„Hírlevelet írni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Figyelmeztetések)
36. sor: 36. sor:
 
* [http://marketing.wb.hu Marketingweb]
 
* [http://marketing.wb.hu Marketingweb]
  
 +
[[Kategória:Bővítendő_cikkek_listája]]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Internet]]

A lap 2013. október 18., 10:10-kori változata

Hogyan kell hírlevelet írni?

Manapság már mindenki e-mail fiókja folyamatos hírlevél bombázásnak van kitéve és sokszor nem is egyszerű ezekről leiratkozni. Annak érdekében, hogy az általunk küldött hírlevél ne váltson ki negatív reakciókat, sőt érdeklődéssel nyissák meg őket, jó pár dologra oda kell figyelnünk.

Lépések

  1. Írjunk jó tárgysort!
    • Ez közel sem annyira könnyű feladat, mint amilyennek elsőre tűnhet. Ugyan mit lehet túlbonyolítani egyetlen soron? – gondolhatnánk, pedig nagyon is sok mindenre kell odafigyelni, hisz többek között a tárgy mezőn áll vagy bukik, hogy el fogják-e olvasni hírlevelünket.
    • A jó tárgy egyszerre tud figyelemfelkeltő lenni, de nem is túl hatásvadász. Növelheti a figyelemfelkeltés mértékét, ha megszólítjuk a nevén a címzettet, ugyanakkor ennek meg van az a hátránya, hogy a legtöbb spam is ugyanezzel a módszerrel él és így egy figyelmetlenebb olvasó akár könnyen a spamek közé teheti a mi levelünket is.
    • Bizonyított, hogy a rövidebb tárgyakat gyakrabban olvassák el az emberek, mint a terjengőseket. Tehát amikor azon gondolkodunk, mit is írjunk bele, tartsuk szem előtt, hogy a lehető legrövidebben, de egyben leginformatívabban is fogalmazzuk meg. Mindenképp azt a benyomást kell kelteni a címzettben, hogy a hírlevél számára fontos információkat tartalmaz, valamilyen problémájára megoldást találhat benne.
    • Amikor sikerült több ötletet is összegyűjtenünk, ellenőrizzük le azokat, küldjük ki saját magunknak és ismerőseinknek, kollégáinknak is. Figyeljük meg, hogy kiben milyen benyomást keltett, egyáltalán mi magunk megnyitottuk-e volna, ha egy ilyen tárggyal kapunk levelet?
  2. Adjuk meg a feladót!
    • Mindig adjuk meg pontosan, hogy ki a feladó. Ne az otthoni, magánlevelezésre használt címünkről írjunk, hanem hozzunk létre egy cégeset, vagy ha már van, akkor ügyeljünk rá, hogy mindig erről küldjük. Növelhetjük a hírlevelünk iránti bizalmat, ha a címzett már egyetlen pillantással egyértelműen azonosítani tudja a feladót.
  3. Dolgozzuk ki a tartalmat!
    • Mindenekelőtt el kell döntenünk, hogy milyen jellegű e-mailt akarunk küldeni: HTML vagy sima szövegest? A HTML hírleveleknek meg van az az előnye, hogy sokkal látványosabb, használhatunk benne például képeket, viszont közel sem biztos, hogy mindenki meg tudja őket nyitni. A csak szöveges, hagyományos hírlevelek kevésbé designosak, ugyanakkor könnyebben tudjuk eljuttatni a címzettnek, kisebb eséllyel kerül a spamek közé.
    • Mind a két esetben figyeljünk oda arra is, hogy jól tagolt legyen a levelünk, ne fárasszuk le az olvasó szemét hosszú bekezdésekkel, felesleges tartalommal! Csak annyit írjunk, ami számára érdekes és hasznos lehet.

Tippek

  • Szánjunk rá elég időt, dolgozzunk ki több féle változatot is és akár próbáljuk ki mindet, majd használjuk azt, amelyik a leginkább tetszett a címzetteknek.

Amire szükséged lehet

  • Kreativitás,
  • Néhány ismerős, kolléga,
  • Jó fogalmazási készség.

Figyelmeztetések

  • Adjunk lehetőséget a leiratkozásra is! Amikor azt látják az emberek, hogy könnyen le tudnak iratkozni, nem fogják kényszernek érezni a hírlevelek fogadását.
  • Csak akkor küldjünk hírlevelet, ha számukra is releváns információval tudunk szolgálni!

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya, Novalyn