https://hogyankell.hu/index.php?title=Kr%C3%ADziskommunik%C3%A1ci%C3%B3s_helyzetre_felk%C3%A9sz%C3%BClni&feed=atom&action=historyKríziskommunikációs helyzetre felkészülni - Laptörténet2024-03-28T12:38:39ZAz oldal laptörténete a wikibenMediaWiki 1.31.16https://hogyankell.hu/index.php?title=Kr%C3%ADziskommunik%C3%A1ci%C3%B3s_helyzetre_felk%C3%A9sz%C3%BClni&diff=13283&oldid=prevBianka: /* Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? */2014-08-22T14:31:25Z<p><span dir="auto"><span class="autocomment">Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni?</span></span></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="hu">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">← Régebbi változat</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">A lap 2014. augusztus 22., 14:31-kori változata</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1" >1. sor:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">1. sor:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>== Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? ==</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>== Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? ==</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Fájl:Kríziskommunikáció.jpg]]A sikeres kríziskommunikáció alapja a proaktivitás, hogy soha ne érhessen minket felkészületlenül egy esetleges válsághelyzet. Ennek egyik legfontosabb eleme a kríziskommunikációs terv elkészítése.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Fájl:Kríziskommunikáció.jpg<ins class="diffchange diffchange-inline">|right</ins>]]A sikeres kríziskommunikáció alapja a proaktivitás, hogy soha ne érhessen minket felkészületlenül egy esetleges válsághelyzet. Ennek egyik legfontosabb eleme a kríziskommunikációs terv elkészítése.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>== Lépések ==</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>== Lépések ==</div></td></tr>
</table>Biankahttps://hogyankell.hu/index.php?title=Kr%C3%ADziskommunik%C3%A1ci%C3%B3s_helyzetre_felk%C3%A9sz%C3%BClni&diff=13282&oldid=prevBianka: /* Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? */2014-08-22T14:31:02Z<p><span dir="auto"><span class="autocomment">Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni?</span></span></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="hu">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">← Régebbi változat</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">A lap 2014. augusztus 22., 14:31-kori változata</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1" >1. sor:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">1. sor:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>== Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? ==</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>== Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? ==</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>A sikeres kríziskommunikáció alapja a proaktivitás, hogy soha ne érhessen minket felkészületlenül egy esetleges válsághelyzet. Ennek egyik legfontosabb eleme a kríziskommunikációs terv elkészítése.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins class="diffchange diffchange-inline">[[Fájl:Kríziskommunikáció.jpg]]</ins>A sikeres kríziskommunikáció alapja a proaktivitás, hogy soha ne érhessen minket felkészületlenül egy esetleges válsághelyzet. Ennek egyik legfontosabb eleme a kríziskommunikációs terv elkészítése.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div> </div></td><td colspan="2"> </td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>== Lépések ==</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>== Lépések ==</div></td></tr>
</table>Biankahttps://hogyankell.hu/index.php?title=Kr%C3%ADziskommunik%C3%A1ci%C3%B3s_helyzetre_felk%C3%A9sz%C3%BClni&diff=13281&oldid=prevBianka: Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? == A sikeres kríziskommunikáció alapja a proaktivitás, hogy soha ne érhessen minket felkészületlenü…”2014-08-22T14:22:42Z<p>Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? == A sikeres kríziskommunikáció alapja a proaktivitás, hogy soha ne érhessen minket felkészületlenü…”</p>
<p><b>Új lap</b></p><div>== Hogyan kell kríziskommunikációs helyzetre felkészülni? ==<br />
<br />
A sikeres kríziskommunikáció alapja a proaktivitás, hogy soha ne érhessen minket felkészületlenül egy esetleges válsághelyzet. Ennek egyik legfontosabb eleme a kríziskommunikációs terv elkészítése.<br />
<br />
<br />
== Lépések ==<br />
<br />
# '''Belső kríziskommunikációs tréning szervezése évente legalább egyszer.''' Ennek lényege, hogy évente egyszer minden alkalmazott számára világossá tesszük, hogy melyek azok a cég profiljából adódó krízishelyzetek, amelyek nagy valószínűséggel kialakulhatnak a cég életében. Illetve mindenki számára egyértelművé tesszük, hogy mi a helyes cselekvési terv ebben az esetben, illetve milyen szabályoknak kell megfelelni, pl. nincs nyilatkozási joga a munkatársaknak válsághelyzetben, ennek megszegése pedig súlyos szankciókkal jár.<br />
# '''Válságkommunikációs kézikönyv összeállítása.''' Nem elég egy tréning alkalmával egyszer elmondani a szükséges lépéseket, ezeket egy hivatalos dokumentumban is rögzíteni kell, melyet a megfelelő információmennyiséggel minden különböző szinten dolgozó munkatárs számára elérhetővé is kell tenni.<br />
# '''A válságkézikönyv a következő elemeket kell, hogy mindenképpen tartalmazza:'''<br />
## Bevezetés: mit várunk el a válságstáb tagjaitól és a kríziskommunikációs csapattól, cégfilozófia, kézikönyv használatának bemutatása.<br />
## Folyamatok: válsághelyzetben követendő folyamatok pontos leírásai: pl. értesítési lánc, döntéshozói folyamat stb.<br />
## Lehetséges válságkommunikációs helyzetek vázolása és azok megoldási útmutatói pl. termékprobléma (fertőzés), személyi probléma (csalás stb.), pénzügyi krach, környezeti katasztrófa stb.<br />
## Válságstáb és kríziskommunikációs csapat tagjainak kijelölése: név, beosztás, felelősségi körök, elérhetőségek, helyettesítési sorrend.<br />
## Üzenet: Az adott típusú válsághelyzetben előre megfogalmazható fő üzenetek és átmeneti nyilatkozatok szövegei, amelyek azonnal elővehetők a gyorsaság érdekében.<br />
## Sajtókapcsolati információk: kommunikációért felelős személy neve, elérhetőségei, általános kommunikációs elvek meghatározása, friss sajtólista, interjú-felkészülési segédlet.<br />
## Háttér-információk: gazdasági, műszaki és minden egyéb információ, amely a különböző típusú válságok esetében jól jöhet.<br />
## Hasznos címek és telefonszámok függeléke.<br />
# '''Válságstáb felállítása.''' Előre ki kell jelölni azokat a személyeket a megfelelő szerepkörrel, akik egy esetleges krízishelyzetben a válságstábot alkotják, és ezt mindig aktualizálni kell a személyi változások függvényében. A válságstáb kijelölésének célja, hogy ne a krízishelyzetben kelljen idő szűkében dönteni arról, hogy ki milyen feladatot lásson el, és milyen döntési jogkörrel rendelkezzen, hanem mindez már jó előre tisztázott legyen. A válságstáb tagjaira általában a következők vonatkoznak:<br />
## Kis létszámú, agilis, felkészült emberek csoportja.<br />
## Minden posztra ki kell jelölni a második szereposztásban részt vevőket, akik akkor ugranak be és teljes értékűen helyettesítik a megadott személyt, ha az a kijelölt határidőn belül nem elérhető (pl. 3-5 óra).<br />
## Döntéshozók és tanácsadók szétválasztása:<br />
### Döntéshozók: nekik van kizárólag döntési joguk – érdemes páratlan számú csoportot kijelölni, hogy ne lehessen egyenlőség egy szavazás esetén. <br />
####Vezérigazgató, ügyvezető igazgató, tulajdonos. Jó, ha a közvetlen beosztottjaik, akik korábban is teljesen átlátták a cég dolgait tanácsadó jelleggel besegítenek a vezetőknek, de nekik nincs döntési joguk.<br />
#### Két (elsődleges és másodlagos) szóvivő legalább. Ha szakértői problémáról van szó, akkor szakértő nyilatkozó kell, aki szakmailag is hiteles szaktekintély, és nem csak kommunikációs szempontból megfelelő, pl. tervező-építő cég esetében építész stb. Ha korábban volt a cégnél olyan, akit szakértőként pozicionáltunk a korábbi kommunikáció során, akkor maradjon válsághelyzetben is ő a vállalat szószólója, amennyiben vállalja.<br />
#### A cég kommunikációjáért felelős vezető személy, kommunikációs igazgató stb.: az ő feladata a bizottság mozgósítása, a szóvivőknek való feladatkiosztás, a kommunikációs anyagok végleges jóváhagyása, folyamatos helyzetjelentés a stábnak, a válság utáni teljes körű elemzés elkészítése.<br />
#### A PR tanácsadó cég ügyfélhez delegált teljes csapata, élén a kiemelt kapcsolattartóval. Az ő reszortjuk továbbra is a médiakapcsolati feladatok ellátása, a frissített sajtólista biztosítása, a közvetlen kapcsolattartás a sajtó munkatársaival, a sajtóközlemények elkészítése, sajtótájékoztató szervezése, illetve a céges weboldal frissítése.<br />
### Tanácsadók: ők azok, akiknek minden döntés előtt ki kell kérni a véleményüket, de nem élvez a javaslatuk prioritást, és nincs döntési jogkörük sem.<br />
#### A cég jogásza.<br />
#### A cég gazdasági vezetője, főkönyvelője, aki pontosan átlátja a pénzügyeket.<br />
# '''Akinek szükséges, vegyen részt előzetes médiatréningeken!''' Az előzetes médiatréningek segíthetnek abban, hogy a nyilatkozók nehéz helyzetben se kerüljenek olyan szituációba, amelyet nem tudnak kezelni. Segít elkerülni, hogy olyan kommunikációs hibákat kövessenek el a nyilatkozók, melyek még tovább súlyosbítják a helyzetet. Általában a következő személyeknek érdemes médiatréningen részt venniük: szóvivőknek, felső vezetőknek és helyetteseik közül 3-4 embernek, kommunikációs vezetőnek és legalább 2 munkatársának, jogásznak és gazdasági vezetőnek. Közülük lehet, hogy csak egy vagy két személy fog végül nyilatkozni, de ezt a krízisszituáció jellege dönti majd el, viszont felkészültnek kell lenni minden helyzetre, mivel nem lehet előre tudni, hogy ki lesz éppen a hiteles nyilatkozó, akinek meg kell majd szólalnia a nyilvánosság előtt.<br />
<br />
<br />
== Tippek ==<br />
<br />
* A hosszú távú imázsépítés és PR nagyon sokat segíthet krízishelyzetben. A PR segítségével megalapozhatjuk a cégünk iránti bizalmat, ami komoly védelmet jelent válság idején, mivel sokkal megértőbb, elfogadóbb és engedékenyebb lesz velünk a célcsoportunk.<br />
* A sajtókapcsolatok ápolása is része a válságra való felkészülésnek, hiszen sokat számít, hogy mekkora a kapcsolatrendszerünk, amit egy esetleges válság esetén mozgósítani tudunk, és ezáltal befolyásolni tudjuk az általunk képviselt céggel kapcsolatos médiamegjelenéseket.<br />
<br />
<br />
== Amire szükséged lehet ==<br />
<br />
*Válságstáb<br />
* Válságkommunikációs kézikönyv<br />
*Médiatréning<br />
*Frissített sajtólista<br />
<br />
<br />
== Figyelmeztetések ==<br />
<br />
*Soha ne gondoljuk azt, hogy velünk ez nem történhet meg! A legtöbb cég azért nem készül fel előre a válságra, mert azt gondolja ő túl kicsi vagy túl profi ahhoz, hogy beüssön nála a krach. De ez nem igaz. A véletlenek bárkiből csinálhatnak központi szereplőt egy krízishelyzetben. Rengeteg olyan forgatókönyv létezik, amit előre el sem tudunk képzelni, ezekre mégis mindig jó előre meg kell próbálnunk felkészülni.<br />
<br />
<br />
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==<br />
<br />
* [http://www.sakkom.hu/blog SAKKOM Interaktív blog]<br />
<br />
[[Kategória:Üzlet-jog]]</div>Bianka