„Google AdWords remarketing kampányt indítani” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Egyéni kombinációk beálíltása)
(Egyéni kombinációk beálíltása)
 
(6 közbenső módosítás, amit 2 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva)
9. sor: 9. sor:
 
=== Remaketing lista létrehozása ===
 
=== Remaketing lista létrehozása ===
  
A remarketing listára azokat az internetezők kerülnek, akiket meg akarunk célozni. Ehhez egy kódot kell befűzni az oldalunkba, amely megcímkézi a látogatókat. Ha minden látogatónknak ugyanazt akarjuk üzenni, akkor a honlapunk összes aloldalára ugyanazt a kódot kell beillesztenünk. Ha azonban specializáltabb kampányt szeretnénk, több listát is készíthetünk (egy divatáruüzlet például különböző hirdetéseket készíthet a női és férfiruhákat kereső látogatóknak).
+
A remarketing listára azokat az internetezők kerülnek, akiket meg akarunk célozni. Ehhez egy kódot kell befűzni az oldalunkba, amely megcímkézi a látogatókat. Ha minden látogatónknak ugyanazt akarjuk üzenni, akkor a honlapunk összes aloldalára ugyanazt a kódot kell beillesztenünk. Ha azonban specializáltabb kampányt szeretnénk, több listát is készíthetünk (egy divatáruüzlet például különböző hirdetéseket készíthet a női és férfiruhákat kereső látogatóknak).  
  
 
# Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba.
 
# Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba.
20. sor: 20. sor:
 
# A kódot az elejétől a végéig másoljuk ki, majd illesszük be a honlapunk statikus részébe, a <body> és a </body> kódok közé. Ügyeljünk arra, hogy a címkével azok találkozzanak, akiket meg akarunk célozni! Ha például az összes látogatót gyűjtjük az adott listára, a kódot minden aloldalra be kell illesztenünk. Ha azonban külön akarjuk kezelni a férfi- és női ruházat iránt érdeklődőket, a férfi ruházathoz tartozó kódot csak azokra az oldalakra fűzzük be, amelyek az urak ruháit listázzák.
 
# A kódot az elejétől a végéig másoljuk ki, majd illesszük be a honlapunk statikus részébe, a <body> és a </body> kódok közé. Ügyeljünk arra, hogy a címkével azok találkozzanak, akiket meg akarunk célozni! Ha például az összes látogatót gyűjtjük az adott listára, a kódot minden aloldalra be kell illesztenünk. Ha azonban külön akarjuk kezelni a férfi- és női ruházat iránt érdeklődőket, a férfi ruházathoz tartozó kódot csak azokra az oldalakra fűzzük be, amelyek az urak ruháit listázzák.
  
=== Egyéni kombinációk beálíltása ===
+
=== Egyéni kombinációk beállítása ===
  
 
Egyéni kombinációk létrehozásával tovább szűkíthetjük a célcsoportunkat, például megcélozhatjuk azokat, akik jártak már az oldalon, de még nem regisztráltak.  
 
Egyéni kombinációk létrehozásával tovább szűkíthetjük a célcsoportunkat, például megcélozhatjuk azokat, akik jártak már az oldalon, de még nem regisztráltak.  
34. sor: 34. sor:
  
 
# Jelentkezzünk be a Google AdWords fiókunkba.
 
# Jelentkezzünk be a Google AdWords fiókunkba.
# Ha korábban még nem volt AdWords kampányunk, a kezdő lépésekről olvassuk el ezt a bejegyzést: Hogyan kell Google AdWords kampányt indítani?
+
# Ha korábban még nem volt AdWords kampányunk, a kezdő lépésekről olvassuk el ezt a bejegyzést: [[AdWords_kamp%C3%A1nyt_ind%C3%ADtani|Hogyan kell Google AdWords kampányt indítani?]]
# A Kampányok fülön állva kattintsunk az +Új kampány gombra. A Kampánybeállítások kiválasztása alatt, a Beállítások betöltésénél állítsuk be: Csak a Display Hálózaton (Remarketing).
+
# A Kampányok fülön állva kattintsunk az +Új kampány gombra. A Kampánybeállítások kiválasztása alatt, a Beállítások betöltésénél állítsuk be: Csak a Display Hálózaton (Remarketing). [[Fájl:Remarketing_3.jpg|middle]]
[[Fájl:Remarketing_3.jpg|middle]]
 
 
# Adjuk meg a kampány nevét, a napi költségkeretet, a célzásnak megfelelő helyet és nyelvet. (Ha például csak Budapesten tudja kiszállítani az árusított termékeket, akkor érdemes erre a területre koncentrálni a remarketing hirdetéseknél is – még akkor is, ha esetleg az ország más részeiben élők is rábukkannak honlapjára.) Ha szeretnénk, itt állíthatjuk be a kampány kezdetét és végét jelző dátumokat.
 
# Adjuk meg a kampány nevét, a napi költségkeretet, a célzásnak megfelelő helyet és nyelvet. (Ha például csak Budapesten tudja kiszállítani az árusított termékeket, akkor érdemes erre a területre koncentrálni a remarketing hirdetéseknél is – még akkor is, ha esetleg az ország más részeiben élők is rábukkannak honlapjára.) Ha szeretnénk, itt állíthatjuk be a kampány kezdetét és végét jelző dátumokat.
 
# Hozzunk létre egy hirdetési csoportot: Adjuk meg az új hirdetési csoport nevét, az alapértelmezett ajánlatot (vagyis hogy hány forintot fizetnénk maximálisan egy kattintásért), majd állítsuk be a célzást:
 
# Hozzunk létre egy hirdetési csoportot: Adjuk meg az új hirdetési csoport nevét, az alapértelmezett ajánlatot (vagyis hogy hány forintot fizetnénk maximálisan egy kattintásért), majd állítsuk be a célzást:
#* Ha egy csoportra szeretnénk célozni (például az összes látogatóra), a Remarketing listák fülön egyszerűen adjuk hozzá a választott közönséghez a megfelelő listát a felsoroltak közül.
+
#* Ha egy csoportra szeretnénk célozni (például az összes látogatóra), a Remarketing listák fülön egyszerűen adjuk hozzá a választott közönséghez a megfelelő listát a felsoroltak közül.[[Fájl:Remarketing_4.jpg|middle]]
[[Fájl:Remarketing_4.jpg|middle]]
 
 
#* Ha több lista kombinációjára szeretnénk célozni, válasszuk az Egyéni kombinációk fület, és a korábban beállított kombinációt állítsuk be.
 
#* Ha több lista kombinációjára szeretnénk célozni, válasszuk az Egyéni kombinációk fület, és a korábban beállított kombinációt állítsuk be.
 
# Ha tovább finomítanánk a célzást, itt állíthatunk be témákat, kulcsszavakat, vagy konkrét oldalakon, amelyeken megjelenhet a hirdetésünk.
 
# Ha tovább finomítanánk a célzást, itt állíthatunk be témákat, kulcsszavakat, vagy konkrét oldalakon, amelyeken megjelenhet a hirdetésünk.
# Hozzunk létre egy hirdetést: válasszuk ki a hirdetés típusát (szöveges, képes, vizuális/animált hirdetés vagy videó), majd töltsük meg tartalommal. Ehhez néhány jó tanács: Hogyan kell Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni?
+
# Hozzunk létre egy hirdetést: válasszuk ki a hirdetés típusát (szöveges, képes, vizuális/animált hirdetés vagy videó), majd töltsük meg tartalommal. Ehhez néhány jó tanács: [[Google_AdWords_kampányhoz_hirdetési_szöveget_írni|Hogyan kell Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni?]]
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
67. sor: 65. sor:
  
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/16/google-adwords-remarketing-mire-figyeljunk/#more-507 A Google AdWords remarketing kampányokról a SAKKOM Interaktív blogjában]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/16/google-adwords-remarketing-mire-figyeljunk/#more-507 A Google AdWords remarketing kampányokról a SAKKOM Interaktív blogjában]
*[ http://support.google.com/adwords/bin/topic.py?hl=hu&topic=1713922&path=1713909&ctx=leftnav Az AdWords súgó remarketinghez kapcsolódó bejegyzései]
+
*[http://support.google.com/adwords/bin/topic.py?hl=hu&topic=1713922&path=1713909&ctx=leftnav Az AdWords súgó remarketinghez kapcsolódó bejegyzései]
  
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Internet]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]
 
[[Kategória:Üzlet-jog]]

A lap jelenlegi, 2013. március 24., 21:25-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell Google AdWords remarketing kampányt indítani?

Google-remarketing.jpg

A Google AdWords hirdetési rendszerében beállítható remarketing kampányokkal speciálisan azoknak az internetezőknek jeleníthetünk meg üzeneteket, akik már jártak a honlapunkon. A remarketing kampánnyal ugyan nem tudunk új látogatókat szerezni, de növelhetjük a konverziós arányt (például a vásárlások vagy a regisztrációk arányát) a látogatóink körében.

[szerkesztés] Lépések

[szerkesztés] Remaketing lista létrehozása

A remarketing listára azokat az internetezők kerülnek, akiket meg akarunk célozni. Ehhez egy kódot kell befűzni az oldalunkba, amely megcímkézi a látogatókat. Ha minden látogatónknak ugyanazt akarjuk üzenni, akkor a honlapunk összes aloldalára ugyanazt a kódot kell beillesztenünk. Ha azonban specializáltabb kampányt szeretnénk, több listát is készíthetünk (egy divatáruüzlet például különböző hirdetéseket készíthet a női és férfiruhákat kereső látogatóknak).

  1. Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba.
  2. A Kampányok fülön állva a bal oldali menüben a Minden online kampány helyett válasszuk a Megosztott könyvtár menüpontot, ezen belül pedig a Közönségeket.Remarketing 1.jpg
  3. Kattintsunk az Új közönség gombra, majd válasszuk a Remarketing listát.
  4. Adjunk nevet az új listának. Lehetőleg olyan nevet válasszunk, amiből beazonosítható a célcsoportunk, és mellőzzük az ékezetes betűket. (Például ha az összes látogatónkat akarjuk megcélozni, legyen a lista neve Osszes_latogato.)
  5. Nem kötelező, de akár leírást is adhatunk a listához.
  6. Állítsuk be a tagság időtartamát, vagyis azt, hogy egy internetező a honlap megtekintése után meddig szerepeljen a remarketing listán (meddig lássa a hirdetéseinket).
  7. A lista létrehozása után a táblázat utolsó sorában kattintsunk a [Címke] gombra, így megkapjuk a remarketing kódot, amit be kell illesztenünk az oldalba. Ügyeljünk arra, hogy az oldal biztonsági szintjének (http vagy https) megfelelő kódot használjunk.Remarketing 2.jpg
  8. A kódot az elejétől a végéig másoljuk ki, majd illesszük be a honlapunk statikus részébe, a <body> és a </body> kódok közé. Ügyeljünk arra, hogy a címkével azok találkozzanak, akiket meg akarunk célozni! Ha például az összes látogatót gyűjtjük az adott listára, a kódot minden aloldalra be kell illesztenünk. Ha azonban külön akarjuk kezelni a férfi- és női ruházat iránt érdeklődőket, a férfi ruházathoz tartozó kódot csak azokra az oldalakra fűzzük be, amelyek az urak ruháit listázzák.

[szerkesztés] Egyéni kombinációk beállítása

Egyéni kombinációk létrehozásával tovább szűkíthetjük a célcsoportunkat, például megcélozhatjuk azokat, akik jártak már az oldalon, de még nem regisztráltak.

  1. Ehhez legalább két különböző remarketing listát kell létrehozni a fent leírt módon – az egyik például az Osszes_latogato, a másik pedig a Jelentkezett címkét kapja.
  2. Ezután a Megosztott könyvtár menüpontban, a Közönségek alatt az Új közönség gombra kell kattintani, majd az Egyéni kombinációt választani.Remarketing 5.jpg
  3. Nevezük el a kombinációt, majd állítsuk be a megfelelő logikai kapcsolatot az adott remarketing listák között. A példánál maradva válasszuk „Az ilyen közönségek mindegyike (ÉS)” lehetőséget, majd a Közönség választásánál a remarketing listák közül válasszuk az Osszes_latogato listát. Ezután az kombináció második elemének az „E közönségek közül egyik sem” lehetőséget válasszuk, majd a remarketing listáknál a Jelentkezett címkét adjuk meg. Remarketing 6.jpg
  4. Kattintsunk a mentés gombra.

[szerkesztés] Remarketing kampány elindítása

A remarketing lista létrehozásával mindössze a célcsoportot határoztuk meg. Ezután be kell állítanunk az üzeneteket, amelyeket meg szeretnénk jeleníteni a remarketing lista tagjainak.

  1. Jelentkezzünk be a Google AdWords fiókunkba.
  2. Ha korábban még nem volt AdWords kampányunk, a kezdő lépésekről olvassuk el ezt a bejegyzést: Hogyan kell Google AdWords kampányt indítani?
  3. A Kampányok fülön állva kattintsunk az +Új kampány gombra. A Kampánybeállítások kiválasztása alatt, a Beállítások betöltésénél állítsuk be: Csak a Display Hálózaton (Remarketing). Remarketing 3.jpg
  4. Adjuk meg a kampány nevét, a napi költségkeretet, a célzásnak megfelelő helyet és nyelvet. (Ha például csak Budapesten tudja kiszállítani az árusított termékeket, akkor érdemes erre a területre koncentrálni a remarketing hirdetéseknél is – még akkor is, ha esetleg az ország más részeiben élők is rábukkannak honlapjára.) Ha szeretnénk, itt állíthatjuk be a kampány kezdetét és végét jelző dátumokat.
  5. Hozzunk létre egy hirdetési csoportot: Adjuk meg az új hirdetési csoport nevét, az alapértelmezett ajánlatot (vagyis hogy hány forintot fizetnénk maximálisan egy kattintásért), majd állítsuk be a célzást:
    • Ha egy csoportra szeretnénk célozni (például az összes látogatóra), a Remarketing listák fülön egyszerűen adjuk hozzá a választott közönséghez a megfelelő listát a felsoroltak közül.Remarketing 4.jpg
    • Ha több lista kombinációjára szeretnénk célozni, válasszuk az Egyéni kombinációk fület, és a korábban beállított kombinációt állítsuk be.
  6. Ha tovább finomítanánk a célzást, itt állíthatunk be témákat, kulcsszavakat, vagy konkrét oldalakon, amelyeken megjelenhet a hirdetésünk.
  7. Hozzunk létre egy hirdetést: válasszuk ki a hirdetés típusát (szöveges, képes, vizuális/animált hirdetés vagy videó), majd töltsük meg tartalommal. Ehhez néhány jó tanács: Hogyan kell Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni?

[szerkesztés] Tippek

  • A remarketing kampányban más típusú üzeneteket kell használni, mint egy egyszerű keresőhirdetésben. A látogatók ugyanis valószínűleg már ismerik a szolgáltatásokat, de valamiért elmentek az oldalról - ezért „csak” arról kell meggyőzni őket, hogy visszatérjenek. Ennek érdekében érdemes egy olyan előnyt hangsúlyozni, ami megkülönböztet a versenytársaktól (például nálunk a legnagyobb a választék vagy mi ingyen szállítunk az adott körzetben).
  • Ha nem csak a konverziós arányt szeretnénk javítani, hanem általában a konverziók számát akarjuk emelni, akkor érdemes a remarketinget hagyományos tartalmi hálózaton vagy keresőben futó AdWords hirdetésekkel kombinálni. Így több látogatót irányíthatunk az oldalunkra, akiket a remarketinggel már csak emlékeztetni kell arra, miért érdemes minket választani.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Honlap
  • Google AdWords fiók
  • Pénz a hirdetésekre

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Kezdőknek érdemes tanácsot kérnie a remarketing kampány beállításához egy tapasztalt, minősített szakembertől.

[szerkesztés] Kapcsolódó videók

[szerkesztés] Források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Andi02, JViki