Sporteseményt szponzorálni szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? ==
 
== Hogyan kell sporteseményt szponzorálni? ==
  
[[Fájl:Sport_management.jpg|right|200px]]A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.
+
A sportesemények szponzorálására fordított összegek hihetetlen mértékben sokszorozódtak meg világszerte az utóbbi 20 évben, s ezzel párhuzamosan a szponzorok száma is jócskán megemelkedett. A sport előkelő helyet foglal el a szponzorálási piacon, így az egyik legnagyobb befektetési ágazattá is vált. Egy igazán nehéz és naprakész munka a menedzselés, ezért kellő tapasztalat és gyakorlat szükséges a tevékenykedés elkezdéséhez. Lássuk, milyen szempontok szerint alkalmazzuk a sportszponzorációt.
 +
 
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# '''Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt!''' A sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva dinamizmust, látványosságot, váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
+
# Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt: a sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva a dinamizmust, a látványosságot, a váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.
# '''Használjuk a mágikus háromszöget!''' A mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé – a tévé, a rádió, a nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
+
# Használjuk a mágikus háromszöget: a mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé –a tv, a rádió, az nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.
# '''Alkalmazzunk marketing- és reklámeszközöket!''' A marketing, a reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.  
+
# Alkalmazzunk marketing és reklámeszközöket: a marketing, reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti.  
# '''A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri:'''
+
# A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri.
#* a termék és a márka ismertebb lesz, értéke növekedik;
+
#* a termék- és márkaismeretének, értékének növekedése.
#* az imidzs (image) és a jó hírnév (goodwill) erősödik;
+
#* stabilizálja és erősíti az imidzset (image) és a jó hír hírnevet (goodwill).
#* bővülnek a fogyasztói kapcsolatok;
+
#* javítja a szociális elérhetőséget.
 +
#* bővül a fogyasztói kapcsolatokat, partnerré váló vevőközönség.
 
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
 
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
# '''Az imidzs kialakítása és gondozása:''' minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzsprofilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítményszintje utal a sportbeli színvonalra, ahol a szponzorálás történik.
+
# Az imidzs kialakítása és gondozása: minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak az imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzs profilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítmény szintje utal a sportbeli színvonalra, célzatra, ahol a szponzorálás történik. Mivel a versenysportok kapják a médiától a legnagyobb támogatást, így ez adja a legjobb hatékonyságot, ezért a legtöbb szponzor ezen a területen tevékenykedik.  
# '''A három fontos alkotóelem''': a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a versenyhelyszínek látogatói, és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbi csoport adja a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
+
# A három fontos alkotóelem: a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a verseny helyszínek látogatói és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbiak adják a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított a számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
# '''A szponzorálás eszközei''': a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
+
# A szponzorálás eszközei: a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska);
+
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska).
#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés;
+
#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon megjelenés, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés.
#* címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor stb.;
+
#* címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor, stb.
#* a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után;
+
#* a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után.
#* híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása;
+
#* híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása.
 
#* egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.
 
#* egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.
  
27. sor: 29. sor:
  
 
* Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
 
* Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
* Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll vagy akár egy programfüzet.
+
* Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll, vagy akár egy programfüzet.
  
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
  
* reklám- és marketingeszközök
+
* reklám és marketingeszközök
 
* médiumok
 
* médiumok
 
* sporteszközök
 
* sporteszközök
41. sor: 43. sor:
 
== Figyelmeztetések ==
 
== Figyelmeztetések ==
  
* Vigyázzunk és legyünk tisztában a jogi szabályozásokkal és korlátozásokkal!
+
* Vigyázzunk a jogi szabályozásokkal, illetve a korlátozásokkal legyünk tisztában.
 
* A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.
 
* A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.
  
57. sor: 59. sor:
 
* A cikk a Rendezvény Magazin 2009 júliusi száma alapján készült.
 
* A cikk a Rendezvény Magazin 2009 júliusi száma alapján készült.
 
* [http://taylornash.hu/Portal/Articles/View.aspx?ArticleId=ac34e427-b19f-42c9-8b55-07381da40329 A szponzori tevékenység.]
 
* [http://taylornash.hu/Portal/Articles/View.aspx?ArticleId=ac34e427-b19f-42c9-8b55-07381da40329 A szponzori tevékenység.]
 
+
* [http://elib.kkf.hu/edip/D_15183.pdf Sportszponzorálás Magyarországon, szakdolgozati tanulmány.]
 
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)