„Letenni a Google AdWords vizsgát” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell letenni a Google AdWords vizsgát? == rightA Google AdWords hirdetési hálózat kezeléséhez a Google négy vizsgát dolgoz…”)
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2012. december 6., 11:29-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell letenni a Google AdWords vizsgát?

Adwords-vizsga.jpg

A Google AdWords hirdetési hálózat kezeléséhez a Google négy vizsgát dolgozott ki: Alap, Keresés, Megjelenítés, Jelentéskészítés. Az Alap vizsga megszerzése előfeltétele a másik három vizsga letételének, ugyanakkor előbbi könnyebb is, mint a haladó vizsgák. Az alábbi cikkben a vizsgára való felkészüléshez nyújtunk segítséget.

[szerkesztés] Lépések

  1. A vizsga: Korábban a minősítés megszerzéséhez egy vizsgát kellett tenni, 2010-től azonban megváltozott a rendszer: ahogy a bevezetőben már említettem, van egy alapvizsga, és ehhez kapcsolódik 3 haladó szintű vizsga, amik különböző témaköröket dolgoznak fel: keresési hirdetés, vizuális hirdetés, illetve jelentés és elemzés. A haladó vizsgákból elég egyet letenni a Google AdWords Qualified minősítés megszerzéséhez. A vizsga tesztjellegű, vagyis 3-4 válaszlehetőségből kell a helyes választ kiválasztani.
  2. Értékelés: Az alapvizsgát legalább 85%-osra kell teljesíteni, a keresési vizsgán 80, a jelentés és elemzés teszten 75, míg a vizuális hirdetés vizsgán 70% fölötti eredményt kell elérni.
  3. Felkészülés: A Google összeállított egy tananyagot, amiből alaposan fel lehet készülni. Ez elsősorban szöveges anyag, de néhány fejezethez e-tananyagok is felkerültek, illetve egy-két tesztkérdés is van. Ezek a kérdések ugyanakkor nem hasonlítanak a vizsga feladataihoz, elsősorban a tananyag rögzülését segítik. A felkészülés során fontos, hogy sokat használjuk a Google AdWords rendszert, a gyakorlat nagyon sokat segít a vizsgán is.
  4. A Google AdWords vizsga menete: Mind az alapvizsga, mind a haladó vizsga kitöltésére 2 óra áll rendelkezésre, ezalatt kb. 110-120 tesztkérdésre kell választ adni. Az idő rengeteg, amiatt nem kell aggódni. Ráadásul, ha valamelyik kérdésre nem tudjuk a választ, megjelölhetjük és visszatérhetünk rá a végén, amikor már minden kérdésen végigmentünk. Így nem kell fennakadni, ha valamit nem tudunk, a végén bőven lesz időnk átgondolni.
  5. Kérdéstípusok: A kérdések elsősorban a használat logikájával kapcsolatosak, ezért is fontos, hogy valóban jól értsük a rendszer működését. Az én esetemben többek között a következő feladattípusok fordultak elő a vizsgán:
    1. Az olyan típusú kérdések voltak többségben, mint hogy: „Ha én egy kis virágboltot üzemeltetek, ami csak egy szűk területre tud kiszállítani, akkor milyen célzást érdemes beállítanom?” „Ha egy felhasználó a „laptop számítógép” kifejezésre keres rá, akkor milyen céloldalra érdemes vezetnem?” „Milyen kulcsszavakat adjak meg, ha minőségi ruhákat árulok, és ki akarom szűrni azokat, akik olcsó ruhákat keresnek?”
    2. Emellett sok olyan kérdés volt, ami a hirdetésekkel kapcsolatos jelenségek mögött lezajló folyamatokra kérdezett rá. Például: „Pali bekapcsolta a konverzióoptimalizálót, és azt vette észre, hogy csökkent a konverziók száma. Miért lehet ez?”
    3. Több kérdés foglalkozott azzal, hogy melyik eszköz mire használható. Általában felvázoltak egy problémát, és az volt a kérdés, hogy hol lehet utánajárni. Például: „Tesztelni szeretnénk a céloldalt, hogy milyen elrendezésben biztosítja a legtöbb konverziót. Melyik eszközt használhatjuk erre?”
    4. Gyakori témakörök: A kulcsszóegyezési és a különböző célzási beállításokkal kapcsolatos kérdések az alap és a keresési vizsgán is népszerűek voltak. A keresési vizsgán a konverzióoptimalizálással, az API-val és MCC-vel kapcsolatban is számos kérdés volt, míg a jelentéskészítési vizsgán nagyon népszerűek voltak a Webhely-optimalizálóval kapcsolatos kérdések (annak ellenére, hogy a szolgáltatás már nem elérhető, illetve egy másik szolgáltatással helyettesítette a Google, a tananyagban és a vizsgán még továbbra is szerepel).

[szerkesztés] Tippek

  • A vizsgát nyugodt körülmények között tegyük le! Kapcsoljuk ki a telefonunkat, és vonuljunk félre! Bár sok idő van a kitöltésre, ha folyton elterelik a figyelmünket, az nem tesz jót az eredménynek.
  • A vizsgán sok idő áll rendelkezésre, ezért azokat a kérdéseket, amelyekben bizonytalanok vagyunk, érdemes alaposan átgondolni. Ha egyből nem megy, jelöljük meg és térjünk vissza rá később!

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A felkészülés során ne csak a tananyagot olvassuk el, hanem magát a rendszert is aktívan használjuk, ugyanis gyakorlati ismeretek nélkül nagyon nehéz lesz a vizsgát sikeresen teljesíteni!
  • Ne hagyjuk, hogy a vizsgán összezavarjanak a nem releváns információk! Vannak például olyan kérdések, amikben több információt adnak meg, mint ami a válaszhoz kellett. Ez zavaró lehet, mert azt érezhetjük, hogy olyan összefüggésekre is rá kell jönnünk, amikre valójában nem is.
  • Figyeljünk oda arra, hogy helyesen értelmezzük a kérdéseket és válaszokat! Sok esetben a fordításnak köszönhetően a magyar nyelvű vizsga kérdései magyartalanul vannak megfogalmazva, ilyenkor alaposan gondoljuk át, hogy mi is a kérdés!

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Google AdWords account

[szerkesztés] Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Andi02