Hatékonyan kommunikálni szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
14. sor: 14. sor:
 
# '''Csak őszintén''': legyünk őszinték magunkkal és a tárgyaló partnerrel is minden esetben, így alakíthatunk ki egy igazán bensőséges bizalmat. Ne szépítsünk vagy ferdítsük el a dolgokat a pozitív megítélésért, mert ezzel többet veszíthetünk, mint nyernénk, és így a bizalom is elvész.
 
# '''Csak őszintén''': legyünk őszinték magunkkal és a tárgyaló partnerrel is minden esetben, így alakíthatunk ki egy igazán bensőséges bizalmat. Ne szépítsünk vagy ferdítsük el a dolgokat a pozitív megítélésért, mert ezzel többet veszíthetünk, mint nyernénk, és így a bizalom is elvész.
 
# '''Tanuljunk meg hallgatni''': számtalanszor elkövetjük azt a hibát, hogy nem hagyjuk szóhoz jutni a beszélgető partnert, így túl sok fölösleges információval ellátva őt. Megfontoltan figyeljünk a másik félre, és hallgassuk végig mindig őt, ne vágjunk bele a szavába, legyünk türelmesek. Eddzük a memóriánkat, és jegyezzük meg az adott témában előkerülő gondolatainkat, ami alapján reflektálni szeretnénk.
 
# '''Tanuljunk meg hallgatni''': számtalanszor elkövetjük azt a hibát, hogy nem hagyjuk szóhoz jutni a beszélgető partnert, így túl sok fölösleges információval ellátva őt. Megfontoltan figyeljünk a másik félre, és hallgassuk végig mindig őt, ne vágjunk bele a szavába, legyünk türelmesek. Eddzük a memóriánkat, és jegyezzük meg az adott témában előkerülő gondolatainkat, ami alapján reflektálni szeretnénk.
# '''Kerüljük a durva konfliktust''': amennyiben egy tárgyalás során az álláspontok ütköznek, a problémát a másik megsértése nélkül fejtsük ki, semmiképpen ne tegyünk bántó célzást, legyünk kellően óvatosak, tapintatosak és célzatosan megfontoltak. Mielőtt kimondunk valamit, azt alaposan gondoljuk át, mivel minden szónak súlya van.
+
# '''Kerüljük a konfliktust''': amennyiben egy tárgyalás során az álláspontok ütköznek, a problémát a másik megsértése nélkül fejtsük ki, semmiképpen ne tegyünk bántó célzást, legyünk kellően óvatosak, tapintatosak és célzatosan megfontoltak. Mielőtt kimondunk valamit, azt alaposan gondoljuk át, mivel minden szónak súlya van.
 
# '''A kommunikációs gátak kiaknázása''': jó néhány tényező állhat egy sikertelen kommunikáció mögött, amik miatt elveszhet a siker. Az alábbiakban felsorolom mely tulajdonságokra lényeges odafigyelni:
 
# '''A kommunikációs gátak kiaknázása''': jó néhány tényező állhat egy sikertelen kommunikáció mögött, amik miatt elveszhet a siker. Az alábbiakban felsorolom mely tulajdonságokra lényeges odafigyelni:
 
#* Legyünk óvatosak a figyelmeztetéssekkel, illetve soha ne legyünk fenyegetőek.
 
#* Legyünk óvatosak a figyelmeztetéssekkel, illetve soha ne legyünk fenyegetőek.
24. sor: 24. sor:
 
#* Előfordul, hogy a téves, félreértett értelmezés miatt csúszik el a tárgyalás menete. Ilyen esetben inkább kérdezzünk rá a bizonytalan információra. Viszont ezzel is mértékkel bánjunk, az állandó kérdezgetés, vallatás szintén előnytelen kommunikációhoz vezethet.
 
#* Előfordul, hogy a téves, félreértett értelmezés miatt csúszik el a tárgyalás menete. Ilyen esetben inkább kérdezzünk rá a bizonytalan információra. Viszont ezzel is mértékkel bánjunk, az állandó kérdezgetés, vallatás szintén előnytelen kommunikációhoz vezethet.
 
#* Ne hagyjuk, hogy az ügyfél fölénk kerekedjen, és határozatlanná, döntésképtelenné tegyen minket, így egyfajta visszavonulási szituációra kényszerítsen minket. Legyünk minden esetben határozottak, magabiztosak és céltudatosak, ne engedjük, hogy kibillentsenek minket.
 
#* Ne hagyjuk, hogy az ügyfél fölénk kerekedjen, és határozatlanná, döntésképtelenné tegyen minket, így egyfajta visszavonulási szituációra kényszerítsen minket. Legyünk minden esetben határozottak, magabiztosak és céltudatosak, ne engedjük, hogy kibillentsenek minket.
#* A gúnyolódás és a céltalan humorizálás megengedhetetlen, komolytalanságra és neveletlenségre utalnak, semmilyen esetben se alkalmazzuk őket.
+
#* A gúnyolódás és a humorizálás megengedhetetlen, komolytalanságra és neveletlenségre utalnak, semmilyen esetben se alkalmazzuk őket.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
37. sor: 37. sor:
 
* Egy stopperrel mérjük le otthon, mennyi idő a beszédünk. Egy megfelelő előadás 10-15 perces, próbáljuk belőni ezt az időintervallumot.  
 
* Egy stopperrel mérjük le otthon, mennyi idő a beszédünk. Egy megfelelő előadás 10-15 perces, próbáljuk belőni ezt az időintervallumot.  
 
* Amikor előadunk, tegyünk ki egy stoppert magunk elé, hogy tudjuk, mennyi ideje beszélünk. Egy diára kb. 2-3 percet szánjunk, és 10 diánál nem érdemes többet készíteni.
 
* Amikor előadunk, tegyünk ki egy stoppert magunk elé, hogy tudjuk, mennyi ideje beszélünk. Egy diára kb. 2-3 percet szánjunk, és 10 diánál nem érdemes többet készíteni.
* Legyünk precízek és pontosak, a tárgyalás előtt 5 perccel legyünk ott, ne érkezzünk túl korán, de elkésni semmiképp nem szabad!
+
* Legyünk precízek és pontosak, a tárgyalás előtt minimum 5 perccel legyünk ott, ne érkezzünk túl korán, de elkésni semmiképp nem szabad!
  
 
== Amire szükséged lehet ==
 
== Amire szükséged lehet ==
53. sor: 53. sor:
 
* Ne legyünk makacsok, tolakodók, erőszakosak.
 
* Ne legyünk makacsok, tolakodók, erőszakosak.
 
* Tudjuk az üzleti etikett alapjait és határait.
 
* Tudjuk az üzleti etikett alapjait és határait.
 +
* Ne ítélj senkit se el, akármilyen hibát vagy szokatlanságot vélsz felismerni a partneren.
 
* Véletlenül se nevesd el magad, bármi is történik.
 
* Véletlenül se nevesd el magad, bármi is történik.
 
* A tárgyalás végén ne kérdezősködj, ne érdeklődj a sikerességéről, biztosan jelezni fog később a másik fél.
 
* A tárgyalás végén ne kérdezősködj, ne érdeklődj a sikerességéről, biztosan jelezni fog később a másik fél.
66. sor: 67. sor:
 
*  [http://intezmenyikommunikator.blog.hu/2009/02/10/hatekony_kommunikacio_konfliktus_es_stressz_kezeles_a_munkahelyen_1 A hatékony kommunikációról.]
 
*  [http://intezmenyikommunikator.blog.hu/2009/02/10/hatekony_kommunikacio_konfliktus_es_stressz_kezeles_a_munkahelyen_1 A hatékony kommunikációról.]
 
* [http://etdk.adatbank.transindex.ro/pdf/kui_pocsveiler.pdf Hatékony kommunikációs stratégiák.]
 
* [http://etdk.adatbank.transindex.ro/pdf/kui_pocsveiler.pdf Hatékony kommunikációs stratégiák.]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)