„Egyedi termékleírást készíteni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell egyedi termékleírást készíteni? == Az interneten rengeteg olyan termékleírás található, ami csak az egyedi jelzőket, specifikációkat tartal…”)
 
(Lépések)
 
(2 közbenső módosítás, amit 2 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva)
3. sor: 3. sor:
 
Az interneten rengeteg olyan termékleírás található, ami csak az egyedi jelzőket, specifikációkat tartalmazza. Pedig az egyedi termékoldal készítése egy hatalmas lehetőség (lenne) az online webáruházak forgalmának fellendítéséhez.
 
Az interneten rengeteg olyan termékleírás található, ami csak az egyedi jelzőket, specifikációkat tartalmazza. Pedig az egyedi termékoldal készítése egy hatalmas lehetőség (lenne) az online webáruházak forgalmának fellendítéséhez.
 
A cikkben bemutatom lépésről lépésre, hogyan épül fel és milyen is a jó termékleírás.
 
A cikkben bemutatom lépésről lépésre, hogyan épül fel és milyen is a jó termékleírás.
[[Fájl:Pelda.jpg]]
 
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
  
===Találd meg a buyer personád===
+
# '''Találd meg a buyer personád.''' Mielőtt bárminek is nekilátnál, képzelj el több konkrét személyt, akinek írsz, akinek releváns lehet a terméked. Például ha egy kerti bútort szeretnél eladni, akkor egy családos anyukára, akinek minden vágya, hogy kint sütögessen nyáron a családjával.
Mielőtt bárminek is nekilátnál, képzelj el több konkrét személyt, akinek írsz, akinek releváns lehet a terméked. Például ha egy kerti bútort szeretnél eladni, akkor egy családos anyukára, akinek minden vágya, hogy kint sütögessen nyáron a családjával.
+
#*Piri 35 éves, fiatal anyuka, két gyermeke van
*Piri 35 éves, fiatal anyuka, két gyermeke van
+
#*Kertes családi házzal rendelkezik
*Kertes családi házzal rendelkezik
+
#*Könyvelőként dolgozik, de hétvégente szeret a kertben lenni, este pedig kiülni és a barátaival sütögetni
*Könyvelőként dolgozik, de hétvégente szeret a kertben lenni, este pedig kiülni és a barátaival sütögetni
+
#*Van pénze igényes bútorra, így időtálló darabot szeretne
*Van pénze igényes bútorra, így időtálló darabot szeretne
+
#*Természetesen még ennél is tovább lehet menni, azonban így már láthatod, mi is az a buyer persona. Tulajdonképpen a te majdani, képzeletbeli vásárlód.
Természetesen még ennél is tovább lehet menni, azonban így már láthatod, mi is az a buyer persona. Tulajdonképpen a te majdani, képzeletbeli vásárlód.
+
# '''Határozd meg a fájdalompontokat.''' Mire van szüksége a vásárlódnak, mitől fél leginkább? A szövegírás során az összes lehetséges, felmerülő problémára megoldást kell kínálnod, hiszen csak így adhatod el a termékedet. Például Piri attól fél, hogy a bútorok hamar tönkremennek, kiszívja a színűket a nap és nehéz őket összecsukni, amivel rengeteg ideje mehet el. Pirit tehát meg kell nyugtatnod - ezekre a problémákra a termékleírás során ki kell térned.
===Határozd meg a fájdalompontokat===
+
# '''Írd meg a vázlatodat.''' Miután meghatároztad a buyer personád (lehetőleg többet, hogy még nagyobb legyen a problémahalmaz), vázlatosan írd meg a szövegedet. Ha kell, írd fel magadnak a kérdéseket is, amelyeket a képzeletbeli vásárlód feltenne. Könnyű összecsukni a székeket és az asztalt? Nem vesztik el a színüket? Mennyire tartósak? Milyen anyagból vannak?
Mire van szüksége a vásárlódnak, mitől fél leginkább? A szövegírás során az összes lehetséges, felmerülő problémára megoldást kell kínálnod, hiszen csak így adhatod el a termékedet.  
+
# '''Írd meg a szöveget a vázlatod alapján.''' A vázlatból már szépen láthatod a szöveg gerincét, már csak fel kell öltöztetned. Használj kifejező szavakat, amelyeket olvasva a vásárlód szinte maga előtt látja a bútort. Írd le az anyag tapintását, hogy milyen érzés a székben ülni, láttasd vele a gondtalan hétköznapokat, ahogyan a limonádét szürcsölve nézi a naplementét, miközben a friss nyírt fű cirógatja az orrát. Ugye te is érzed?
Például Piri attól fél, hogy a bútorok hamar tönkremennek, kiszívja a színűket a nap és nehéz őket összecsukni, amivel rengeteg ideje mehet el. Pirit tehát meg kell nyugtatnod - ezekre a problémákra a termékleírás során ki kell térned.
+
# '''Amit mindenképp érdemes beleírni.''' A szöveg mindenképp tartalmazza a következő elemeket vagy a leírásba építve, vagy utána, esetleg a weboldaladon egy külön fülön.
===Írd meg a vázlatodat===
+
#*Termékjellemzők
Miután meghatároztad a buyer personád (lehetőleg többet, hogy még nagyobb legyen a problémahalmaz), vázlatosan írd meg a szövegedet. Ha kell, írd fel magadnak a kérdéseket is, amelyeket a képzeletbeli vásárlód feltenne.  
+
#*Ár
Könnyű összecsukni a székeket és az asztalt? Nem vesztik el a színüket? Mennyire tartósak? Milyen anyagból vannak?
 
===Írd meg a szöveget a vázlatod alapján===
 
A vázlatból már szépen láthatod a szöveg gerincét, már csak fel kell öltöztetned. Használj kifejező szavakat, amelyeket olvasva a vásárlód szinte maga előtt látja a bútort. Írd le az anyag tapintását, hogy milyen érzés a székben ülni, láttasd vele a gondtalan hétköznapokat, ahogyan a limonádét szürcsölve nézi a naplementét, miközben a friss nyírt fű cirógatja az orrát. Ugye te is érzed?
 
===Amit mindenképp érdemes beleírni===
 
A szöveg mindenképp tartalmazza a következő elemeket vagy a leírásba építve, vagy utána, esetleg a weboldaladon egy külön fülön.
 
*Termékjellemzők
 
*Ár
 
 
 
 
 
 
 
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==

A lap jelenlegi, 2019. március 17., 05:48-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell egyedi termékleírást készíteni?

Az interneten rengeteg olyan termékleírás található, ami csak az egyedi jelzőket, specifikációkat tartalmazza. Pedig az egyedi termékoldal készítése egy hatalmas lehetőség (lenne) az online webáruházak forgalmának fellendítéséhez. A cikkben bemutatom lépésről lépésre, hogyan épül fel és milyen is a jó termékleírás.

[szerkesztés] Lépések

  1. Találd meg a buyer personád. Mielőtt bárminek is nekilátnál, képzelj el több konkrét személyt, akinek írsz, akinek releváns lehet a terméked. Például ha egy kerti bútort szeretnél eladni, akkor egy családos anyukára, akinek minden vágya, hogy kint sütögessen nyáron a családjával.
    • Piri 35 éves, fiatal anyuka, két gyermeke van
    • Kertes családi házzal rendelkezik
    • Könyvelőként dolgozik, de hétvégente szeret a kertben lenni, este pedig kiülni és a barátaival sütögetni
    • Van pénze igényes bútorra, így időtálló darabot szeretne
    • Természetesen még ennél is tovább lehet menni, azonban így már láthatod, mi is az a buyer persona. Tulajdonképpen a te majdani, képzeletbeli vásárlód.
  2. Határozd meg a fájdalompontokat. Mire van szüksége a vásárlódnak, mitől fél leginkább? A szövegírás során az összes lehetséges, felmerülő problémára megoldást kell kínálnod, hiszen csak így adhatod el a termékedet. Például Piri attól fél, hogy a bútorok hamar tönkremennek, kiszívja a színűket a nap és nehéz őket összecsukni, amivel rengeteg ideje mehet el. Pirit tehát meg kell nyugtatnod - ezekre a problémákra a termékleírás során ki kell térned.
  3. Írd meg a vázlatodat. Miután meghatároztad a buyer personád (lehetőleg többet, hogy még nagyobb legyen a problémahalmaz), vázlatosan írd meg a szövegedet. Ha kell, írd fel magadnak a kérdéseket is, amelyeket a képzeletbeli vásárlód feltenne. Könnyű összecsukni a székeket és az asztalt? Nem vesztik el a színüket? Mennyire tartósak? Milyen anyagból vannak?
  4. Írd meg a szöveget a vázlatod alapján. A vázlatból már szépen láthatod a szöveg gerincét, már csak fel kell öltöztetned. Használj kifejező szavakat, amelyeket olvasva a vásárlód szinte maga előtt látja a bútort. Írd le az anyag tapintását, hogy milyen érzés a székben ülni, láttasd vele a gondtalan hétköznapokat, ahogyan a limonádét szürcsölve nézi a naplementét, miközben a friss nyírt fű cirógatja az orrát. Ugye te is érzed?
  5. Amit mindenképp érdemes beleírni. A szöveg mindenképp tartalmazza a következő elemeket vagy a leírásba építve, vagy utána, esetleg a weboldaladon egy külön fülön.
    • Termékjellemzők
    • Ár

[szerkesztés] Tippek

  • Korrekciózd: A szövegre mindenképp érdemes egyet aludni és másnap újra átnézni
  • Olvastasd el valakivel: egy külsős több hibát észrevesz, mint az, aki megírta a szöveget
  • Ismételd: Persze több ezer termék esetén szinte lehetetlen feladat megírni, ilyenkor érdemes külsős vállalkozóra bízni a szövegírást. Hidd el, az egyedi termékoldalt a Google is meghálálja idővel és fellendíti a forgalmad.


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

[szerkesztés] Figyelmeztetések

[szerkesztés] Kapcsolódó videók

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hellowriter., Hogyankell