Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Sajtótájékoztatót szervezni

Szerkesztés Hogyan kell sajtótájékoztatót szervezni?

Sajttaj.jpg

A sajtótájékoztató egy olyan rendezvény, amelyre egy adott vállalat a sajtó képviselőit hívja meg abból a célból, hogy egy előre meghatározott témáról tájékoztassa őket, valamint első kézből nyújtson válaszokat a helyszínen feltett kérdésekre. A sajtótájékoztató megszervezése összetett feladat, hiszen nemcsak annak megfelelő színvonaláról, hanem hibátlan lebonyolításáról is gondoskodni kell, amihez körültekintő előkészületekre van szükség.

Szerkesztés Lépések

  1. Határozzuk meg, hogy mely médiumok számára lehet érdekes a témánk (gazdasági, politikai, informatikai stb.)!
  2. A témának megfelelően állítsuk össze a meghívottak listáját!
  3. Határozzuk meg a helyszínt és az időpontot!
  4. Állítsuk össze a szervezőcsapatot! Mindenkinek jól körülhatárolt feladatkört adjunk.
  5. Készítsük el a meghívókat! Manapság már inkább online küldjük el a meghívókat, ám az esztétikus megjelenést mindig tartsuk szem előtt!
  6. A meghívókat minimum egy héttel a rendezvény előtt küldjük el az újságíróknak! Postai levélben történő meghívás esetén 7-10 nappal korábban adjuk fel a meghívót.
  7. Kérjünk visszajelzést az újságíróktól! Erre létrehozhatunk egy aloldalt, vagy megkérhetjük a meghívottakat, hogy részvételi szándékukat jelezzék e-mailben vagy telefonon.
  8. Válasszuk ki a sajtótájékoztatón megszólaló személyt! Olyan embert válasszunk, aki jól ismeri a vállalatot, és aki nem riad vissza az előre nem látható kérdésektől.
  9. Szervezzük meg az étkeztetést (amennyiben például ebédidőbe nyúlik a rendezvény)!
  10. Állítsuk be a hangtechnikát, és ha képi megerősítést is alkalmazunk, szereljük össze a projektort és a kivetítővásznat.
  11. Gondoskodjunk az újságíróknak szánt háttéranyagokról!
  12. Kedveskedhetünk apró ajándékkal a meghívottaknak.
  • Készítsünk forgatókönyvet, amelyet minden szervező kapjon kézhez pár nappal a rendezvény előtt, így kevés eséllyel alakulnak ki buktatók.
  • Figyeljünk arra, hogy az időpont lehetőleg ne ütközzön más fontos eseményekkel.
  • A helyszínválasztásnál figyeljünk annak adottságaira: könnyű megközelíthetőség, elegendő parkolóhely, kellemes környezet stb.
  • A sajtótájékoztatón megszólaló személyt készítsük fel olyan kérdések megválaszolására is, amelyek kínosak lehetnek a vállalatra nézve.
  • Készítsük fel a megszólalót arra, hogy a rendezvény után rádiós vagy televíziós interjút is kérhetnek tőle!
  • Az újságíróknak szánt ajándék legyen figyelemfelhívó, de ne legyen túlzó, és kapcsolódjon a céghez, hiszen az ajándék növeli az emlékezeti hatást.

Szerkesztés Amire szükséged lehet

  • egy jó, tapasztalt szervezőcsapat
  • sajtólista
  • meghívó
  • megfelelő helyszín és időpont
  • a vállalat képviselője
  • háttéranyagok
  • ajándékok
  • catering

Szerkesztés Figyelmeztetések

  • Tartsuk be a helyszín házirendjét!
  • Vegyük figyelembe a helyszín befogadóképességét! Ne tervezzük se túl, se alul a résztvevők számát.
  • Figyeljünk rá, hogy a vállalat számára fontos médiumok képviseltessék magukat! Ha kell, keressük meg telefonon azokat az újságírókat, akik megjelenésére feltétlenül számítunk!
  • Mindig a lehető legkörültekintőbben ellenőrizzük a technikai felszereléseket! Kellemetlen perceket okozhat egy torzító mikrofon vagy egy nem megfelelően működő projektor.

Szerkesztés Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS