„Sporteseményt szponzorálni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Hogyan kell sporteseményt szponzorálni?)
a (Visszaállítottam a lap korábbi változatát: 89.134.203.160 (vita) szerkesztéséről BoglarkaS szerkesztésére)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? ==
 
== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? ==
  
[[Fájl:Sport_event.jpg|right|250px]]Aa sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.
+
[[Fájl:Sport_event.jpg|right|250px]]A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==

A lap 2014. május 1., 18:06-kori változata

Hogyan kell sporteseményt szponzorálni?

Sport event.jpg

A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.

Lépések

  1. Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt! A sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva dinamizmust, látványosságot, váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
  2. Használjuk a mágikus háromszöget! A mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé – a tévé, a rádió, a nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
  3. Alkalmazzunk marketing- és reklámeszközöket! A marketing, a reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.
  4. A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri:
    • a termék és a márka ismertebb lesz, értéke növekedik;
    • az imidzs (image) és a jó hírnév (goodwill) erősödik;
    • bővülnek a fogyasztói kapcsolatok;
    • motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
  5. Az imidzs kialakítása és gondozása: minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzsprofilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítményszintje utal a sportbeli színvonalra, ahol a szponzorálás történik.
  6. A három fontos alkotóelem: a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a versenyhelyszínek látogatói, és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbi csoport adja a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
  7. A szponzorálás eszközei: a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
    • sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska);
    • felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés;
    • címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor stb.;
    • a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után;
    • híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása;
    • egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.


Tippek

  • Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
  • Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll vagy akár egy programfüzet.


Amire szükséged lehet

  • reklám- és marketingeszközök
  • médiumok
  • sporteszközök
  • sportolók
  • sportesemények


Figyelmeztetések

  • Vigyázzunk és legyünk tisztában a jogi szabályozásokkal és korlátozásokkal!
  • A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.


Kapcsolódó videók


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS, Hogyankell, Mező