LinkedIn hirdetési kampányt létrehozni

Innen: Hogyankell.hu

Hogyan kell LinkedIn hirdetési kampányt létrehozni?

LinkedIn.jpg

A LinkedIn a szakmai kapcsolatépítés egyik legelterjedtebb platformja hazánkban. A Facebookhoz hasonlóan itt is futtathatunk hirdetéseket, amiket ráadásul elég jól célozhatunk, többek között cégméret, cégprofil, beosztás stb. szerint. A következő cikkben a LinkedIn hirdetés létrehozásának lépéseit mutatjuk be.

Lépések

  1. Hozzunk létre egy céges fiókot! Ahhoz, hogy LinkedIn hirdetési kampányt hozzunk létre, először egy üzleti fiókot (business account) kell létrehoznunk.
    1. Lépjünk be a saját profilunkkal, majd válasszuk a jobb felső menüben a Business services/Advertising (Üzleti szolgáltatások/Hirdetés) lehetőséget! Erre kattintva eljutunk a LinkedIn kampányoldalára, ahol új hirdetéseket állíthatunk be, vagy menedzselhetjük korábbi hirdetéseinket. Ha most először vagyunk itt, válasszuk a Get started gombot (Kezdjük)!
    2. A jobb felső legördülő menüben válasszuk ki a Create a business account lehetőséget (Üzleti fiók létrehozása)! Linkedin1.jpg Linkedin2.jpg
    3. A felugró ablakban adjuk meg a cégünk nevét, a felhasználó nevet (ez is lehet a cégnév), valamint válasszunk pénznemet! Linkedin3.jpg
  2. A hirdetés létrehozása: Kattintsunk a Create an ad (Hirdetés létrehozása) lehetőségre, vagy ha a kampányok áttekintése oldalon vagyunk, a Create a new campaign lehetőségre (Új kampány létrehozása)! Linkedin4.jpg
  3. Nevezzük el a kampányt! A Campaign name mezőbe írjuk be a kampány nevét, aztán válasszuk ki a hirdetés nyelvét (magyar egyelőre sajnos nem lehet), valamint a hirdetés típusát. Utóbbi lehet Basic vagy Media. Szöveges vagy képes hirdetéshez a Basic (Alap) lehetőséget válasszuk!
  4. Adjuk meg az érkezési oldalt! A kampányt irányíthatjuk weboldalunkra vagy LinkedIn oldalunkra is.
  5. Írjuk meg a hirdetést! A címsor maximum 25 karakter lehet, míg leírás 75 karakter.
  6. További hirdetésverziók létrehozása: A + Add variaton lehetőségre kattintva újabb hirdetési szövegeket adhatunk a kampányunkhoz. Ha nem szeretnénk további hirdetéseket létrehozni, kattintsunk a Next gombra! Linkedin5.jpg
  7. Célzás: Jobb oldalt folyamatosan látjuk, hogy milyen célzásokat állítottunk be, és így hány embert érhetünk el a hirdetésünkkel. A következő szempontok szerint célozhatjuk a kampányt: Linkedin6.jpg
    1. Terület: Választhatunk kontinenst és azon belül országot is.
    2. Cég: Név és kategória szerint is válogathatunk. Utóbbi esetében iparág és cégméret szerint szűkíthetünk.
    3. Beosztás: Kiválaszthatjuk, hogy a hirdetésünket milyen pozíciójú, illetve milyen területen dolgozó emberek lássák.
    4. További beállítások (More targeting options): Erre kattintva tovább pontosíthatjuk a célzást iskolai végzettség, képességek, csoportok, nem és életkor szerint.
    5. Ha mindent beállítottunk, kattintsunk a Next gombra.
  8. Költségkeret és időzítés megadása! A következő oldalon a büdzsét állíthatjuk be: Linkedin7.jpg
    1. Eldönthetjük, hogy kattintás, vagy megjelenés alapon szeretnénk fizetni. Utóbbit imázsépítés esetén érdemes alkalmazni.
    2. Beállíthatjuk a napi keretet.
    3. Megadhatjuk, hogy meddig fusson a kampány. Megadhatunk egy végdátumot, de határozatlan időre is futtathatjuk a hirdetéseinket.
    4. Kattintógombot is hozzáadhatunk a hirdetéshez.
    5. Ha végeztünk a beállításokkal, indítsuk el a kampányt a Launch campaign gombra kattintva.

Tippek

  • A hirdetés címsora legyen figyelemfelkeltő, a leírásban pedig emeljük ki termékünk vagy szolgáltatásunk fő előnyeit!
  • A hirdetéshez érdemes képet is feltölteni, hogy figyelemfelkeltőbbé tegyük. Max. 2 MB-os, 50x50 pixeles, jpg, png vagy gif fájlt tölthetünk fel.

Figyelmeztetések

  • Ahhoz, hogy létre tudjunk hozni egy üzleti fiókot, üzleti profillal is rendelkeznünk kell.
  • Egyelőre magyar nyelven nem lehet hirdetéseket létrehozni, csak a LinkedIn által támogatott nyelveken!

Amire szükséged lehet

  • LinkedIn regisztráció
  • LinkedIn üzleti profil

Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Andi02