosságot, a váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
+
# '''Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt!''' A sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva dinamizmust, látványosságot, váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
# '''Használjuk a mágikus háromszöget''': a mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé –a tv, a rádió, az nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
+
# '''Használjuk a mágikus háromszöget!''' A mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé – a tévé, a rádió, a nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
# '''Alkalmazzunk marketing és reklámeszközöket''': a marketing, reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.  
+
# '''Alkalmazzunk marketing- és reklámeszközöket!''' A marketing, a reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.  
# '''A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri.'''
+
# '''A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri:'''
#* a termék- és márkaismeretének, értékének növekedése.
+
#* a termék és a márka ismertebb lesz, értéke növekedik;
#* stabilizálja és erősíti az imidzset (image) és a jó hír hírnevet (goodwill).
+
#* az imidzs (image) és a jó hírnév (goodwill) erősödik;
#* javítja a szociális elérhetőséget.
+
#* bővülnek a fogyasztói kapcsolatok;
#* bővül a fogyasztói kapcsolatokat, partnerré váló vevőközönség.
 
 
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
 
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
# '''Az imidzs kialakítása és gondozása''': minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak az imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzs profilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítmény szintje utal a sportbeli színvonalra, célzatra, ahol a szponzorálás történik. Mivel a versenysportok kapják a médiától a legnagyobb támogatást, így ez adja a legjobb hatékonyságot, ezért a legtöbb szponzor ezen a területen tevékenykedik.  
+
# '''Az imidzs kialakítása és gondozása:''' minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzsprofilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítményszintje utal a sportbeli színvonalra, ahol a szponzorálás történik.
# '''A három fontos alkotóelem''': a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a verseny helyszínek látogatói és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbiak adják a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított a számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
+
# '''A három fontos alkotóelem''': a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a versenyhelyszínek látogatói, és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbi csoport adja a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
 
# '''A szponzorálás eszközei''': a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
 
# '''A szponzorálás eszközei''': a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska).
+
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska);
#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon megjelenés, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés.
+
#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés;
#* címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor, stb.
+
#* címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor stb.;
#* a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után.
+
#* a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után;
#* híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása.
+
#* híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása;
 
#* egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.
 
#* egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.
  
28. sor: 27. sor:
  
 
* Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
 
* Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
* Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll, vagy akár egy programfüzet.
+
* Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll vagy akár egy programfüzet.
  
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
  
* reklám és marketingeszközök
+
* reklám- és marketingeszközök
 
* médiumok
 
* médiumok
 
* sporteszközök
 
* sporteszközök
42. sor: 41. sor:
 
== Figyelmeztetések ==
 
== Figyelmeztetések ==
  
* Vigyázzunk a jogi szabályozásokkal, illetve a korlátozásokkal legyünk tisztában.
+
* Vigyázzunk és legyünk tisztában a jogi szabályozásokkal és korlátozásokkal!
 
* A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.
 
* A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.
  

A lap 2014. április 30., 14:35-kori változata

Hogyan kell sporteseményt szponzorálni?

Sport event.jpg

A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.

Lépések

  1. Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt! A sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva dinamizmust, látványosságot, váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
  2. Használjuk a mágikus háromszöget! A mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé – a tévé, a rádió, a nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
  3. Alkalmazzunk marketing- és reklámeszközöket! A marketing, a reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.
  4. A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri:
    • a termék és a márka ismertebb lesz, értéke növekedik;
    • az imidzs (image) és a jó hírnév (goodwill) erősödik;
    • bővülnek a fogyasztói kapcsolatok;
    • motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
  5. Az imidzs kialakítása és gondozása: minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzsprofilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítményszintje utal a sportbeli színvonalra, ahol a szponzorálás történik.
  6. A három fontos alkotóelem: a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a versenyhelyszínek látogatói, és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbi csoport adja a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
  7. A szponzorálás eszközei: a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
    • sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska);
    • felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés;
    • címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor stb.;
    • a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után;
    • híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása;
    • egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.


Tippek

  • Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
  • Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll vagy akár egy programfüzet.


Amire szükséged lehet

  • reklám- és marketingeszközök
  • médiumok
  • sporteszközök
  • sportolók
  • sportesemények


Figyelmeztetések

  • Vigyázzunk és legyünk tisztában a jogi szabályozásokkal és korlátozásokkal!
  • A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.


Kapcsolódó videók


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS, Hogyankell, Mező