Elkerülni a hírversenyt szerkesztése

Innen: Hogyankell.hu

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
7. sor: 7. sor:
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
# '''Figyeljük fokozottan a médiát!''' Kövessük, hogyan változik a hírek frissítésének gyakorisága, illetve hogy mennyi új információ kerül a cikkekbe. Ha azt látjuk, hogy még gyakran változik a portálok címlapja, akkor érdemes egy kicsit elhalasztani a kommunikációt – akkor küldjük ki a sajtóközleményt, ha a fő téma kezd „kifulladni”.
+
# Figyeljük fokozottan a médiát! Kövessük, hogyan változik a hírek frissítésének gyakorisága, illetve hogy mennyi új információ kerül a cikkekbe. Ha azt látjuk, hogy még gyakran változik a portálok címlapja, akkor érdemes egy kicsit elhalasztani a kommunikációt – akkor küldjük ki a sajtóközleményt, ha a fő téma kezd „kifulladni”.
# '''Kapcsoljuk a hírt a mindenkit érdeklő kérdésekhez!''' Ha a cégnél van olyan kommunikációs téma, ami bármilyen módon, de valóban kapcsolódik a felkapott témához, akkor mindenképpen érdemes ezt is belevenni a sajtóközleménybe. Alaposan mérlegeljük azonban, hogy valóban releváns-e a téma, illetve hogy nem ártunk-e inkább azzal, hogy megszólalunk – egy biztosítónak például nem növeli a népszerűségét, ha az árvíz idején a saját veszteségeiről beszél.
+
# Kapcsoljuk a hírt a mindenkit érdeklő kérdésekhez! Ha a cégnél van olyan kommunikációs téma, ami bármilyen módon, de valóban kapcsolódik a felkapott témához, akkor mindenképpen érdemes ezt is belevenni a sajtóközleménybe. Alaposan mérlegeljük azonban, hogy valóban releváns-e a téma, illetve hogy nem ártunk-e inkább azzal, hogy megszólalunk – egy biztosítónak például nem növeli a népszerűségét, ha az árvíz idején a saját veszteségeiről beszél.
# '''Emeljük a hírértéket!''' A nagy hírverseny idején magasabb ingerküszöböt kell leküzdenünk. Ha az éppen napirenden lévő témához nem is tudunk kapcsolódni, akkor próbáljunk valami más, nagyon aktuális információt belevenni a közleményünkbe, esetleg bulvárosabb vagy éppen a hitelességet növelő adatokkal bővíteni az anyagot.  
+
# Emeljük a hírértéket! A nagy hírverseny idején magasabb ingerküszöböt kell leküzdenünk. Ha az éppen napirenden lévő témához nem is tudunk kapcsolódni, akkor próbáljunk valami más, nagyon aktuális információt belevenni a közleményünkbe, esetleg bulvárosabb vagy éppen a hitelességet növelő adatokkal bővíteni az anyagot.  
# '''Célozzunk jobban!''' Tematikusabb médiumok (például online szerepjátékokkal foglalkozó portálok) valószínűleg kevésbé követik a nagy tömeget érdeklő kérdéseket. Ha a közlendőnket meg tudjuk fogalmazni ilyen szűk célcsoportok számára, akkor érdemes az ezzel foglalkozó újságírókat közvetlenül megkeresni és a csak őket érintő információkról beszélni. Így ugyan jelentős energiabefektetéssel is csak kevés megjelenést érünk el, de legalább biztosabbak lehetünk az eredményben – míg egy általánosabb sajtóközleménnyel nagyobb kockázatot vállalunk.
+
# Célozzunk jobban! Tematikusabb médiumok (például online szerepjátékokkal foglalkozó portálok) valószínűleg kevésbé követik a nagy tömeget érdeklő kérdéseket. Ha a közlendőnket meg tudjuk fogalmazni ilyen szűk célcsoportok számára, akkor érdemes az ezzel foglalkozó újságírókat közvetlenül megkeresni és a csak őket érintő információkról beszélni. Így ugyan jelentős energiabefektetéssel is csak kevés megjelenést érünk el, de legalább biztosabbak lehetünk az eredményben – míg egy általánosabb sajtóközleménnyel nagyobb kockázatot vállalunk.
# '''Gondoljuk át a kommunikációs stratégiát!''' Ha a tervezett közlemény nem túl aktuális, az éppen felkapott témához sem kapcsolható, de máskor akár hatásos is lehetne, akkor érdemes elgondolkodni a kommunikációs stratégia módosításán. Ahogy a mondás tartja: minden csoda három napig tart, így általában egy-két hetes csúsztatás már elég lehet a hatékonyabb kommunikációhoz.
+
# Gondoljuk át a kommunikációs stratégiát! Ha a tervezett közlemény nem túl aktuális, az éppen felkapott témához sem kapcsolható, de máskor akár hatásos is lehetne, akkor érdemes elgondolkodni a kommunikációs stratégia módosításán. Ahogy a mondás tartja: minden csoda három napig tart, így általában egy-két hetes csúsztatás már elég lehet a hatékonyabb kommunikációhoz.
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
27. sor: 27. sor:
  
 
* A PR és a sajtókommunikáció eredményessége számos paramétertől függ, amelyek folyton változnak és nem is mindig láthatóak előre. Így a legjobb PR-es sem vállalhat 100 százalékos garanciát arra, hogy egy hírnek nagy publicitást fog szerezni.
 
* A PR és a sajtókommunikáció eredményessége számos paramétertől függ, amelyek folyton változnak és nem is mindig láthatóak előre. Így a legjobb PR-es sem vállalhat 100 százalékos garanciát arra, hogy egy hírnek nagy publicitást fog szerezni.
 +
 +
== Kapcsolódó videók ==
 +
 +
<youtube>IDE</youtube>
  
 
== Források, hivatkozások ==
 
== Források, hivatkozások ==
  
 
* [http://sakkom.hu/blog/2014/04/10/szellel-szemben Hasznos tanácsok egy díjnyertes PR ügynökségtől]
 
* [http://sakkom.hu/blog/2014/04/10/szellel-szemben Hasznos tanácsok egy díjnyertes PR ügynökségtől]
 
[[Kategória:Munka-karrier]]
 

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)