„Megtérülést számolni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Tippek)
(Források, hivatkozások)
 
(Egy közbenső módosítás, amit egy másik szerkesztő végzett, nincs mutatva)
20. sor: 20. sor:
 
           költség
 
           költség
 
* Példa: Egy webáruház kétféleképpen hirdeti az interneten a termékeit: egy héten keresztül bannerrel, majd egy héten keresztül rövid szöveges hirdetésekkel. A banner megjelentetése és elkészítése 100 000 Ft-ba került, és összesen 120 000 forint értékű megrendelést hozott. A megtérülés tehát 20 százalékos volt (120 000-100 000/100 000*100). A rövid szöveges hirdetésekért a hirdetőnek átkattintás alapon kellett fizetnie, így 32 500 forintot költött el, ugyanakkor a hirdetésekből 50 000 forint megrendelés származott. A szöveges hirdetés ROI-ja így 53,8 százalék volt, ami magasabb, mint a banner megtérülése. Annak ellenére tehát, hogy a banner hozott nagyobb összegű megrendelést, hosszabb távon a szöveges üzenetekbe érdemes fektetnie a webáruháznak a hirdetésre szánt összeget, hiszen ennek nagyobb a megtérülése.
 
* Példa: Egy webáruház kétféleképpen hirdeti az interneten a termékeit: egy héten keresztül bannerrel, majd egy héten keresztül rövid szöveges hirdetésekkel. A banner megjelentetése és elkészítése 100 000 Ft-ba került, és összesen 120 000 forint értékű megrendelést hozott. A megtérülés tehát 20 százalékos volt (120 000-100 000/100 000*100). A rövid szöveges hirdetésekért a hirdetőnek átkattintás alapon kellett fizetnie, így 32 500 forintot költött el, ugyanakkor a hirdetésekből 50 000 forint megrendelés származott. A szöveges hirdetés ROI-ja így 53,8 százalék volt, ami magasabb, mint a banner megtérülése. Annak ellenére tehát, hogy a banner hozott nagyobb összegű megrendelést, hosszabb távon a szöveges üzenetekbe érdemes fektetnie a webáruháznak a hirdetésre szánt összeget, hiszen ennek nagyobb a megtérülése.
Egy másik példa a bolondok adója: [https://lotto-szamok.hu/ A lottó]. Amennyiben egy lottószelvény 250 Ft-ba kerül, de az ötöslottó főnyeremény esélye 43.949.268, így könnyen kiszámolható, hogy 10987317000 Forintos főnyereményre van szükség ahhoz, hogy ne jöjjünk ki negatívan. Ehhez még hozzájönnek a 4-es, 3-as, 2-es találatok, de egyből látjuk, hogy a 3-4 milliárd forintos rekordnyeremények is messze elmaradnak attól, hogy nyereségesen tudjunk lottózni.
 
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
33. sor: 32. sor:
 
== Források, hivatkozások ==
 
== Források, hivatkozások ==
  
 +
* [https://kiszamolo.com/roi-megterules-kalkulator/ ROI kalkulátor]
 
* [http://mediapedia.hu/roi A Médiapédia cikke a ROI számításáról]
 
* [http://mediapedia.hu/roi A Médiapédia cikke a ROI számításáról]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/05/04/cpc-impressions-ctr-konverzio-%E2%80%93-fogalommagyarazo/ Online marketing fogalmak]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/05/04/cpc-impressions-ctr-konverzio-%E2%80%93-fogalommagyarazo/ Online marketing fogalmak]
  
 
[[Kategória:Befektetés-pénzügyek]]
 
[[Kategória:Befektetés-pénzügyek]]

A lap jelenlegi, 2019. augusztus 2., 08:52-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell ROI-t számolni?

ROI.jpg

A ROI (Return On Investment), azaz a befektetés megtérülése az egyik legfontosabb mutató egy vállalkozás életében. Segítségével kiszámolható, hogy mibe érdemes befektetni, vagy érdemes-e folytatni egy korábbi üzleti vagy marketing tevékenységet.

[szerkesztés] Lépések

  1. Összegezd, hogy mennyi bevételt hozott az adott kampány vagy tevékenység.
  2. Ezután számold ki, hogy mennyit költöttél ezzel kapcsolatban (hirdetési költség, munkadíjak stb.)
  3. Az első számból, a bevételből vond ki a második összeget, a költségeket, ez a különbözet lesz a nyereség.
  4. A nyereséget ezután oszd el a költségeket mutató számmal, és szorozd meg százzal.
  5. Az így kapott érték (százalékos arány) mutatja meg, hogy hányszorosan térül meg a befektetés.

[szerkesztés] Tippek

  • A pontos, egyszerűsített képlet:
    bevétel-költség
ROI=--------------- * 100
         költség
  • Példa: Egy webáruház kétféleképpen hirdeti az interneten a termékeit: egy héten keresztül bannerrel, majd egy héten keresztül rövid szöveges hirdetésekkel. A banner megjelentetése és elkészítése 100 000 Ft-ba került, és összesen 120 000 forint értékű megrendelést hozott. A megtérülés tehát 20 százalékos volt (120 000-100 000/100 000*100). A rövid szöveges hirdetésekért a hirdetőnek átkattintás alapon kellett fizetnie, így 32 500 forintot költött el, ugyanakkor a hirdetésekből 50 000 forint megrendelés származott. A szöveges hirdetés ROI-ja így 53,8 százalék volt, ami magasabb, mint a banner megtérülése. Annak ellenére tehát, hogy a banner hozott nagyobb összegű megrendelést, hosszabb távon a szöveges üzenetekbe érdemes fektetnie a webáruháznak a hirdetésre szánt összeget, hiszen ennek nagyobb a megtérülése.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • számológép
  • a bevételek és költségek pontos ismerete

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A ROI-t akkor érdemes figyelembe venni, ha az elsődleges szempont a bevétel növelése, a profit maximalizálása. Egy befektetés értéke, egy marketing kampány haszna ugyanakkor más szempontok alapján is megítélhető – ha például az imázsépítés a cél, más szempontok és mutatók alapján kell értékelnünk.

[szerkesztés] Források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell, JViki