A Facebookkal kapcsolatba lépni

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Bya (vitalap | szerkesztései) 2013. január 31., 15:06-kor történt szerkesztése után volt. (Lépések)

Hogyan kell a Facebookkal kapcsolatba lépni?

Bizony nem olyan egyszerű közvetlenül kapcsolatba lépni a közösségi médiumok óriásával, ha valamilyen problémánk adódik a használata során. Nincs ügyfélszolgálata, nincs telefonos vagy e-mailes elérhetősége, van azonban terjedelmes Súgója és még bővebb Súgóközpontja. Ha ezekben sem találjuk a megoldást felmerült problémáinkra, akkor megfelelő űrlapok kitöltésével és elküldésével felvehetjük a kapcsolatot a Facebookkal, és reménykedhetünk, hogy a bejelentett hibák alapján sikerül orvosolniuk panaszainkat. Mivel több, mint száz ilyen űrlap áll a rendelkezésünkre, ezért cikkünkben most csak azokat gyűjtöttük össze, amelyek az „átlagos” problémák esetén nyújthatnak segítséget.


Lépések

  1. Vegyük igénybe a Súgót! Bármilyen problémánk is adódjon, először érdemes körülnéznünk a Facebook Súgójában, amelyet Facebook fiókunk fejlécében, a fogaskerékre kattintva találunk meg.
  2. Nézzünk körül a Súgóközpontban! Ha a Súgóban nem találjuk kérdésünkre a választ, akkor a Súgóközpontban részletes leírásokat és hasznos útmutatásokat kapunk a fiók kezelésétől kezdve a biztonsági beállításokon át a hirdetések létrehozásáig. A Súgóközpontot a Súgó ablakában található hivatkozásra kattintva érhetünk el.
  3. Válasszuk ki a megfelelő űrlapot! Minden probléma-típusra egyedi űrlapokat készítettek, amelyeket gondosan elrejtettek a Súgóközpont tematikus tartalmában, ezért csak hosszas keresgélés után lehet őket megtalálni. Azonban mi a következőkben megadjuk a (talán) leggyakoribb problémák bejelentéséhez szükséges űrlapok elérhetőségét.

Bejelentkezéssel kapcsolatos problémák

  1. A Facebook fiókunkba való bejelentkezéssel vagy a jelszóval van problémánk.

Ismerősnek jelöléssel kapcsolatos problémák

  1. Nem érkezik meg az illetőnek a felkérés, hogy ismerősnek jelöltük, illetve mi sem kapjuk meg a felkérést, ha valaki ismerősnek jelölt minket.
  2. Olyan személyeket javasol nekünk a rendszer, hogy jelöljük őket ismerősnek, akiket nem is ismerünk.

Funkciókkal kapcsolatos problémák

  1. Nem működik a tevékenységi naplónk.
  2. Üres a bal oldali navigációs menü.
  3. Nem tudunk helyet, helyszínt hozzáadni a posztunkhoz.
  4. Nem tudunk hozzászólást írni.
  5. A rendszer nem küldi el a hozzászólásunkat, miután megnyomtuk az Enter gombot.
  6. A hosszabb posztoknál található „Bővebben” gomb nem működik.
  7. Nem tudunk fotót feltölteni.
  8. Rossz minőségben (pixelesek) töltődnek fel a fotók.
  9. Nem tudunk a fotókon tagelni, azaz ismerősöket és helyeket megjelölni rajtuk.
  10. A feltöltött fotókat nem látjuk.
  11. Hiányoznak fényképek és/vagy albumok.
  12. Nem tudunk videót feltölteni.
  13. Nem tudunk megnézni, lejátszani videót.
  14. Nem találjuk azt a videót, amit korábban feltöltöttünk.
  15. Nem tudunk jegyzetet írni.
  16. Nem tudunk ismerősöket megjelölni a jegyzetünkben.
  17. Eltűnt a jegyzetünk.
  18. Nem jelennek meg a bejövő üzeneteink.
  19. Nem tudunk üzenetet küldeni.
  20. Nem tudunk chatelni.
  21. Nem tudunk gépelni a chat dobozban.
  22. Nem tudunk csatlakozni a chathez.
  23. Nem tudunk ismerőst hozzáadni a csoportunkhoz.
  24. Poszt vagy hozzászólás tűnt el csoportunk oldaláról.
  25. Nem működnek megfelelően csoportunk dokumentumai.
  26. Nem tudunk eseményt létrehozni.
  27. Nem tudunk képet hozzáadni az eseményhez.
  28. Az általunk létrehozott esemény hiányzik az események faláról.

Változtatásokkal kapcsolatos problémák

  1. Nem tudjuk kicserélni a borítóképünket.
  2. Nem tudjuk megváltoztatni a profilképünket.
  3. Nem tudjuk bizonyos profiladatainkat (pl. iskolák, munkahelyek) átírni.
  4. Nem tudjuk saját posztjainkat megváltoztatni/cserélni.

Hírfolyammal kapcsolatos problémák

  1. Kedvelt oldalainkkal kapcsolatos történések nem jelennek meg a hírfolyamban.
  2. Ismerőseinkkel kapcsolatos történések nem jelennek meg a hírfolyamban.
  3. Ugyanaz az ismerősünkkel/kedvelt oldalunkkal kapcsolatos történés jelenik meg egymás után többször is a hírfolyamban.
  4. Töltsük ki a kiválasztott űrlapot! A legtöbb űrlapon vannak válaszlehetőségek arra vonatkozóan, hogy egy adott problémán belül nekünk pontosan mi is a problémánk. Továbbá lehetőségünk van panaszunkról részletes leírást írni, amelyhez instrukciókat is kapunk. Ezenkívül képernyőképet is készíthetünk, így még pontosabb leírást adhatunk felmerült problémánkról. Ha kitöltöttük az űrlapot, akkor csak rá kell kattintanunk a Küldés gombra, és legkésőbb 24 órán belül kaphatunk is választ.

Tippek

  • Mindig először a Súgóban, illetve a Súgóközpontban tájékozódjunk, és ezekben keressünk megoldást problémánkra!


Amire szükséged lehet

  • saját Facebook fiók


Figyelmeztetések

  • Ezeknek az űrlapoknak az elérhetőségei bármikor módosulhatnak! Mindig érdemes leellenőrizni a linkeket, hogy érvényesek-e még, ugyanis a Facebook folyamatosan változtathat rajtuk!
  • A Súgó, a Súgóközpont és az űrlapok angol nyelvűek! Az űrlapokat angol nyelven célszerű kitölteni!


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya, Hogyankell