Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Cikkek:A kreatív brief írásának alapelvei

A lap korábbi változatát látod, amilyen Hogyankell (vitalap | szerkesztései) 2023. július 28., 04:29-kor történt szerkesztése után volt. („Cikkek:A kreatív brief írásának alapelvei” levédve ([Szerkesztés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan) [Átnevezés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan)))
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)


A kreatív brief írásának alapelvei

Https- www.selector.hu - 2023 július - Cikk1.jpeg

A kreatív brief elkészítése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az általad megbízott ügynökség tisztában legyen az elképzeléseiddel. Vállalkozásod vizuális kommunikációjának megerősítése ugyanis a közös munka eredménye lesz.

Miért szükséges kreatív briefet írni?

A kreatív brief megteremti azon alapokat, irányvonalakat, amelyek mentén a weboldal úgy jelenik majd meg, ahogy azt elképzelted. Ha a weboldalad elkészítését a Selector Digitális Marketing Ügynökségre bízod, akkor nekik is szükségük lesz arra, hogy veled egyeztessenek. Ennek részét fogja majd képezni a kreatív brief, ami egy olyan írásos anyag, mely tartalmazza a megbízás fontos paramétereit.

A kölcsönösség ebben az esetben egyértelmű: neked az ügynökség szakértelmére van szükséged, nekik pedig a te minél pontosabban megfogalmazott elképzeléseidre, elvárásaidra. A következőkben azokról az alapelvekről lesz szó, amelyeket követve te is könnyen és pontosan meg tudod írni a briefet az általad megbízott ügynökség számára.

Mit szeretnél a vállalkozásoddal kommunikálni?

Itt az elérni kívánt célokat, üzeneteket kell megfogalmazni, azt, hogy a vállalkozásoddal mit szeretnél közvetíteni a vásárlóknak. Frissességet, lendületet, megbízhatóságot, stabilitást, rugalmasságot? Mik azok a hívószavak, amelyek jellemzik az elképzeléseidet? Ez azért fontos, mert ezek alapján tudnak a szakemberek inspirálódni, és megjeleníteni az érzelmeket, üzeneteket a vállalkozásod kommunikációjában is.

Ha már van weboldalad, akkor milyen részeit tartanád meg?

Gyakori, hogy egyes vizuális elemek olyan jellegzetesek, hogy már a vállalkozásod arculatához tartoznak. Lényeges, hogy ezeket ismertesd az ügynökséggel, ahogy azt is, hogy ezek közül mik azok, amelyekhez mindenképpen ragaszkodsz és mi az, ami cserélhető.

Egy komplett arculatváltás mindig kockázatos, ezért eleve célszerű a múltra visszatekintve megtervezni az új megjelenést. Miért? Mert a célközönséged így tud könnyebben beazonosítani. A korábbi vizuális rendszert ízlésesen kell beilleszteni az új redizájnba.

Határozd meg, hogy ki lesz a célcsoportod!

Egy konkrét célközönség meghatározása a vállalkozásod számára nélkülözhetetlen ahhoz, hogy hatékony lehess. Ezt meghatározhatod sokféle szempont alapján: korosztály, nem, település, érdeklődési kör, foglalkozás, stb. alapján. Így az ügynökség látni fogja, hogy konkrétan kiket szeretnél elérni, vagy azt is, hogy ennek meghatározásában némi segítségre szorulsz.

Rögzítsd, hogy melyek azok a felületek, ahol jelen kívánsz lenni!

Meg kell határoznod a kreatív briefben azt is, hogy mely online felületeken szeretnéd, hogy az ügynökség által létrehozott tartalmak megjelenjenek. Ahogy azt is írd bele, hogy ezek közül jelenleg hol van a vállalkozásod jelen. Ez azért is lényeges, mert a különböző platformokon más és más szabályok vonatkoznak a vizuális elemek megjelenésére.

Minél több információt megosztasz az elképzelésekről a kreatív briefben, annál eredményesebb lehet a közös munka, és annál közelebb kerülsz a célodhoz.