Csuklást elállítani szerkesztése

A Hogyankell.hu wikiből

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
3. sor: 3. sor:

== Lépések ==
 
== Lépések ==
# '''Tartsuk benn a levegőt!''' Az egyik legismertebb praktika a levegő visszatartása. Vegyünk egy nagy levegőt, és ameddig csak tudjuk, tartsuk bent, majd nagyon lassan engedjük ki! Így megemelhetjük a vér szén-dioxidszintjét, ami a csuklás megszűnését eredményezi.
+
# Tartsuk benn a levegőt! Az egyik legismertebb praktika a levegő visszatartása. Vegyünk egy nagy levegőt, és ameddig csak tudjuk, tartsuk bent, majd nagyon lassan engedjük ki! Így megemelhetjük a vér szén-dioxidszintjét, ami a csuklás megszűnését eredményezi.
# '''Használjuk a zacskós módszert!''' Tegyünk egy papírzacskót a szánk és az orrunk elé, és egy percig lélegezzük be ugyanazt a levegőt!
+
# Használjuk a zacskós módszert! Tegyünk egy papírzacskót a szánk és az orrunk elé, és egy percig lélegezzük be ugyanazt a levegőt!
# '''Nyelés szabályozása ivással!''' Nem szénsavas üdítővel, de a legjobb, ha vízzel kezdünk el kicsi kortyokat inni, így az egyenletes nyeléssel visszaállíthatjuk a rekeszizom működését is! Ha már túl sokat ittunk, akkor folytassuk az apró nyelő gyakorlatokat ivás nélkül!
+
# Nyelés szabályozása ivással! Nem szénsavas üdítővel, de a legjobb, ha vízzel kezdünk el kicsi kortyokat inni, így az egyenletes nyeléssel visszaállíthatjuk a rekeszizom működését is! Ha már túl sokat ittunk, akkor folytassuk az apró nyelő gyakorlatokat ivás nélkül!
# '''Csípős, savanyú íz a szájba!''' Ez leginkább a kisbabáknak ajánlott módszer, mivel náluk a levegő visszatartása és az egyéb praktikák nehezen mennek, de a felnőtteknél is hasznos lehet. A lényege, hogy egy kanál citromlevet vagy egy pár csepp ecettel csepegtetett kockacukrot együnk meg.
+
# Csípős, savanyú íz a szájba! Ez leginkább a kisbabáknak ajánlott módszer, mivel náluk a levegő visszatartása és az egyéb praktikák nehezen mennek, de a felnőtteknél is hasznos lehet. A lényege, hogy egy kanál citromlevet vagy egy pár csepp ecettel csepegtetett kockacukrot együnk meg.
# '''Kiskanálnyi kristálycukor vagy méz mint görcsoldó!''' A cukor görcsoldó hatással bír, így rövid időn belül megszünteti az összehúzódásokat.
+
# Kiskanálnyi kristálycukor vagy méz, mint görcsoldó! A cukor görcsoldó hatással bír, így rövid időn belül megszünteti az összehúzódásokat.
# '''Borssal a tüsszentésért!''' Szagoljunk bele egy kis borsba, ami nagy valószínűséggel tüsszentést fog előidézni, ami pedig megszünteti a csuklást! Ha elsőre nem sikerül, ismételjük meg párszor!
+
# Borssal a tüsszentésért! Szagoljunk bele egy kis borsba, ami nagy valószínűséggel tüsszentést fog előidézni, ami pedig megszünteti a csuklást! Ha elsőre nem sikerül, ismételjük meg párszor!
# '''Speciális testhelyzettel a csuklás ellen!''' Próbáljuk ki a háton fekvést, nyitott szájjal lélegezve vagy oldalfekvésben, a lábakat a has felé felhúzva újra helyreállíthatjuk a rekeszizom működését!
+
# Speciális testhelyzettel a csuklás ellen! Próbáljuk ki a háton fekvést, nyitott szájjal lélegezve vagy oldalfekvésben, a lábakat a has felé felhúzva újra helyreállíthatjuk a rekeszizom működését!

== Tippek ==
 
== Tippek ==
30. sor: 30. sor:
 
* [http://www.origo.hu/egeszseg/20121015-hogyan-mulaszthato-el-a-csuklas-rekeszizom.html Hogyan mulasztható el a csuklás?]

* [http://www.femina.hu/egeszseg/7_sulyos_betegseg_amit_a_csuklas_jelez 7 súlyos betegség, amit a csuklás jelez]

[[Kategória:Egészség]]

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse | Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)