„Sporteseményt szponzorálni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? == A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utób…”)
 
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? ==
 
== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? ==
  
A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.
+
[[Fájl:Sport_event.jpg|right|350px]]A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.
  
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt: a sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva a dinamizmust, a látványosságot, a váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
+
# '''Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt''': a sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva a dinamizmust, a látványosságot, a váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
# Használjuk a mágikus háromszöget: a mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé –a tv, a rádió, az nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
+
# '''Használjuk a mágikus háromszöget''': a mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé –a tv, a rádió, az nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
# Alkalmazzunk marketing és reklámeszközöket: a marketing, reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.  
+
# '''Alkalmazzunk marketing és reklámeszközöket''': a marketing, reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.  
# A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri.
+
# '''A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri.'''
 
#* a termék- és márkaismeretének, értékének növekedése.
 
#* a termék- és márkaismeretének, értékének növekedése.
 
#* stabilizálja és erősíti az imidzset (image) és a jó hír hírnevet (goodwill).
 
#* stabilizálja és erősíti az imidzset (image) és a jó hír hírnevet (goodwill).
15. sor: 15. sor:
 
#* bővül a fogyasztói kapcsolatokat, partnerré váló vevőközönség.
 
#* bővül a fogyasztói kapcsolatokat, partnerré váló vevőközönség.
 
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
 
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
# Az imidzs kialakítása és gondozása: minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak az imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzs profilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítmény szintje utal a sportbeli színvonalra, célzatra, ahol a szponzorálás történik. Mivel a versenysportok kapják a médiától a legnagyobb támogatást, így ez adja a legjobb hatékonyságot, ezért a legtöbb szponzor ezen a területen tevékenykedik.  
+
# '''Az imidzs kialakítása és gondozása''': minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak az imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzs profilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítmény szintje utal a sportbeli színvonalra, célzatra, ahol a szponzorálás történik. Mivel a versenysportok kapják a médiától a legnagyobb támogatást, így ez adja a legjobb hatékonyságot, ezért a legtöbb szponzor ezen a területen tevékenykedik.  
# A három fontos alkotóelem: a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a verseny helyszínek látogatói és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbiak adják a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított a számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
+
# '''A három fontos alkotóelem''': a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a verseny helyszínek látogatói és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbiak adják a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított a számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
# A szponzorálás eszközei: a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
+
# '''A szponzorálás eszközei''': a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
 
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska).
 
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska).
 
#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon megjelenés, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés.
 
#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon megjelenés, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés.

A lap 2014. április 30., 10:08-kori változata

Hogyan kell sporteseményt szponzorálni?

Sport event.jpg

A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.


Lépések

  1. Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt: a sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva a dinamizmust, a látványosságot, a váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
  2. Használjuk a mágikus háromszöget: a mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé –a tv, a rádió, az nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
  3. Alkalmazzunk marketing és reklámeszközöket: a marketing, reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.
  4. A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri.
    • a termék- és márkaismeretének, értékének növekedése.
    • stabilizálja és erősíti az imidzset (image) és a jó hír hírnevet (goodwill).
    • javítja a szociális elérhetőséget.
    • bővül a fogyasztói kapcsolatokat, partnerré váló vevőközönség.
    • motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
  5. Az imidzs kialakítása és gondozása: minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak az imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzs profilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítmény szintje utal a sportbeli színvonalra, célzatra, ahol a szponzorálás történik. Mivel a versenysportok kapják a médiától a legnagyobb támogatást, így ez adja a legjobb hatékonyságot, ezért a legtöbb szponzor ezen a területen tevékenykedik.
  6. A három fontos alkotóelem: a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a verseny helyszínek látogatói és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbiak adják a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított a számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
  7. A szponzorálás eszközei: a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
    • sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska).
    • felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon megjelenés, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés.
    • címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor, stb.
    • a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után.
    • híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása.
    • egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.


Tippek

  • Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
  • Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll, vagy akár egy programfüzet.


Amire szükséged lehet

  • reklám és marketingeszközök
  • médiumok
  • sporteszközök
  • sportolók
  • sportesemények


Figyelmeztetések

  • Vigyázzunk a jogi szabályozásokkal, illetve a korlátozásokkal legyünk tisztában.
  • A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.


Kapcsolódó videók


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS, Hogyankell, Mező