Élhetőbbé tenni a munkahelyünket

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Lilly (vitalap | szerkesztései) 2015. november 19., 09:23-kor történt szerkesztése után volt. (Kapcsolódó források, hivatkozások)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

[szerkesztés] Hogyan kell élhetőbbé tenni a munkahelyünket?

Worklife.jpg

Napjaink és életünk nagy részét a munkahelyi környezetben töltjük, így egyáltalán nem mindegy, hogy milyenek a körülmények és hogyan érezzük ott magunkat. Minden nap korán kezdünk, későn végzünk, elegánsan, sokszor kényelmetlenül öltözködünk, rövid az ebédszünet, de hosszú a meeting, és ráadásul egész nap egy asztalnál ülünk, ahol a monitort nézzük megfeszülve. Sokszor ég a szemünk a légkonditól, ami nyáron hűt, télen fűt, és a fülünkbe zúgnak a gépek. A munkahelyünkön minket érő hatásokat és érzéseket visszük haza nap végén. Ha szeretnéd magad jobban érezni a munkahelyeden, lépd meg a következő lépcsőket, amelyek jelentős változást hozhatnak az életedbe!

[szerkesztés] Lépések

  1. Állj fel a számítógéptől, és egyáltalán az asztalodtól 20 percenként! Állj fel, nézz máshova, nyújtózkodj, végezz fejkörzést, és mozogj egy kicsit az irodában! Az egész napos ülés borzalmasan lelassítja a vérkeringésedet, arról nem is beszélve, hogy nem helyes testtartással ülünk végig napi 9-10 órát.
  2. Vigyél magaddal egészséges nasit! Egy marék mandula vagy a felszeletelt sárgarépa elűzheti az éhségedet, tele van vitaminnal, és energiához juttat. Így biztosan nem fogsz csoki vagy egyéb édesség után áhítozni.
  3. Dolgozz „ergonomikusan”! Állítsd be megfelelő magasságúra a székedet: a lábszárak és a gerinced is függőleges helyzetben legyen! A felkar és az alkar 90-110 fokos szöget zár be. Támaszd meg a hátad, lehetőség szerint a nyakadat és a fejedet is!
  4. Vigyél egy palack vizet az asztalodhoz, és igyál egész nap bőségesen! Gyakran megfeledkezünk a hidratálásról, pedig a szervezetünk egészséges működésének ez volna az alapja. Ha az asztalodhoz készíted a vizet, nem fogsz megfeledkezni az ivásról.
  5. Szellőztess! Amikor csak lehet, menj ki, szívj egy kis friss levegőt és szellőztesd ki az irodát is! Az oxigén felfrissíti az agyad, így gördülékenyebben folytathatod a munkát!
  6. Ne személyeskedjetek! Ha egy kollégádnak rossz napja van, az az ő problémája, nem a tiéd.
  7. Találj egy munkatársat, akivel jól kijöttök és még a munkában is segít, támogat! Könnyebb úgy együtt dolgozni, ha van kivel összemosolyogni, megbeszélni a munkahelyi történéseket. Sokszor kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy segítséget kell kérned. Fontos tudnod, kihez fordulhatsz ilyenkor.
  8. Kerüld a pletykát! Ha pletykálsz, másokról beszélsz, az könnyen rossz képet festhet rólad, sőt, benned is folyton negatív érzéseket táplál. A munkahelyi légkört is megmérgezi. Ha úgy érzed, muszáj valakivel megbeszélned egy kollégád viselkedését, inkább keress egy régi barátot vagy beszéld ki magadból otthon!
  9. Kérj visszajelzést és viseld is el! Még ha hibáztál is és negatív a visszajelzés, akkor is ebből fogsz tanulni. Visszajelzés nélkül nem is igazán tudhatod, hogy merre haladsz az úton!
  10. Meditálj! Ma már számos kutatás bizonyítja, hogy a meditáció milyen hatást gyakorol agyunkra és egész lényünkre. Akár meditálhatsz az asztalodnál is! Kezdd egy perccel, majd ahogy fejlődsz, növelheted az időtartamot! Ez alatt a néhány perc alatt csak ülj, állítsd meg a gondolatfolyamot az agyadban, szakítsd ki magad a teendők fogságából, és csak létezz és lélegezz mélyen! Csak a belélegzett és a kiáramló levegőre koncentrálj! Képzeld el, hogy a rossz érzéseket, a hátráltató gondolatokat kilégzéskor kipréseled magadból és elengeded. Már csak egy kis felhő, ami továbbrepül és téged nem zavar többé.

[szerkesztés] Tippek

  • Kávézás: bár sok cikket olvashatunk a kávézás káros hatásairól, bizonyos keretek között fogyasztva a kávé jótékony hatásait is élvezhetjük. Nem mindegy azonban, hogy napi hány alkalommal és mikor fogyasztjuk el! A legjobb, ha 9:30 és 11:30 között fogyasztjuk, vagy 13:30-kor és 17:00kor, amikor a kortizol szintje a legalacsonyabb a szervezetünkben. Ilyenkor ugyanis egyből fáradtnak és kimerültnek érezzük magunkat.
  • Ha megtetted ezeket a lépéseket, és mégsem érzed magad jobban a munkahelyeden, talán érdemes elgondolkoznod a váltáson! Ne felejtsd el, egyszer élünk (így, ilyen formában)! ;)

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • kényelmes, ergonomikus szék, állítható ülésmagassággal
  • deréktámasz
  • ideális magasságú íróasztal
  • monitor, klaviatúra
  • zöldség, gyümölcs, magvak
  • nyitott hozzáállás
  • türelem

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • A rossz közérzet akár depresszióhoz is vezethet!
  • A helytelen testtartás akár komolyabb betegséget és eldeformálódást okozhat!
  • A tartós stressz a fizikai kellemetlenségek mellett sajnos komoly betegségek kialakulását eredményezheti!

[szerkesztés] Kapcsolódó videók

Nézd meg, hogyan kell helyesen ülni!


[szerkesztés] Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Lilly