Birsalmasajtot készíteni szerkesztése

A Hogyankell.hu wikiből

Figyelem: Nem vagy bejelentkezve. Ha szerkesztesz, az IP-címed nyilvánosan látható lesz a laptörténetben. Ha bejelentkezel vagy regisztrálsz, a szerkesztéseid a felhasználónevedhez lesznek társítva, egyéb hasznos dolgok mellett.

A szerkesztés visszavonható. Kérlek ellenőrizd alább a változásokat, hogy valóban ezt szeretnéd-e tenni, majd kattints a lap mentése gombra a visszavonás véglegesítéséhez.
Aktuális változat A te változatod
6. sor: 6. sor:

#Mossuk meg a birsalmákat, dörzsöljük le alaposan a héján található szőrt! A birsalmákat nem kell meghámozni.
 
#Vágjuk fel apró kockákra a birsalmákat, amiket tegyünk egy főzőedénybe, majd kevés vízben, időnkénti megkeveréssel pároljuk őket puhára!
+
#Vágjuk fel apró kockákra a birsalmákat, amiket tegyünk egy főzőedénybe, majd kevés vízben pároljuk őket puhára. Párolás közben néha kevergessük meg.
#Turmixoljuk össze egy botmixer segítségével a puhára párolt birsalma-darabokat!
+
#Turmixoljuk össze egy botmixer segítségével a puhára párolt birsalma-darabokat.
#Adjunk a kb. 1 liternyi birsalmapéphez 2 bögre kristálycukrot, amivel kb. 20-30 percen keresztül, folyamatos kevergetés mellett főzzük sűrűre a masszát! Ha már vulkánszerűen elkezd pöfögni a birsalmapép, akkor vegyük le a tűzről, mert gyorsan leég!  
+
#Adjunk a kb. 1 liternyi birsalmapéphez 2 bögre kristálycukrot, amivel kb. 20-30 percen keresztül, folyamatos kevergetés mellett főzzük sűrűre a masszát. Ha már vulkánszerűen elkezd pöfögni a birsalmapép, akkor vegyük le a tűzről, mert gyorsan leég!  
 
#Keverjünk a sűrűre főzött birsalmapépbe dió- és/vagy manduladarabokat, illetve aszalt gyümölcsöket, így sokkal ízletesebb birsalmasajtot kapunk!
 
#Öntsük ki egy sütő/zsírpapírral bélelt, enyhén olajozott műanyag tálcára 2,5-3 cm magasan a birsalmapépet!
+
#Öntsük ki egy sütő/zsírpapírral bélelt, enyhén olajozott műanyag tálcára 2,5-3 cm magasan a birsalmapépet
 
#Tegyük meleg, száraz helyre (pl. radiátorra, kandalló vagy cserépkályha tetejére) a tálcát, és egy napig szárítsuk a birsalmasajtot!

#Borítsuk ki egy deszkára a megdermedt birsalmasajtot, amit tetszés szerint vágjunk fel például kisebb-nagyobb kockákra.
 
#Szárítsuk tovább meleg, száraz helyen még 1,5-2 hétig a birsalmasajtokat! Ne halmozzuk őket egymásra, hanem egymás mellett helyezzük el őket a sütő/zsírpapírral bélelt tálcán!
+
#Szárítsuk tovább meleg, száraz helyen még 1,5-2 hétig a birsalmasajtokat! Ne halmozzuk őket egymásra, hanem egymás mellett helyezzük el őket a sütő/zsírpapírral bélelt tálcán.
#Csomagoljuk be a kiszárított birsalmakockákat sütő/zsírpapírba, így még hetekig tárolhatjuk és fogyaszthatjuk őket!
+
#Csomagoljuk be a kiszárított birsalmakockákat sütő/zsírpapírba, így még hetekig fogyaszthatjuk őket.

== Tippek ==
 
== Tippek ==
39. sor: 39. sor:

* Saját recept, saját tapasztalatok
 
* Saját recept, saját tapasztalatok
 
[[Kategória:Étel-ital]]

Vedd figyelembe, hogy a Hogyankell.hu wikin végzett összes módosítást szerkeszthetik, módosíthatják vagy eltávolíthatják más szerkesztők. Ha nem akarod, hogy az írásodat módosítsák, akkor ne küldd be.
Azt is megígéred, hogy ezt magadtól írtad, vagy egy közkincsből vagy más szabad forrásból másoltad (lásd a(z) Hogyankell.hu:Szerzői jogok lapot a részletekért). NE KÜLDJ BE JOGVÉDETT MUNKÁT ENGEDÉLY NÉLKÜL!

Kategóriák kiválasztása:

A lap szerkesztéséhez kérlek válaszolj az alábbi kérdésre (további információk):

Mégse | Szerkesztési segítség (új ablakban nyílik meg)