Vállalati Facebook-oldalt menedzselni
Innen: Hogyankell.hu
A lap korábbi változatát látod, amilyen JViki (vitalap | szerkesztései) 2011. május 31., 17:06-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell vállalati Facebook-oldalt menedzselni? == rightA közösségi média ma már nem csak a magánélet terepe, egyre több válla…”)
Hogyan kell vállalati Facebook-oldalt menedzselni?
A közösségi média ma már nem csak a magánélet terepe, egyre több vállalkozás is megtalálható ezeken a felületeken. Az alábbiakban az egyik legelterjedtebb oldal, a Facebook esetén adunk tanácsokat a céges oldalak létrehozásához és karban tartásához.
Lépések
- Hozd létre az oldalt!
- Ha esetleg még nem tetted, regisztrálj a Facebookra. Ezután a személyes profilodban, a bal oldali menüben keresd meg az Oldalak pontot, majd kattints az „Oldal létrehozása” gombra.
- Jelöld meg, hogy a céged melyik kategóriába tartozik, és azon belül is milyen tevékenységet végez (például egy utazási iroda esetén az Cégek és szervezetek – Utazás/Szabadidő opciókat).
- Ha szükséges, add meg a kódot, amit a rendszer az oldal elindításához kér.
- Töltsd meg tartalommal!
- Kattints az Információk menüpontra a bal oldalon, és tölts ki minél több mezőt! A látogatók itt a vállalattal kapcsolatos legfontosabb információkat keresik, így ne marketingszöveget írj, hanem lényegre törő és informatív leírást.
- Válassz profilképet! Általánosabb kép (például egy kezet nyújtó öltönyös férfi) helyett érdemes olyat választani, amely konkrétan a céghez köthető, hiszen a kereséskor ez alapján azonosítható legjobban a vállalat. Ügyeljünk arra, hogy ne csak a nagy profilkép, hanem a kisebb, bejegyzések mellett megjelenő változat is jól azonosítható legyen.
- Frissítsd az állapotod! Az oldal elindulásának örömére írd meg az első bejegyzést, ami az üzenőfalon megjelenik.
- Kommunikálj!
- Az üzenőfalon ossz meg a vállalattal kapcsolatos érdekes információkat, a tevékenységéhez vagy a termékeihez kapcsolódó érdekességeket. Minden jól jöhet, ami érdekelheti a vállalati oldal rajongóit.
- Hozz létre albumokat és tölts fel fényképeket – ezek nem csak további információkkal szolgálnak a vállalattal kapcsolatban, de a középső oszlop tetején is megjelennek, így színesítik az oldalt.
- Használj alkalmazásokat! A Facebook számos lehetőséget biztosít arra, hogy kreatív módon tartsd a kapcsolatot a rajongókkal. Ilyen például egy-egy szavazás indítása vagy fórumok létrehozása. A bonyolultabb alkalmazások (például egy nyereményjáték) kialakításához kérd erre specializálódott webes cégek segítségét!
- Gyűjts rajongókat!
- Minél több érdekes és informatív tartalom van az oldalon, annál valószínűbb, hogy elkezdik lájkolni a Facebook felhasználói. A kezdeti lépések után azonban ezt a folyamatot magad is segítheted. Az oldalt ajánlhatod saját ismerőseidnek, de a Facebook lehetőséget biztosít arra, is, hogy e-mail címeket adjunk meg, vagy akár a komplett céges levelezőlistánkra küldjünk egy értesítést. Ezekkel azonban érdemes óvatosan bánni, nehogy néhány partner zaklatásnak vegye.
- Lájkolásra ösztönözheted az oldaladra tévedő látogatókat egy szép nyitóoldallal is, amelynek elkészítéséhez érdemes hozzáértő grafikus segítségét kérni.
- A Facebookon többféleképpen is hirdetheted is az oldaladat, illetve a vállalat szolgáltatásait – ezek egy része ugyanakkor fizetős szolgáltatás.
- Együttműködéseken keresztül is szerezhetsz lájkolókat – például egy másik oldal tulajdonosával megállapodhatsz arról, hogy kölcsönösen népszerűsítitek egymás tartalmait.
- Reagálj a rajongók kommentjeire!
- Attól függően, milyen sok illetve milyen aktív rajongótábort sikerül összegyűjtened, előbb-utóbb számítanod kell arra, hogy a rajongók is írnak az üzenőfaladra (amennyiben nem tiltod ezt meg az oldalbeállításoknál), vagy kommentálják a bejegyzéseidet. Ezekre érdemes valahogy reagálni (akár egy lájkolással), hogy a rajongók lássák, a vállalati Facebook-oldalon keresztül valóban lehetőség van az interaktív kapcsolattartásra! Minél előbb reagálsz, annál jobb!
- Mivel elkerülhetetlen a negatív bejegyzések, kommentek megjelenése is, ezekre előre fel kell készülni. Döntsd el, hogy hol van az a határ, ameddig elmehetnek a kommentelők (például a trágárság terén), és ha ennek nem felel meg egy bejegyzés, töröld. Amennyiben jogos a kritika, kérj elnézést, és próbálj megoldási javaslatot nyújtani! Mindenképpen érdemes úgy reagálni, hogy az érintett mellett a többi rajongó is lássa, törődsz a visszajelzésekkel.
Tippek
- Ne csak marketingüzeneteket írj ki az üzenőfalra, mert hosszú távon ezzel unalmassá válik az oldal, és akár a megszerzett rajongóidat is elveszítheted. A „hivatalos” tartalmak közé csempéssz olyan érdekességeket, amelyeket szívesen fogadhatnak az oldal rajongói (az utazási irodás példánál maradva például híreket, statisztikákat az aktuális idénnyel kapcsolatban).
- Ne posztolj túl gyakran! Naponta maximum egy alkalommal, vagy ritkábban frissítsd az oldal állapotát új bejegyzéssel, különben a rajongók úgy érezhetik, zaklatod őket, túl hivalkodóan akarod magadra vonni a figyelmüket. Ennek nem csak az lehet a következménye, hogy kilépnek a rajongók közül, hanem akár el is rejthetik az oldal bejegyzéseit – így nem látják a híreidet, és még csak nem is tudsz erről.
Figyelmeztetések
- A Facebook nem csodafegyver! Az online marketing világa nagyon gyorsan változik, így a vállalati Facebook oldal menedzselésére sem adhat senki „tuti receptet”.
- Semmiképp se úgy hozz létre egy vállalati Facebook oldalt, mintha személyes profilt készítenél! Az oldalak esetén a marketinget jobban támogató funkciókat biztosít az adminisztrátorok számára a Facebook, ráadásul a személyes profilnál csak 5000 ismerőst gyűjthetsz.
Amire szükséged lehet
- Internetkapcsolat
- Személyes Facebook-profil
- Képek, információk az oldal feltöltéséhez
- Kitartás és hetente akár több munkaóra az oldal menedzselésére