Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Cikkek:A másodlagos szóbeliség korában élünk

A lap korábbi változatát látod, amilyen Hogyankell (vitalap | szerkesztései) 2022. szeptember 29., 07:53-kor történt szerkesztése után volt. („Cikkek:A másodlagos szóbeliség korában élünk” levédve ([Szerkesztés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan) [Átnevezés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan)))
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)


A másodlagos szóbeliség korában élünk

Voiz.hu - 2022 szeptember - LinkMarketing - 1.jpg

A telefon, a fonográf, a rádió és a magnetofon megjelenése hozta el azt a technikai forradalmat, amelynek következtében kialakult a másodlagos szóbeliség.

Ezt a jelenséget nap mint nap tapasztaljuk, hiszen számos új szóbeli műfaj született az elmúlt 100 évben. Manapság az egyik legnépszerűbb ezek közül a podcast, melyet marketingeszközként is használhatunk.

Példák a másodlagos szóbeliségre

A másodlagos szóbeliség kifejezést W. J. Ong hozta létre, aki arra mutatott rá, hogy napjainkban az írásbeliség háttérbe szorult, s az információk többsége újra hang formájában érkezik hozzánk.

Ha jobban belegondolunk, ez valóban így van: a rádió, a televízió és az internet megjelenése által egyre kevesebbszer olvasunk újságot, inkább háttérzajként hallgatjuk a híreket vezetés, főzés, evés közben.

A könyvolvasással sincs ez másképp: ma már léteznek hangoskönyvek. A VOIZ hangoskönyv-alkalmazás az egyik legnépszerűbb applikáció, mert itt előadások, meditációk, podcastok is elérhetők egyúttal. Csupán egy bolti könyv ára a havi előfizetés, és mégis több száz regény, szakkönyv közül választhatunk.

A podcast műfaj is nagyon népszerű, manapság egyre többen hallgatják. Akik még nem ismerik, bemutatjuk, mi is jellemző rá.

A podcast jellemzői

Maga a szó egy angol kifejezés, az iPod és a broadcast (közvetítés) szó vegyüléséből jött létre. A rádióműsorok utódjának tekinthető, ahhoz nagyon hasonló. Egy előre felvett szóbeli megnyilatkozás, amelyet az interneten tesznek közzé, s bármikor meghallgatható. Nem vagyunk tehát időhöz kötve, mint a rádióműsorok esetében, azonban az információ itt is a hang útján jut el hozzánk.

Az adások többségében egy adott témát járnak körül a szakértők. Nagyon gyakori, hogy interjú hangzik el benne, vagy több embert is megszólaltatnak a téma kapcsán. A felvett anyagot megvágják, s jó minőségben teszik közzé.

A podcastekre fel lehet iratkozni, elsőként értesülni az új adásokról.

A podcast mint marketingeszköz

A műfaj napjaink egyik remek marketingeszköze. Akinek van terméke, szolgáltatása, melyet népszerűsíteni kíván, az nagyon jól teszi, ha podcast gyártásába kezd. Lássuk, miért!

- Új közönséget lehet elérni: sokan szívesebben hallgatnak valamit olvasás helyett. Például a kisgyermekes szülők nem érnek rá könyvekbe merülni, ugyanakkor a napi tevékenység során van lehetőségük meghallgatni egy-egy adást.

- A személyesség mindig meggyőzőbb: amikor valaki kínál valamilyen árut a webáruházában, az személytelennek tűnik. Ám ha megszólal maga a kitaláló, létrehozó, ügyvezető, akkor látható – vagyis hallható – lesz maga az ember, mindez pedig több vevőt vonz.

- Nem kell hozzá nagy befektetés: jóval egyszerűbb létrehozni egy podcastot, mint egy videót, így a kezdők is bátran nekivághatnak. Érdemes először csatlakozni valakihez, szakértőként megjelenni mások adásaiban, így kapcsolatépítésre is alkalmas ez a műfaj a reklámozás mellett.

Ne féljünk kipróbálni magunkat, a másodlagos szóbeliség korában nagy sikerünk lehet!