„Balsafa modellrepülőt készíteni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Lépések)
(Lépések)
 
(3 közbenső módosítás, amit 2 másik szerkesztő végzett, nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell balsafa modellrepülőt készíteni? ==
 
== Hogyan kell balsafa modellrepülőt készíteni? ==
  
Ha már tudsz modellrepülőt vezetni és szeretsz barkácsolni, akkor az interneten fellelhető tervrajzok alapján saját repülőt is készíthetsz. Cikkünkben egy 1 méteres fesztávú, elektromos hajtású balsa Telemaster 400 építési munkái kapcsán foglaltuk össze a legfontosabb tudnivalókat.
+
[[Fájl:kesz-balsa-trainer-rc-repulo.jpg|right|250px]]Ha már tudsz modellrepülőt vezetni és szeretsz barkácsolni, akkor az interneten fellelhető tervrajzok alapján saját repülőt is készíthetsz. Cikkünkben egy 1 méteres fesztávú, elektromos hajtású balsa Telemaster 400 építési munkái kapcsán foglaltuk össze a legfontosabb tudnivalókat.
 
 
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==
11. sor: 10. sor:
 
# '''Szerezd be a szükséges szerszámokat és a tervrajz alapján készíts egy listát a szükséges anyagokról''' (lásd. még az Amire szükséged lesz részt). Rendezd be a műhelyt! A műhely egyik fontos része egy asztal, amire a tervrajzot ki tudod teríteni. [[Fájl:szerszamok-balsa-vago-kes.jpg|center]]
 
# '''Szerezd be a szükséges szerszámokat és a tervrajz alapján készíts egy listát a szükséges anyagokról''' (lásd. még az Amire szükséged lesz részt). Rendezd be a műhelyt! A műhely egyik fontos része egy asztal, amire a tervrajzot ki tudod teríteni. [[Fájl:szerszamok-balsa-vago-kes.jpg|center]]
 
# '''Kezdd a törzzsel!''' A repülőgép építésének talán ez a legkönnyebb része, ráadásul gyorsan is tudsz haladni vele, így hamar látványos eredményt kapsz. A tervrajzot használva pauszpapír segítségével másold ki a törzs fő elemeit. Ezt követően a pauszpapírból vágd ki a sablont, amit a fa kivágása során használsz majd. Nagyon fontos a pontosság, 1 milliméter eltérés is később komoly torzulást okozhat. Amikor kész vagy a törzs kialakításához szükséges elemekkel, helyezd azokat a tervrajzra, hogy lásd, pontosan illeszkednek-e. [[Fájl:rc-repulo-torzs-kialakitasa.jpg|center]]
 
# '''Kezdd a törzzsel!''' A repülőgép építésének talán ez a legkönnyebb része, ráadásul gyorsan is tudsz haladni vele, így hamar látványos eredményt kapsz. A tervrajzot használva pauszpapír segítségével másold ki a törzs fő elemeit. Ezt követően a pauszpapírból vágd ki a sablont, amit a fa kivágása során használsz majd. Nagyon fontos a pontosság, 1 milliméter eltérés is később komoly torzulást okozhat. Amikor kész vagy a törzs kialakításához szükséges elemekkel, helyezd azokat a tervrajzra, hogy lásd, pontosan illeszkednek-e. [[Fájl:rc-repulo-torzs-kialakitasa.jpg|center]]
# '''Ragaszd össze a törzset!''' Ha megfelelő az illeszkedés, akkor terítsd egy átlátszó fóliát a tervrajzra (így nem lesz ragasztós), majd helyezd az egyes darabokat a megfelelő helyekre. Utána rögzítsd gombostűvel egymáshoz az elemeket, majd ragaszd össze (a tervrajt alá célszerű egy fenyődeszkát rakni, így könnyebb a gombostűk beszúrása, és persze az asztal sem lesz lyukacsos). Ha megvagy a törzs két oldalával, akkor jöhet az újabb ragasztás. Használj szorítócsipeszt, de a balsafával óvatosan, mert könnyen sérül. Végül jöhet a merevítés, illetve a tűzfal kialakítása. A vízszintes és függőleges kormánylapátok mozgatását végző szervók jellemzően a törzsben helyezkednek el, előfordult, hogy ezt a tervrajz nem is jelöli.[[Fájl:torzs-osszeallitasa-es-ragasztasa.jpg|center]]
+
# '''Ragaszd össze a törzset!''' Ha megfelelő az illeszkedés, akkor terítsd egy átlátszó fóliát a tervrajzra (így nem lesz ragasztós), majd helyezd az egyes darabokat a megfelelő helyekre. Utána rögzítsd gombostűvel egymáshoz az elemeket, majd ragaszd össze (a tervrajt alá célszerű egy fenyődeszkát rakni, így könnyebb a gombostűk beszúrása, és persze az asztal sem lesz lyukacsos). Ha megvagy a törzs két oldalával, akkor jöhet az újabb ragasztás. Használj szorítócsipeszt, de a balsafával óvatosan, mert könnyen sérül. Végül jöhet a merevítés, illetve a tűzfal kialakítása. A vízszintes és függőleges kormánylapátok mozgatását végző szervók jellemzően a törzsben helyezkednek el, előfordult, hogy ezt a tervrajz nem is jelöli.[[Fájl:torzs-osszeallitasa-es-ragasztasa.jpg|center]]
 
# '''Készítsd el a szárnyat!''' Jöhet ismét a pauszpapír (vagy átlátszó sütőpapír). A bordák elkészítéséhez szükséged lesz két darab kemény és tartós sablonra, ezeket célszerű 3mm-es rétegelt falemezből elkészíteni, ellenőrizd a tervrajzon, hogy pontosak-e. Csinálj rájuk két lyukat, majd a mintát használva vágd ki a bordákat a balsalapból (a lyukak helyét se felejtsd el megjelölni). Ügyelj arra, hogy a borda hosszanti része a balsalap száliránnyal párhuzamos legyen, így kellően erős lesz. Érdemes legalább a szükségesnél 3-4 bordával többet készíteni (későbbi sérülések javítása). Ha megvannak a bordák, akkor finoman lyukaszd át mindegyiket a jelölt helyeken, majd fűzd fel egy-egy acélszálra úgy, hogy az első és utolsó borda a két, korábban rétegelt falapból készített sablon legyen. Reszeld a tömböt satuba fogva addig, míg minden balsa borda egyforma nem lesz. Alakíts ki a szárnymerevítő réseket! Utána helyezd a szárnymerevítőt a fóliával borított a tervrajzra, majd illeszd bele a bordákat. Ne feledkezz meg a belépő és kilépő élekről, valamint a szervótartókról sem (ez utóbbit a tervrajzok nem mindig jelölik). Ha minden stimmel, rögzítsd a darabokat gombostűvel, majd ragaszd össze a szárnyat, ezt követően borítsd vékony balsalappal a tervrajzon jelölt helyeken (ez segít a merevítésben). Ebben a fázisban érdemes elkészíteni a kormánylapátokat is, illetve még a bevonás, fóliázás előtt célszerű kialakítani a zsanérozást. [[Fájl:szarny-osszerakva-merevitesekkel-erositve.jpg|center]]
 
# '''Készítsd el a szárnyat!''' Jöhet ismét a pauszpapír (vagy átlátszó sütőpapír). A bordák elkészítéséhez szükséged lesz két darab kemény és tartós sablonra, ezeket célszerű 3mm-es rétegelt falemezből elkészíteni, ellenőrizd a tervrajzon, hogy pontosak-e. Csinálj rájuk két lyukat, majd a mintát használva vágd ki a bordákat a balsalapból (a lyukak helyét se felejtsd el megjelölni). Ügyelj arra, hogy a borda hosszanti része a balsalap száliránnyal párhuzamos legyen, így kellően erős lesz. Érdemes legalább a szükségesnél 3-4 bordával többet készíteni (későbbi sérülések javítása). Ha megvannak a bordák, akkor finoman lyukaszd át mindegyiket a jelölt helyeken, majd fűzd fel egy-egy acélszálra úgy, hogy az első és utolsó borda a két, korábban rétegelt falapból készített sablon legyen. Reszeld a tömböt satuba fogva addig, míg minden balsa borda egyforma nem lesz. Alakíts ki a szárnymerevítő réseket! Utána helyezd a szárnymerevítőt a fóliával borított a tervrajzra, majd illeszd bele a bordákat. Ne feledkezz meg a belépő és kilépő élekről, valamint a szervótartókról sem (ez utóbbit a tervrajzok nem mindig jelölik). Ha minden stimmel, rögzítsd a darabokat gombostűvel, majd ragaszd össze a szárnyat, ezt követően borítsd vékony balsalappal a tervrajzon jelölt helyeken (ez segít a merevítésben). Ebben a fázisban érdemes elkészíteni a kormánylapátokat is, illetve még a bevonás, fóliázás előtt célszerű kialakítani a zsanérozást. [[Fájl:szarny-osszerakva-merevitesekkel-erositve.jpg|center]]
 
# '''Készítsd el a függőleges és vízszintes vezérsíkot!''' Ezek általában egyszerűbbek, mert lécekből épül fel, nincs szükség külön bordák kialakítására. Amennyiben a vezérsíkok bordázottak, úgy kövesd a szárny elkészítésénél leírtakat. [[Fájl:fuggoleges-vizszintes-vezersik-elkeszitese.jpg|center]]
 
# '''Készítsd el a függőleges és vízszintes vezérsíkot!''' Ezek általában egyszerűbbek, mert lécekből épül fel, nincs szükség külön bordák kialakítására. Amennyiben a vezérsíkok bordázottak, úgy kövesd a szárny elkészítésénél leírtakat. [[Fájl:fuggoleges-vizszintes-vezersik-elkeszitese.jpg|center]]
19. sor: 18. sor:
 
# '''Állítsd be a súlypontot''' (CoG – Center of Gravity jelzés a tervrajzokon). Amennyiben a tervrajz nem jelöli, a súlypont jellemzően a szárny belépő élétől a szárnyhúr 1/3-nál helyezkedik el. Rakd össze a modellt, helyezz el benne akár ragasztóval minden elektronikát és ellenőrizd a súlypontot. Ezt a legkönnyebben úgy teheted meg, ha az előbb leírt helyen a szárny két oldalát ujjaiddal alátámasztva a repülő egyensúlyban van. Ha jó a súlypont, akkor fóliázd be a gépet is. [[Fájl:cog-sulypont-beallitasa.jpg|center]]
 
# '''Állítsd be a súlypontot''' (CoG – Center of Gravity jelzés a tervrajzokon). Amennyiben a tervrajz nem jelöli, a súlypont jellemzően a szárny belépő élétől a szárnyhúr 1/3-nál helyezkedik el. Rakd össze a modellt, helyezz el benne akár ragasztóval minden elektronikát és ellenőrizd a súlypontot. Ezt a legkönnyebben úgy teheted meg, ha az előbb leírt helyen a szárny két oldalát ujjaiddal alátámasztva a repülő egyensúlyban van. Ha jó a súlypont, akkor fóliázd be a gépet is. [[Fájl:cog-sulypont-beallitasa.jpg|center]]
 
# '''Kösd be a kormánylapátokat.''' A zsanéroknak kialakított helyre ragaszd be a kormánylapátokat. A szervókat állítsd középállásba, majd ezt követően készítsd el a kormányösszekötőket úgy, hogy a kormánylapátok szemre középállásba kerüljenek. Érdemes olyan kialakítást alkalmazni, melynél a kormányrudazat hossza menetes csatlakozó segítségével állítható. [[Fájl:kormanylapatok-bekotese.jpg|center]]
 
# '''Kösd be a kormánylapátokat.''' A zsanéroknak kialakított helyre ragaszd be a kormánylapátokat. A szervókat állítsd középállásba, majd ezt követően készítsd el a kormányösszekötőket úgy, hogy a kormánylapátok szemre középállásba kerüljenek. Érdemes olyan kialakítást alkalmazni, melynél a kormányrudazat hossza menetes csatlakozó segítségével állítható. [[Fájl:kormanylapatok-bekotese.jpg|center]]
# '''Kész vagy!''' Mivel még nem ismered az új repülő tulajdonságait, az első repülés időpontját essen szélmentes napra, így könnyen hozzászoksz és a trimmelés – a modellrepülő egyenesfutásának pontos beállítása – is sokkal egyszerűbb. [[Fájl:kesz-balsa-trainer-rc-repulo.jpg|center]]
+
# '''Kész vagy!''' Mivel még nem ismered az új repülő tulajdonságait, az első repülés időpontja essen szélmentes napra, így könnyen hozzászoksz és a trimmelés – a modellrepülő egyenesfutásának pontos beállítása – is sokkal egyszerűbb. [[Fájl:kesz-balsa-trainer-rc-repulo.jpg|center]]
  
 
== Tippek ==
 
== Tippek ==
36. sor: 35. sor:
 
* Szerszámok:
 
* Szerszámok:
 
** Szike vagy balsavágó kés
 
** Szike vagy balsavágó kés
** Lombfürész
+
** Lombfűrész
 
** Satu
 
** Satu
 
** Fúró
 
** Fúró
65. sor: 64. sor:
 
== Figyelmeztetések ==
 
== Figyelmeztetések ==
  
* A különböző vágóeszközök nagyon durva sebeket ejtenek. Mindig figyelj oda, hogyan vágsz, ne hagyd pl. a vonalzó mellett kilógni az ujjad a balsalap vágása közben különben rövidebb lesz a kezed!
+
* A különböző vágóeszközök nagyon durva sebeket ejtenek. Mindig figyelj oda, hogyan vágsz, ne hagyd pl. a vonalzó mellett kilógni az ujjad a balsalap vágása közben különben rövidebb lesz a kezed! :)
 
* Egyes ragasztófajták gyakori belégzése allergiás tüneteket vált ki. Ragasztás során viselj védőmaszkot, illetve gyakran szellőztess.
 
* Egyes ragasztófajták gyakori belégzése allergiás tüneteket vált ki. Ragasztás során viselj védőmaszkot, illetve gyakran szellőztess.
 
* Óvatosan a tervrajz átméretezésével, más szárnyprofil kell egy 2 méteres fesztávú gépnek, mint egy 80 centiméteresnek.  
 
* Óvatosan a tervrajz átméretezésével, más szárnyprofil kell egy 2 méteres fesztávú gépnek, mint egy 80 centiméteresnek.  

A lap jelenlegi, 2018. január 1., 20:00-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell balsafa modellrepülőt készíteni?

Kesz-balsa-trainer-rc-repulo.jpg

Ha már tudsz modellrepülőt vezetni és szeretsz barkácsolni, akkor az interneten fellelhető tervrajzok alapján saját repülőt is készíthetsz. Cikkünkben egy 1 méteres fesztávú, elektromos hajtású balsa Telemaster 400 építési munkái kapcsán foglaltuk össze a legfontosabb tudnivalókat.

[szerkesztés] Lépések

  1. Válassz viszonylag egyszerű tervrajzot és nyomtasd ki 1:1 méretben. Célszerű valamilyen elektromos hajtású tréner gépet elsőként elkészíteni, minél részletesebb a tervrajz, annál jobb. Tervrajzokat itt találhatsz:
  2. Szerezd be a szükséges szerszámokat és a tervrajz alapján készíts egy listát a szükséges anyagokról (lásd. még az Amire szükséged lesz részt). Rendezd be a műhelyt! A műhely egyik fontos része egy asztal, amire a tervrajzot ki tudod teríteni.
    Szerszamok-balsa-vago-kes.jpg
  3. Kezdd a törzzsel! A repülőgép építésének talán ez a legkönnyebb része, ráadásul gyorsan is tudsz haladni vele, így hamar látványos eredményt kapsz. A tervrajzot használva pauszpapír segítségével másold ki a törzs fő elemeit. Ezt követően a pauszpapírból vágd ki a sablont, amit a fa kivágása során használsz majd. Nagyon fontos a pontosság, 1 milliméter eltérés is később komoly torzulást okozhat. Amikor kész vagy a törzs kialakításához szükséges elemekkel, helyezd azokat a tervrajzra, hogy lásd, pontosan illeszkednek-e.
    Rc-repulo-torzs-kialakitasa.jpg
  4. Ragaszd össze a törzset! Ha megfelelő az illeszkedés, akkor terítsd egy átlátszó fóliát a tervrajzra (így nem lesz ragasztós), majd helyezd az egyes darabokat a megfelelő helyekre. Utána rögzítsd gombostűvel egymáshoz az elemeket, majd ragaszd össze (a tervrajt alá célszerű egy fenyődeszkát rakni, így könnyebb a gombostűk beszúrása, és persze az asztal sem lesz lyukacsos). Ha megvagy a törzs két oldalával, akkor jöhet az újabb ragasztás. Használj szorítócsipeszt, de a balsafával óvatosan, mert könnyen sérül. Végül jöhet a merevítés, illetve a tűzfal kialakítása. A vízszintes és függőleges kormánylapátok mozgatását végző szervók jellemzően a törzsben helyezkednek el, előfordult, hogy ezt a tervrajz nem is jelöli.
    Torzs-osszeallitasa-es-ragasztasa.jpg
  5. Készítsd el a szárnyat! Jöhet ismét a pauszpapír (vagy átlátszó sütőpapír). A bordák elkészítéséhez szükséged lesz két darab kemény és tartós sablonra, ezeket célszerű 3mm-es rétegelt falemezből elkészíteni, ellenőrizd a tervrajzon, hogy pontosak-e. Csinálj rájuk két lyukat, majd a mintát használva vágd ki a bordákat a balsalapból (a lyukak helyét se felejtsd el megjelölni). Ügyelj arra, hogy a borda hosszanti része a balsalap száliránnyal párhuzamos legyen, így kellően erős lesz. Érdemes legalább a szükségesnél 3-4 bordával többet készíteni (későbbi sérülések javítása). Ha megvannak a bordák, akkor finoman lyukaszd át mindegyiket a jelölt helyeken, majd fűzd fel egy-egy acélszálra úgy, hogy az első és utolsó borda a két, korábban rétegelt falapból készített sablon legyen. Reszeld a tömböt satuba fogva addig, míg minden balsa borda egyforma nem lesz. Alakíts ki a szárnymerevítő réseket! Utána helyezd a szárnymerevítőt a fóliával borított a tervrajzra, majd illeszd bele a bordákat. Ne feledkezz meg a belépő és kilépő élekről, valamint a szervótartókról sem (ez utóbbit a tervrajzok nem mindig jelölik). Ha minden stimmel, rögzítsd a darabokat gombostűvel, majd ragaszd össze a szárnyat, ezt követően borítsd vékony balsalappal a tervrajzon jelölt helyeken (ez segít a merevítésben). Ebben a fázisban érdemes elkészíteni a kormánylapátokat is, illetve még a bevonás, fóliázás előtt célszerű kialakítani a zsanérozást.
    Szarny-osszerakva-merevitesekkel-erositve.jpg
  6. Készítsd el a függőleges és vízszintes vezérsíkot! Ezek általában egyszerűbbek, mert lécekből épül fel, nincs szükség külön bordák kialakítására. Amennyiben a vezérsíkok bordázottak, úgy kövesd a szárny elkészítésénél leírtakat.
    Fuggoleges-vizszintes-vezersik-elkeszitese.jpg
  7. Csináld meg a futókat! A futókhoz szükséged lesz a tervrajzon előírt méretű kerekekre, illetve acélhuzalokra, melyekből a futó vázszerkezetét hajlítással tudod kialakítani. Habár az acélrugók egy-egy erőteljesebb leszállás során elhajolnak, előnyük is éppen ebből fakad: rugózásuknak köszönhetően egy kevésbé jól sikerült leszállásnak sem lesz mindjárt törés az eredménye. Nehezebb, 1 kg feletti modelleknél már érdemes karbon, illetve alumínium futószárat használni.
    Repulo-futo-es-farokfuto-kialakitasa.jpg
  8. Alakítsd ki a törzsben a kormányrudazatot, illetve az elektronika helyét. Még a bevonás és fóliázás előtt alakítsd ki a kormánylapátok mozgatásához szükséges rudazatot, ami a törzsben fut. Használhatsz vékony, 1-2 mm-es acélszálat, illetve a meghajlás elkerülésére vékony, de erős műanyagcsövet az elvezetésre. A motor felfogatásánál kövesd a tervrajzon javasolt fel- és elhúzatási értékeket.
    Kormanyrudazat-elektronika-szervotarto-torzs.jpg
  9. Fóliázd be a szárnyat, illetve a függőleges és vízszintes vezérsíkot. Alul kezdd, használj modellvasalót a fólia felvitelére és persze óvatosan, nehogy eltörjön közben valami.
    Foliazas-szarny-fuggoleges-vizszintes-vezersik.jpg
  10. Állítsd be a súlypontot (CoG – Center of Gravity jelzés a tervrajzokon). Amennyiben a tervrajz nem jelöli, a súlypont jellemzően a szárny belépő élétől a szárnyhúr 1/3-nál helyezkedik el. Rakd össze a modellt, helyezz el benne akár ragasztóval minden elektronikát és ellenőrizd a súlypontot. Ezt a legkönnyebben úgy teheted meg, ha az előbb leírt helyen a szárny két oldalát ujjaiddal alátámasztva a repülő egyensúlyban van. Ha jó a súlypont, akkor fóliázd be a gépet is.
    Cog-sulypont-beallitasa.jpg
  11. Kösd be a kormánylapátokat. A zsanéroknak kialakított helyre ragaszd be a kormánylapátokat. A szervókat állítsd középállásba, majd ezt követően készítsd el a kormányösszekötőket úgy, hogy a kormánylapátok szemre középállásba kerüljenek. Érdemes olyan kialakítást alkalmazni, melynél a kormányrudazat hossza menetes csatlakozó segítségével állítható.
    Kormanylapatok-bekotese.jpg
  12. Kész vagy! Mivel még nem ismered az új repülő tulajdonságait, az első repülés időpontja essen szélmentes napra, így könnyen hozzászoksz és a trimmelés – a modellrepülő egyenesfutásának pontos beállítása – is sokkal egyszerűbb.
    Kesz-balsa-trainer-rc-repulo.jpg

[szerkesztés] Tippek

  • Inkább mérj kétszer, s csak utána vágj. Így sok időt, no és persze alapanyagot takaríthatsz meg.
  • Figyelj a súlyra, a szárny tömegközéppontja középen kell, hogy legyen, ha valamelyik oldal nehezebb, apró súlyok elhelyezésével egyensúlyozd ki.
  • Légy türelmes, a modellrepülő-építés nem a kapkodásról szól. Egy egyszerűbb gép megépítése kezdőként minimum 50 munkaóra.
  • Érdemes csatlakozni modellező egy modellező klubhoz, így sok „zsákutcától” megkímélheted magad.
  • Ezen kívül nem árt, ha elolvasol valamilyen szakirodalmat, ebben sok hasznos és praktikus tanácsot kapsz az építés egyes lépéseire vonatkozóan (pl.: Hársfalvi Sándor: Repülőmodellezés I.).


[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Egy jó tervrajz
  • Szerszámok:
    • Szike vagy balsavágó kés
    • Lombfűrész
    • Satu
    • Fúró
    • Fareszelők
    • Smirgli
    • Csavarhúzó
    • Forrasztópáka
    • Fémvonalzó
  • Elektronikai eszközök:
    • szervók (modell méretétől függően és számban) a kormánylapátok mozgatásához
    • elektromos motor (kefés vagy brushless)
    • szabályzó
    • vevő
    • adó
  • Faanyagok:
    • Balsafa lapok és lécek (a modell tervrajzán előírt helyeken és vastagságban)
    • Réteges falemez (a modell tervrajzán előírt helyeken és vastagságban)
  • Egyéb anyagok:
    • Fólia + modellvasaló (fóliavasaló)
    • Vágólap (olyan lap, amin balsafát tudsz vágni, lehet ez egy barkácsáruházban kapható fenyődeszka is akár)
    • Kormányrudazat kialakításához acélszál, rudazat elvezetéséhez műanyag cső, összekötések
    • Modell kerekek (futók kialakításához)
    • Acélszál (futók kialakításához + bordák felfűzéséhez)
    • Fa ragasztására alkalmas ragasztó (pl.: balsafa ragasztásához készített pillanatragasztó)
    • Szorítócsipesz és gombostű a ragasztás idejére az elemek fixálásához
  • Nagyon sok türelem, szabadidő és kitartás!

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A különböző vágóeszközök nagyon durva sebeket ejtenek. Mindig figyelj oda, hogyan vágsz, ne hagyd pl. a vonalzó mellett kilógni az ujjad a balsalap vágása közben különben rövidebb lesz a kezed! :)
  • Egyes ragasztófajták gyakori belégzése allergiás tüneteket vált ki. Ragasztás során viselj védőmaszkot, illetve gyakran szellőztess.
  • Óvatosan a tervrajz átméretezésével, más szárnyprofil kell egy 2 méteres fesztávú gépnek, mint egy 80 centiméteresnek.


[szerkesztés] Kapcsolódó videók

[szerkesztés] Balsa repülő fóliázása

[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell