„Nyereményjátékot indítani a Facebookon” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Lépések)
(Kapcsolódó források, hivatkozások)
 
(4 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell nyereményjátékot indítani a Facebookon? ==
 
== Hogyan kell nyereményjátékot indítani a Facebookon? ==
  
[[Fájl:fb.jpg|right|250 px]]A Facebook új szabályai (2013. augusztus 27.) szerint már nemcsak [[Nyereményjátékot_futtatni_a_Facebookon | külső alkalmazásban]], hanem az általunk kezelt oldal üzenőfalán is futtathatunk nyereményjátékot. A korábban megtiltott funkciók közül most jó néhányat használhatunk a Facebook-os játékainkban, azonban még mindig vannak korlátozások! Cikkünkben az általános tanácsok mellett ezeket is bemutatjuk.
+
[[Fájl:fb.jpg|right|250 px|saját szerkesztésű fotó]]A Facebook új szabályai (2013. augusztus 27.) szerint már nemcsak [[Nyereményjátékot_futtatni_a_Facebookon | külső alkalmazásban]], hanem az általunk kezelt oldal üzenőfalán is futtathatunk nyereményjátékot. A korábban megtiltott funkciók közül most jó néhányat használhatunk a Facebook-os játékainkban, azonban még mindig vannak korlátozások! Cikkünkben az általános tanácsok mellett ezeket is bemutatjuk.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
21. sor: 21. sor:
 
*A Facebook azért lett engedékenyebb, hogy a kisebb oldalak is ilyen egyszerű módszerrel megmozgathassák rajongóikat, valamint növelni tudják oldaluk aktivitását (növelni a Talking About értéket). Azonban az ilyen játékok egy új termék vagy egy új bolt megnyitásának promotálására is alkalmasak, de új termékünk nevére is gyűjthetünk így ötleteket, szavazásokat bonyolíthatunk le, lezajlott eseményről is szerezhetünk felhasználói információkat, vagy éppen kvízkérdéseket tehetünk fel.  
 
*A Facebook azért lett engedékenyebb, hogy a kisebb oldalak is ilyen egyszerű módszerrel megmozgathassák rajongóikat, valamint növelni tudják oldaluk aktivitását (növelni a Talking About értéket). Azonban az ilyen játékok egy új termék vagy egy új bolt megnyitásának promotálására is alkalmasak, de új termékünk nevére is gyűjthetünk így ötleteket, szavazásokat bonyolíthatunk le, lezajlott eseményről is szerezhetünk felhasználói információkat, vagy éppen kvízkérdéseket tehetünk fel.  
 
*A játékokhoz használjunk jó minőségű és figyelemfelkeltő fotókat, illusztrációkat, valamint frappáns és meggyőző szövegeket.
 
*A játékokhoz használjunk jó minőségű és figyelemfelkeltő fotókat, illusztrációkat, valamint frappáns és meggyőző szövegeket.
*Azzal, hogy valaki lájkolja játék-posztunkat vagy hozzászólást ír hozzá, akkor ezeket az interakciókat a felhasználók ismerősei is láthatják a hírfolyamban, így olyan emberek is tudomást szerezhetnek a játékról és ezzel együtt az oldalunkról, akik még nem rajongók. Ha elég izgalmasnak találják játékunkat, az oldalunkat pedig elég érdekesnek, akkor valószínűleg lájkolják és a játékban is részt vesznek.
+
*A játékok nyerteseit például ezzel az [http://facebooknyertes.com/ alkalmazással] is egyszerűen kisorsolhatjuk.
 +
*Azzal, hogy valaki lájkolja játék-posztunkat vagy hozzászólást ír hozzá, ezeket az interakciókat a felhasználók ismerősei is láthatják a hírfolyamban, így olyan emberek is tudomást szerezhetnek a játékról és ezzel együtt az oldalunkról, akik még nem rajongóink. Ha elég izgalmasnak találják a játékunkat, az oldalunkat pedig elég érdekesnek, akkor valószínűleg lájkolják azt és a játékban is részt vesznek.
 
*Az üzenőfalon indított játékokkal ugyan megnövelhetjük oldalunkon az aktivitást, azonban ha komolyabb játékot (pl. fotó/videópályázat, összetettebb kvízjáték) akarunk indítani, és valódi lájkokat vagy éppen adatbázis-építésre alkalmas adatokat szeretnénk begyűjteni, akkor inkább külső alkalmazásban futtassuk a játékainkat. Az alkalmazás sokkal rugalmasabb, szervezetten és biztonságosan gyűjthetünk vele adatokat, márkánkat is jobban erősíthetjük vele.  
 
*Az üzenőfalon indított játékokkal ugyan megnövelhetjük oldalunkon az aktivitást, azonban ha komolyabb játékot (pl. fotó/videópályázat, összetettebb kvízjáték) akarunk indítani, és valódi lájkokat vagy éppen adatbázis-építésre alkalmas adatokat szeretnénk begyűjteni, akkor inkább külső alkalmazásban futtassuk a játékainkat. Az alkalmazás sokkal rugalmasabb, szervezetten és biztonságosan gyűjthetünk vele adatokat, márkánkat is jobban erősíthetjük vele.  
 
*Az értékesebb nyereményű és hosszabb ideig tartó játékokat is inkább applikáció segítségével (hitelesség megteremtése!) bonyolítsuk le, a kisebb nyereményű és rövidebb ideig tartó, illetve rajongóink megmozgatására és az adott bejegyzésünk terjedésére kiválóan alkalmas játékok indítására oldalunk üzenőfala is megfelelő helyszín.
 
*Az értékesebb nyereményű és hosszabb ideig tartó játékokat is inkább applikáció segítségével (hitelesség megteremtése!) bonyolítsuk le, a kisebb nyereményű és rövidebb ideig tartó, illetve rajongóink megmozgatására és az adott bejegyzésünk terjedésére kiválóan alkalmas játékok indítására oldalunk üzenőfala is megfelelő helyszín.
44. sor: 45. sor:
  
 
* [https://fbcdn-dragon-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/851577_158705844322839_2031667568_n.pdf/ Segédlet a Facebooktól angol nyelven]
 
* [https://fbcdn-dragon-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/851577_158705844322839_2031667568_n.pdf/ Segédlet a Facebooktól angol nyelven]
* [https://www.facebook.com/page_guidelines.php/ A Facebook promóciókra vonatkozó szabályai]
 
 
* [http://besocial.hu/2013/08/mit-szabad-es-mit-nem-az-uj-nyeremenyjatek-szabalyokkal-a-facebookon/ Mit szabad és mit nem az új nyereményjáték szabályokkal a Facebookon? ]
 
* [http://besocial.hu/2013/08/mit-szabad-es-mit-nem-az-uj-nyeremenyjatek-szabalyokkal-a-facebookon/ Mit szabad és mit nem az új nyereményjáték szabályokkal a Facebookon? ]
 
* [http://facebooktippek.hu/2013/08/28/hogyan-indits-nyeremenyjatekot-a-facebookon-uj-szabalyok-szerint/ Hogyan indítsunk nyereményjátékot a Facebookon az új szabályok szerint? ]
 
* [http://facebooktippek.hu/2013/08/28/hogyan-indits-nyeremenyjatekot-a-facebookon-uj-szabalyok-szerint/ Hogyan indítsunk nyereményjátékot a Facebookon az új szabályok szerint? ]
* [http://socialtimes.hu/articles/2013-09-03/igy-tervezz-timeline-kampanyokat-a-facebookon/ Így tervezz Timeline-kampányokat a Facebookon]
 
 
* [http://sakkom.hu/blog/2013/08/27/szakmat-a-facebookra/ SAKKOM blog: Szakmát a Facebookra?]
 
* [http://sakkom.hu/blog/2013/08/27/szakmat-a-facebookra/ SAKKOM blog: Szakmát a Facebookra?]
  
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Játék]]
 
[[Kategória:Játék]]

A lap jelenlegi, 2014. január 31., 11:38-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell nyereményjátékot indítani a Facebookon?

saját szerkesztésű fotó

A Facebook új szabályai (2013. augusztus 27.) szerint már nemcsak külső alkalmazásban, hanem az általunk kezelt oldal üzenőfalán is futtathatunk nyereményjátékot. A korábban megtiltott funkciók közül most jó néhányat használhatunk a Facebook-os játékainkban, azonban még mindig vannak korlátozások! Cikkünkben az általános tanácsok mellett ezeket is bemutatjuk.

[szerkesztés] Lépések

  1. Válasszunk megfelelő játéktípust! Annak függvényében, hogy mennyire akarjuk „megdolgoztatni” a felhasználókat, többféle játéktípus közül is választhatunk. A kvíz jellegű játékok csak néhány kattintásba kerülnek, míg ha a versenyzőknek kell beküldeniük általuk készített fotókat, videókat, amelyekre aztán szavazatokat kell gyűjteniük, az már több időt és energiát igényel részükről.
  2. Legyünk tisztában az engedélyezett funkciókkal és ezekhez igazítsuk játékaink kivitelezését, lebonyolítását!
    • Nincs külön regisztráció, ezért már az a játékban való részvételnek számít, hogy az illető lájkol vagy kommentel egy posztot, megoszt egy tartalmat az oldal idővonalán/üzenőfalán, vagy üzenetet küld az oldalnak.
    • A játék során a Facebook funkciók közül a like és a hozzászólás használata engedélyezett, azaz megkérhetjük a felhasználót, hogy lájkoljon egy bejegyzést vagy írja be hozzászólásba a válaszokat, esetleg szavazzon a Like gombbal.
    • Nem kérhetjük meg azonban arra, hogy a játékban való részvételhez lájkolja az oldalunkat, ossza meg saját és ezáltal ismerősei üzenőfalán a mi bejegyzésünket, vagy tagelje (jelölje be) magát egy általunk posztolt fotón.
  3. Készítsük el és indítsuk el a játékot oldalunk üzenőfalán! Buzdítsuk lájkolásra a felhasználókat, vagy tegyünk fel nekik kérdéseket, adjunk nekik feladatokat. Íme néhány példa:
    • Lájkokkal történő részvétel/szavazás: Lájkold ezt a fotót szeptember 2. és október 15.-e között, és légy a 3 szerencsés egyike, aki megnyeri ezt a trendi őszi táskát! / Azok között, akik lájkolják ezt a képet kedd délutánig, kisorsolunk egy pólót! Induljon a lájkolás :) / A legtöbb lájkot begyűjtő fotó feltöltője értékes nyereménnyel gazdagodik, a szavazók között pedig kisorsolunk egy kávéfőzőt! Lájkolásra fel!
    • Hozzászólásokkal történő válaszadás: Mikor készült az első magyar dagerrotípia? A) 1920 B) 1840 C) 1838 A megfejtést hozzászólásban várjuk, a helyes válaszadók értékes ajándékokat nyerhetnek! / Ti milyen nevet adnátok a legújabb sütinknek? Ötleteiteket hozzászólásban várjuk, a legjobb névadó pedig vendégünk lesz az új sütire és egy kávéra! / Hogy tetszett a tegnap esti koncert? A véleményezők között kisorsolunk egy páros belépőt a következő koncertünkre!
  4. Válasszunk megfelelő nyereményt! Ha megoldható, akkor válasszunk cégünkhöz kapcsolódó nyereményt! Azonban minden esetben törekedjünk arra, hogy a fődíj legyen elég vonzó a célcsoportnak, de ne legyen túl nagy és értékes, mert nem fogják elhinni, hogy van esélyük megnyerni. Sokan vetnek be tabletet, iPad-et, iPhone-t – ilyen jellegű nyereményekkel már sok átverés volt, ezért ezekkel nehéz megteremteni a hitelességet. A befektetett energiának és a nyeremény értékének is érdemes összhangban lennie: ha például kuponos játékot futtatunk, nyugodtan adhatunk kisebb értékű ajándékokat, de egy több hétig tartó fotópályázat esetén – amikor a versenyzőknek is meg kell dolgozniuk a részvételért és a szavazatokért – akkor nagyobb összegű nyereményt adjunk!
  5. Promotáljuk a játékunkat! Egy-egy ilyen játék rendes bejegyzésnek (kép + szöveg) számít, tehát promotált posztként is kiemelhetjük őket, vagy Facebook hirdetés formájában is szélesíthetjük elérhetőségét, de figyelemfelkeltő posztokkal vagy akár hírleveleinkben is népszerűsíthetjük nyereményjátékunkat, intenzíven ösztönözve a felhasználókat a részvételre.
  6. Végezzünk utómunkálatokat! Értékeljük nyereményjátékunk sikerét, hogy a visszajelzéseket, tapasztalatokat tudjuk hasznosítani a jövőbeli játékok szervezésénél. A nyereményjáték lezárása után se hagyjuk cserben rajongóinkat, továbbra is legyünk aktívak, szolgáltassunk minőségi tartalmat Facebook oldalunkon!

[szerkesztés] Tippek

  • A Facebook azért lett engedékenyebb, hogy a kisebb oldalak is ilyen egyszerű módszerrel megmozgathassák rajongóikat, valamint növelni tudják oldaluk aktivitását (növelni a Talking About értéket). Azonban az ilyen játékok egy új termék vagy egy új bolt megnyitásának promotálására is alkalmasak, de új termékünk nevére is gyűjthetünk így ötleteket, szavazásokat bonyolíthatunk le, lezajlott eseményről is szerezhetünk felhasználói információkat, vagy éppen kvízkérdéseket tehetünk fel.
  • A játékokhoz használjunk jó minőségű és figyelemfelkeltő fotókat, illusztrációkat, valamint frappáns és meggyőző szövegeket.
  • A játékok nyerteseit például ezzel az alkalmazással is egyszerűen kisorsolhatjuk.
  • Azzal, hogy valaki lájkolja játék-posztunkat vagy hozzászólást ír hozzá, ezeket az interakciókat a felhasználók ismerősei is láthatják a hírfolyamban, így olyan emberek is tudomást szerezhetnek a játékról és ezzel együtt az oldalunkról, akik még nem rajongóink. Ha elég izgalmasnak találják a játékunkat, az oldalunkat pedig elég érdekesnek, akkor valószínűleg lájkolják azt és a játékban is részt vesznek.
  • Az üzenőfalon indított játékokkal ugyan megnövelhetjük oldalunkon az aktivitást, azonban ha komolyabb játékot (pl. fotó/videópályázat, összetettebb kvízjáték) akarunk indítani, és valódi lájkokat vagy éppen adatbázis-építésre alkalmas adatokat szeretnénk begyűjteni, akkor inkább külső alkalmazásban futtassuk a játékainkat. Az alkalmazás sokkal rugalmasabb, szervezetten és biztonságosan gyűjthetünk vele adatokat, márkánkat is jobban erősíthetjük vele.
  • Az értékesebb nyereményű és hosszabb ideig tartó játékokat is inkább applikáció segítségével (hitelesség megteremtése!) bonyolítsuk le, a kisebb nyereményű és rövidebb ideig tartó, illetve rajongóink megmozgatására és az adott bejegyzésünk terjedésére kiválóan alkalmas játékok indítására oldalunk üzenőfala is megfelelő helyszín.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • saját Facebook oldal
  • kreatív ötletek játékokhoz
  • idő, energia és pénz a nyereményjáték lebonyolításához

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Attól még, hogy szabályossá vált néhány Facebook funkció (pl. like mint szavazat egy fotópályázat esetén, hozzászólás mint válasz egy kvízjáték esetén), nem kell túlzásba vinnünk a játékokat! Hamar meg fogják unni a rajongóink!
  • A játékban részt vevőktől ne kérjük, hogy egyszerre két „feladatot” is elvégezzenek (pl. Lájkold a fotót és szólj hozzá!), mert nem fogjuk tudni nyomon követni, hogy minden lépést elvégzett-e!
  • Ha kérdést teszünk fel, vagy véleményre kérdezünk rá, akkor nagyon figyeljünk az érkező kommentekre, nehogy trollkodásba forduljon át a dolog, és teljesen elveszítsük az uralmunkat saját oldalunk felett!
  • Mivel nincs hivatalos regisztráció (már az a játékban való részvételnek számít, hogy az illető például lájkol vagy kommentel egy posztot) vagy külső alkalmazás, amin keresztül megvalósulna a regisztráció (így begyűjthetnénk a résztvevő e-mail címét, telefonszámát), ezért egy játék nyertesét úgy tudjuk értesíteni, hogy felkeressük Facebook profilját és azon keresztül (pl. üzenet vagy megadott e-mail cím) értesítjük.
  • A Facebook hivatalos szabályzata szerint az üzenőfalon futtatott játék is akkor számít törvényesnek, ha a játék szervezője eleget tett a bejelentési kötelezettségének és beszerezte a szükséges engedélyeket, továbbá pontosan meg vannak fogalmazva a játékban való részvétel feltételei (pl. életkor) és a játék résztvevői arról is tájékoztatva vannak, hogy a nyereményjáték nem a Facebook szervezésében valósul meg és nem is támogatja azt!
  • A Facebook szabályok mellett a magyar jogszabályoknak sem árt megfelelnünk (pl. Szerencsejáték szervezéséről szóló törvény, nyeremények utáni adózás)!
  • A szerencsejáték törvény hatálya alá tartozó nyereményjátékok esetében mindig kötelező a közjegyző részvétele, míg a törvény hatálya alá nem tartozó játékok esetében nem! Azonban az utóbbi esetben is sokszor igénybe veszik a közjegyző közreműködését egy esetleges későbbi jogvita elkerülése miatt, illetve a sorsolás tisztaságának demonstrálására.

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya