Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Mérőkódot használni

110 bájt hozzáadva, 2012. június 6., 08:01
nincs szerkesztési összefoglaló
== Hogyan kell mérőkódot használniGoogle Analyticshez? ==
Ha Google Analyticsszel követjük nyomon a honlapunk látogatottságát, mindenképpen szükségünk van mérőkódokhoz arra, hogy pontosan lássuk, miként teljesítenek pl. az egyes, oldalunkra mutató hirdetéseink vagy éppen melyik Facebook-bejegyzésünk volt a leghatékonyabb konverzió szempontjából. Ehhez az URL Builder ad segítséget.
== Lépések ==
# '''Értsük meg, hogy miért kell mérőlinket használnunk!''' Ha már használjuk a Google Analyticset, akkor láthatjuk, hogy információkat kaphatunk arról, honnan érkeztek látogatók a honlapunkra (Forgalom forrása).
#* Tegyük fel, hogy használjuk a Facebookot is a honlap promótálására, ráadásul különféle módokon. Van egy vállalati Facebook oldalunk, ezen keresztül a látogatók eljuthatnak a honlapunkra. De az üzenőfalunkra is rendszeresen kihelyezünk olyan linkeket, amik az oldalunkra mutatnak. Emellett pedig hirdetünk, illetve mások is megoszthatják pl. cikkeinket az üzenőfalukon. Ha nem használunk mérőlinket, ezek mindegyike az Analyticsben egy helyen szerepel majd Facebook/referralként. Így azonban nem tudhatjuk, hogy pl. érdemes-e hirdetnünk a Facebookon, egyáltalán melyik hirdetéseink a legsikeresebbek konverzió szempontjából. Vagy éppen azon üzenőfali bejegyzéseink értékesebbek, amik poénosak, vagy egy-egy akcióhoz kapcsolódó bejegyzés. És ezt még sorolhatnánk.
#* Ugyanez vonatkozik arra, ha például egy bannert helyezünk el egy másik weboldalon vagy egy eDM-et küldünk ki ügyfeleink számára. Ennek hatékonyságát is csak úgy tudjuk megfelelően mérni, ha a hagyományos linkek helyett egyedi, ún. mérőlinkeket használunk.
#** A kampánynév elsősorban akkor fontos, ha például van egy akciónk, amihez kapcsolódóan több helyen is hirdetünk. Ha mindegyik ilyen hirdetésnél a mérőlink generálásakor ugyanazt a kampánynevet adjuk meg, sokkal könnyebben áttekinthetjük a felhasznált eszközök eredményeit, statisztikáit. Példánkban ugyan nincs kimondottan akcióról szó, de érdemes a későbbiekben is FB_posztolas-ként elneveznem a kampányt, így könnyedén összehasonlítható lesz majd a többi üzenőfali bejegyzéssel.
# '''Nyomjuk meg a Generate URL gombot!''' [[Fájl:Url_builer_merolink.jpg]]
# '''Az így kapott URL-t illesszük be majd a kívánt helyre.''' [[Fájl:Url_builer_merolink2.jpg|right]]
== Tippek ==
* sajat tapasztalat
* [http://www.sakkom.hu/blog/2010/11/23/a-konverziomeres-alapjai/ A konverziómérés alapjai]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
532
szerkesztés