Fémfelületeket festeni és felújítani szerkesztése

A Hogyankell.hu wikiből

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
5. sor: 5. sor:
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# '''Új felületnél első lépés a zsírtalanítás.''' A fémfelületeket általában egy speciális védőbevonattal kezelnek, ez azonban csak rövid ideig véd. Először ezt el kell távolítanunk valamilyen zsírtalanító anyaggal (pl. vasfoszfát, cinkfoszfát).
+
# Új felületnél első lépés a zsírtalanítás. A fémfelületeket általában egy speciális védőbevonattal kezelnek, ez azonban csak rövid ideig véd. Először ezt el kell távolítanunk valamilyen zsírtalanító anyaggal (pl. vasfoszfát, cinkfoszfát).
# '''Régi felület esetében el kell távolítani a rozsdát, a lepattogzó festékréteget:'''
+
# Régi felület esetében el kell távolítani a rozsdát, a lepattogzó festékréteget:
 
#* Rozsdamaróval távolítsuk el a rozsdát.

#* Festékmaróval a régi festéket távolíthatjuk el.
 
12. sor: 12. sor:
 
#* Portalanítsuk a felületet.
 
#* Portalanítsuk a felületet.
 
#* Ha például egy felületet más színre akarunk átfesteni, de egyébként nincsen baja (nem rozsdásodik, nem repedezett a festék), akkor nem szükséges eltávolítani a régi festéket, de csiszolni nem árt, mert jobban tapad majd az új festék.
 
# '''Az előkészített felületet először alapozó festékkel festjük le.''' Ez segíti majd a fedőfesték megtapadását, és véd a rozsdásodás ellen is.
+
# Az előkészített felületet először alapozó festékkel festjük le. Ez segíti majd a fedőfesték megtapadását, és véd a rozsdásodás ellen is.
# '''A festéket keverjük jól fel, majd annyi hígítóval keverjük el, ami megfelelő sűrűségű festéket eredményez.''' Mindig olvassuk el az adott festékhez tartozó tájékoztatót is. Egyes festékek esetében pl. több rétegű felvitelt javasolnak.
+
# A festéket keverjük jól fel, majd annyi hígítóval keverjük el, ami megfelelő sűrűségű festéket eredményez. Mindig olvassuk el az adott festékhez tartozó tájékoztatót is. Egyes festékek esetében pl. több rétegű felvitelt javasolnak.
# '''A festendő felületnek megfelelő méretű ecsetet használjunk.'''
+
# A festendő felületnek megfelelő méretű ecsetet használjunk.
# '''Hagyjuk a felületet megszáradni.''' A teljes száradás egy-két napot is igénybe vehet.
+
# Hagyjuk a felületet megszáradni. A teljes száradás egy-két napot is igénybe vehet.
# '''Festés után hígítóval alaposan tisztítsuk meg a szerszámokat.
+
# Festés után hígítóval alaposan tisztítsuk meg a szerszámokat.
'''
+

== Tippek ==
 
== Tippek ==
48. sor: 47. sor:
 
* [http://www.napfenyes-szinek.hu/hu/femek/a-femtargyak-altalanos-megmunkalasa/femfeluletek-festese Fémfelületek festése]

* [http://felulettisztitas.blogspot.hu/ Felülettisztítás]

[[Kategória:Otthon-kert]]

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse | Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)