Megtérülést számolni szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
3. sor: 3. sor:
 
[[Fájl:ROI.jpg|right]]
 
[[Fájl:ROI.jpg|right]]
  
A ROI (Return On Investment), azaz a befektetés megtérülése az egyik legfontosabb mutató egy vállalkozás életében. Segítségével kiszámolható, hogy mibe érdemes befektetni, vagy érdemes-e folytatni egy korábbi üzleti vagy marketing tevékenységet.
+
A ROI (Return On Investment), azaz a beruházás megtérülése az egyik legfontosabb mutató egy vállalkozás életében. Segítségével kiszámolható, hogy mibe érdemes befektetni, vagy érdemes-e folytatni egy korábbi üzleti vagy marketing tevékenységet.  
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# Összegezd, hogy mennyi bevételt hozott az adott kampány vagy tevékenység.
+
# Összegezd, hogy mennyi nyereséget hozott az adott kampány vagy tevékenység.
 
# Ezután számold ki, hogy mennyit költöttél ezzel kapcsolatban (hirdetési költség, munkadíjak stb.)
 
# Ezután számold ki, hogy mennyit költöttél ezzel kapcsolatban (hirdetési költség, munkadíjak stb.)
# Az első számból, a bevételből vond ki a második összeget, a költségeket, ez a különbözet lesz a nyereség.  
+
# Az első számból, a nyereségből vond ki a második összeget, a költségeket.  
# A nyereséget ezután oszd el a költségeket mutató számmal, és szorozd meg százzal.
+
# A különbözetet ezután oszd el a költségeket mutató számmal, és szorozd meg százzal.
 
# Az így kapott érték (százalékos arány) mutatja meg, hogy hányszorosan térül meg a befektetés.
 
# Az így kapott érték (százalékos arány) mutatja meg, hogy hányszorosan térül meg a befektetés.
  
16. sor: 16. sor:
  
 
* A pontos, egyszerűsített képlet:
 
* A pontos, egyszerűsített képlet:
     bevétel-költség
+
     bevétel - költség
  ROI=--------------- * 100
+
  ROI=--------- * 100
          költség
+
    költség
 
* Példa: Egy webáruház kétféleképpen hirdeti az interneten a termékeit: egy héten keresztül bannerrel, majd egy héten keresztül rövid szöveges hirdetésekkel. A banner megjelentetése és elkészítése 100 000 Ft-ba került, és összesen 120 000 forint értékű megrendelést hozott. A megtérülés tehát 20 százalékos volt (120 000-100 000/100 000*100). A rövid szöveges hirdetésekért a hirdetőnek átkattintás alapon kellett fizetnie, így 32 500 forintot költött el, ugyanakkor a hirdetésekből 50 000 forint megrendelés származott. A szöveges hirdetés ROI-ja így 53,8 százalék volt, ami magasabb, mint a banner megtérülése. Annak ellenére tehát, hogy a banner hozott nagyobb összegű megrendelést, hosszabb távon a szöveges üzenetekbe érdemes fektetnie a webáruháznak a hirdetésre szánt összeget, hiszen ennek nagyobb a megtérülése.
 
* Példa: Egy webáruház kétféleképpen hirdeti az interneten a termékeit: egy héten keresztül bannerrel, majd egy héten keresztül rövid szöveges hirdetésekkel. A banner megjelentetése és elkészítése 100 000 Ft-ba került, és összesen 120 000 forint értékű megrendelést hozott. A megtérülés tehát 20 százalékos volt (120 000-100 000/100 000*100). A rövid szöveges hirdetésekért a hirdetőnek átkattintás alapon kellett fizetnie, így 32 500 forintot költött el, ugyanakkor a hirdetésekből 50 000 forint megrendelés származott. A szöveges hirdetés ROI-ja így 53,8 százalék volt, ami magasabb, mint a banner megtérülése. Annak ellenére tehát, hogy a banner hozott nagyobb összegű megrendelést, hosszabb távon a szöveges üzenetekbe érdemes fektetnie a webáruháznak a hirdetésre szánt összeget, hiszen ennek nagyobb a megtérülése.
  
32. sor: 32. sor:
 
== Források, hivatkozások ==
 
== Források, hivatkozások ==
  
* [https://kiszamolo.com/roi-megterules-kalkulator/ ROI kalkulátor]
 
 
* [http://mediapedia.hu/roi A Médiapédia cikke a ROI számításáról]
 
* [http://mediapedia.hu/roi A Médiapédia cikke a ROI számításáról]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/05/04/cpc-impressions-ctr-konverzio-%E2%80%93-fogalommagyarazo/ Online marketing fogalmak]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/05/04/cpc-impressions-ctr-konverzio-%E2%80%93-fogalommagyarazo/ Online marketing fogalmak]
 
[[Kategória:Befektetés-pénzügyek]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)