Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

E-mail adatbázist építeni

220 bájt hozzáadva, 2013. június 11., 11:26
Felhasznált források, kapcsolódó webcímek
== Hogyan kell e-mail adatbázist építeni? ==
[[Fájl:Email-adatbazis.jpg|right]]Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek. Az alábbiakban a saját lista építéséhez adunk tippeket.
== Lépések ==
# '''E-mail aláírás:''' A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget.
# '''Közösség bevonása:''' A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk.
# '''Feltűnő akciógombok:''' A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A1sos_akci%C3%B3gombot_tervezni feltűnő akciógombokat]a honlapon.
# '''Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét!''' Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba.
# '''Átlátható adatkezelés:''' Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is.
# '''Szegmentáljuk az adatbázist!''' Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb.alapján) alapján, hogy minél pontosabban célozhassuk az e-mail marketing kampányokat.
# '''Rendszeresen frissítsük az e-mail listát!''' Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat.
== Tippek ==
* [http://hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni]
* Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány.
* Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat.
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM Interaktív blogja: Levélszemét hozzájárulással]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ 5 gyakori e-mail marketing hiba]
* [http://www.emailmarketing.hu/szolgaltatasok/adatbazis-epites/175/ E-mail adatbázis építés]
* [http://www.ehow.com/how_5100913_create-consumer-email-marketing-database.html How to Create a Consumer Email Marketing Database]
 
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
532
szerkesztés