„Sajtószobát felépíteni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Hogyan kell sajtószobát felépíteni?)
(Kapcsolódó források, hivatkozások)
 
(Egy közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell sajtószobát felépíteni? ==
 
== Hogyan kell sajtószobát felépíteni? ==
  
[[Fájl:sajtoszoba.jpg|right]]A sajtószoba a céges weboldalak fontos része, azt a célt szolgálja, hogy mind a sajtó képviselői, mind a partnerek és ügyfelek könnyen és egyszerűen megtalálják az aktuális sajtóhíreket és a vállalat részéről dedikált kapcsolattartó elérhetőségeit.
+
[[Fájl:sajtoszoba.jpg|left]]A sajtószoba a céges weboldalak fontos része, azt a célt szolgálja, hogy mind a sajtó képviselői, mind a partnerek és ügyfelek könnyen és egyszerűen megtalálják az aktuális sajtóhíreket és a vállalat részéről dedikált kapcsolattartó elérhetőségeit.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
27. sor: 27. sor:
  
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
 
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog?page=4 5 banális honlap hiba, amit sokan elkövetnek]
+
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/08/07/5-banalis-honlaphiba-amit-sokan-elkovetnek 5 banális honlap hiba, amit sokan elkövetnek]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/10/24/sajtokutatas-2011-sakkom-pr-ugynokseg.html Gyors és korrekt tájékoztatást várnak az újságírók]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/10/24/sajtokutatas-2011-sakkom-pr-ugynokseg.html Gyors és korrekt tájékoztatást várnak az újságírók]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2010/12/01/sajtokutatas-sakkom-pr-ugynokseg.html Inkább segítik az újságírók munkáját a pr-esek]  
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2010/12/01/sajtokutatas-sakkom-pr-ugynokseg.html Inkább segítik az újságírók munkáját a pr-esek]  

A lap jelenlegi, 2014. március 7., 15:02-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell sajtószobát felépíteni?

Sajtoszoba.jpg

A sajtószoba a céges weboldalak fontos része, azt a célt szolgálja, hogy mind a sajtó képviselői, mind a partnerek és ügyfelek könnyen és egyszerűen megtalálják az aktuális sajtóhíreket és a vállalat részéről dedikált kapcsolattartó elérhetőségeit.

[szerkesztés] Lépések

  1. Helyezzük el a sajtószobát a menüben! A sajtószoba kaphat önálló menüpontot is, ha kiemelt fontossággal bír egy nagyvállalat életében, ha erre nincs szükség, akkor érdemes a Rólunk vagy Magunkról menüpontban elhelyezni, ahová a bemutatkozás és hírek is bekerülnek.
  2. Milyen részei legyenek a sajtószobának? Érdemes a sajtószobát almenükre bontani, melyek a következők legyenek: sajtóközlemények, sajtómegjelenések, kapcsolattartó, esetleg sajtóesemények (pl. sajtótájékoztató, sajtóreggeli stb.), ha vannak ilyenek a cég életében.
  3. Sajtóközlemények és médiamegjelenések szétválasztása! A cég nevében kiadott sajtóközlemények mindig külön menüpontban jelenjenek meg, elválasztva a médiamegjelenésektől, melyek a közlemények alapján a médiumokban generált cikkeket kell, hogy tartalmazzák!
  4. Ki legyen a kapcsolattartó személy? Amennyiben a cég saját maga felel a sajtókommunikációjáért, akkor érdemes több kontaktot is megadni: a sajtókommunikációért felelős, vezető személy, és egy olyan kapcsolattartót, aki biztosan mindig elérhető, és érdemben tud reagálni a sajtómegkeresésekre. Amennyiben a vállalat PR ügynökséggel dolgozik, akkor érdemes az ügynökségnél dedikált személyt megadni kapcsolattartónak, így a megkeresések hozzá fognak befutni, ami nagymértékben tehermentesíti a céget. A lényeg, hogy mindig olyan személy legyen megadva a sajtószobában, aki valóban állandóan rendelkezésére áll a sajtó munkatársainak.
  5. Milyen elérhetőséget adjunk meg a sajtószobában? E-mail címet és mobiltelefonszámot mindenképp, és ha ezen kívül van még plusz elérhetőség, akkor azzal kiegészítve (pl. vezetékes telefon, fax, cím stb.). Növelheti a sajtószoba értékét, ha például a kapcsolattartó személynél annak LinkedIn profilját is megadjuk, hogy minél több információt lehessen róla megtudni, minél gyorsabban.
  6. Mit töltsünk fel a sajtóközleményekhez? A sajtóközlemények szövegén túl a hozzájuk kapcsolódó mellékleteket, fotókat, ha van infografikát és videós anyagot is helyezzük el a sajtószobában, hogy az újságíróknak minél több információ és segédanyag álljon rendelkezésükre!
  7. Mi kerüljön fel a megjelenések közé? A sajtómegjelenésekhez nem szükséges az összes céget érintő megjelenést feltölteni. Elég, ha egy-egy témához a 2-3 legfontosabb, leginkább presztízs értékű megjelenést tesszük fel az oldalunkra. Az online elérhető anyagok esetében közvetlen linket is adjunk meg a sajtószobában, hogy az érdeklődők könnyen elérhessék a forrást! Print és egyéb megjelenések esetében pedig PDF formátumban vagy képként érdemes feltölteni az adott médiamegjelenést.

[szerkesztés] Tippek

  • Fontos, hogy rendszeresen frissüljön a sajtószoba tartalma, és a kiadott közlemények azonnal felkerüljenek.
  • Sajtótájékoztató esetén érdemes a sajtócsomag tartalmát a sajtószobában online elérhetővé tenni, hogy az újságírók később is hozzáférhessenek.
  • Archiváld a korábbi megjelenéseket! Ha már több éve rendszeresen ad ki sajtóközleményeket a cég, ebből adódóan számos médiamegjelenése gyűlt össze, akkor érdemes a korábbi sajtóközleményeket és megjelenéseket egyaránt archiválni évek szerinti bontásban, és listázáskor csak a legfrissebbeket megjeleníteni.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Weboldal
  • Dedikált kapcsolattartó
  • Sajtómegjelenések
  • Sajtóanyagok

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Kríziskommunikáció esetén kiemelten fontos, hogy a sajtószoba percről percre frissülő tartalommal legyen feltöltve!

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bianka