Módosítások
Innen: Hogyankell.hu
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell telefonálni? == right Bármennyire hihetetlen is, a telefont az információ gyors közlésére találták ki, nem…”
== Hogyan kell telefonálni? ==
[[Fájl:telefonalas-illemszabalyai.jpg|right]] Bármennyire hihetetlen is, a telefont az információ gyors közlésére találták ki, nem pedig arra, hogy azon keresztül osszuk meg életünk minden apró rezdülését a telefon másik végén lévővel és mondjuk egy teljes busz közönségével. (Arra való az, hogy személyesen is érintkezzünk másokkal…) Az alábbiakban a legfontosabb telefonálási illemszabályokat vesszük sorra.
== Lépések ==
# '''Csak akkor telefonáljunk, ha fontos közlendőnk van.''' Ugyanakkor kerüljük el, hogy részvétet nyilvánítsunk vagy szívességet kérjünk telefonon – ezeket inkább személyesen bonyolítsuk le.
# '''Olyan helyről telefonáljunk, ahol nincsenek zavaró zajok!''' Tisztán, érthetően beszéljünk, ne kiabáljunk.
# '''Ne beszéljünk hosszan!'''
# '''Amikor felveszik a telefont:'''
#* Telefonközpontos esetén köszönjünk, majd adjuk meg a kívánt melléket.
#* Ha az veszi fel, akit hívtunk, esetleg a titkárnője, akkor mutatkozzunk be, és mondjuk el, kivel szeretnénk beszélni.
#* Kérdezzük meg, alkalmas pillanatban keressük-e.
# '''Ha minket hívnak, akkor nem szükséges bemutatkoznunk.''' De ha egy céget képviselünk, akkor a cég nevét, valamint saját nevünket is be kell mondanunk.
# '''A beszélgetést mindig a hívó félnek kell befejeznie.'''
# '''Ne intézzük magán telefonhívásainkat a munkahelyünkön (főleg ne a munkahelyi telefonon), és a hivatalos ügyeket se munkaidőn kívül''' (Nem illik valakit este 8-kor felhívni munkaügyben).
# '''Reggel 9 és este 9 között illik a telefonokat intézni, hétvégén inkább a délutáni órákban.'''
== Tippek ==
* Ne telefonáljunk tömegközlekedési eszközön, ha mégis muszáj, fogjuk nagyon rövidre. [http://www.hogyankell.hu/A_buszon_viselkedni Olvasd el ezt a cikkünket!]
* Ha megszakad a vonal, a hívónak kell újra tárcsáznia.
* Téves hívás esetén közöljük, hogy rossz számot hívott az illető, ha pedig mi tévedtünk, kérjünk elnézést.
* Mosolyogj – így a hangod is kellemesebb lesz.
== Amire szükséged lehet ==
* telefon
== Figyelmeztetések ==
* Moziban, kórházban, orvosnál, színházban stb. kapcsold ki a telefont.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.hhrf.org/ujszo/2001/107/melleklet.htm Telefonálási illemtan]
* [http://kovacsneagi.qwqw.hu/?modul=oldal&tartalom=1106081 Milyen esetekben telefonáljunk?]
* [http://www.tancsics-starjan.sulinet.hu/titkar/Illem.htm Illemszabályok a kapcsolattartásban]
[[Kategória:Család-gyerek-kapcsolatok]]
[[Kategória:Munka-karrier]]
[[Kategória:Család-gyerek-kapcsolatok]]
[[Kategória:Munka-karrier]]
[[Fájl:telefonalas-illemszabalyai.jpg|right]] Bármennyire hihetetlen is, a telefont az információ gyors közlésére találták ki, nem pedig arra, hogy azon keresztül osszuk meg életünk minden apró rezdülését a telefon másik végén lévővel és mondjuk egy teljes busz közönségével. (Arra való az, hogy személyesen is érintkezzünk másokkal…) Az alábbiakban a legfontosabb telefonálási illemszabályokat vesszük sorra.
== Lépések ==
# '''Csak akkor telefonáljunk, ha fontos közlendőnk van.''' Ugyanakkor kerüljük el, hogy részvétet nyilvánítsunk vagy szívességet kérjünk telefonon – ezeket inkább személyesen bonyolítsuk le.
# '''Olyan helyről telefonáljunk, ahol nincsenek zavaró zajok!''' Tisztán, érthetően beszéljünk, ne kiabáljunk.
# '''Ne beszéljünk hosszan!'''
# '''Amikor felveszik a telefont:'''
#* Telefonközpontos esetén köszönjünk, majd adjuk meg a kívánt melléket.
#* Ha az veszi fel, akit hívtunk, esetleg a titkárnője, akkor mutatkozzunk be, és mondjuk el, kivel szeretnénk beszélni.
#* Kérdezzük meg, alkalmas pillanatban keressük-e.
# '''Ha minket hívnak, akkor nem szükséges bemutatkoznunk.''' De ha egy céget képviselünk, akkor a cég nevét, valamint saját nevünket is be kell mondanunk.
# '''A beszélgetést mindig a hívó félnek kell befejeznie.'''
# '''Ne intézzük magán telefonhívásainkat a munkahelyünkön (főleg ne a munkahelyi telefonon), és a hivatalos ügyeket se munkaidőn kívül''' (Nem illik valakit este 8-kor felhívni munkaügyben).
# '''Reggel 9 és este 9 között illik a telefonokat intézni, hétvégén inkább a délutáni órákban.'''
== Tippek ==
* Ne telefonáljunk tömegközlekedési eszközön, ha mégis muszáj, fogjuk nagyon rövidre. [http://www.hogyankell.hu/A_buszon_viselkedni Olvasd el ezt a cikkünket!]
* Ha megszakad a vonal, a hívónak kell újra tárcsáznia.
* Téves hívás esetén közöljük, hogy rossz számot hívott az illető, ha pedig mi tévedtünk, kérjünk elnézést.
* Mosolyogj – így a hangod is kellemesebb lesz.
== Amire szükséged lehet ==
* telefon
== Figyelmeztetések ==
* Moziban, kórházban, orvosnál, színházban stb. kapcsold ki a telefont.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.hhrf.org/ujszo/2001/107/melleklet.htm Telefonálási illemtan]
* [http://kovacsneagi.qwqw.hu/?modul=oldal&tartalom=1106081 Milyen esetekben telefonáljunk?]
* [http://www.tancsics-starjan.sulinet.hu/titkar/Illem.htm Illemszabályok a kapcsolattartásban]
[[Kategória:Család-gyerek-kapcsolatok]]
[[Kategória:Munka-karrier]]
[[Kategória:Család-gyerek-kapcsolatok]]
[[Kategória:Munka-karrier]]