Egyedi jelentést létrehozni Google Analyticsben

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen 79.121.1.178 (vitalap) 2013. július 9., 10:59-kor történt szerkesztése után volt. (Hogyan kell egyedi jelentést létrehozni Google Analyticsben?)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Hogyan kell egyedi jelentést létrehozni Google Analyticsben?

A Google Analytics számos riportot kínál a felhasználóknak, amiből egy csomó hasznos adatot kinyerhetünk. Ugyanakkor arra is lehetőségünk van, hogy egyéni jelentéseket hozzunk létre, így az adatokat pontosan olyan formában kaphatjuk meg, ahogyan szükségünk van rá. djfghj fghjf ghj fgh j

Lépések

  1. Gondoljuk át, hogy milyen jelentésre van szükségünk, milyen adatokat szeretnénk a jelentésből kinyerni! Például ha a DM leveleink hatékonyságát szeretnénk külön elemezni, létrehozhatunk erre egy egyéni jelentést. Az alábbiakban ezt a példát fogom végigvinni.
  2. Válasszuk ki az Egyéni jelentéskészítés opciót! Ezen belül pedig kattintsunk az „+Új egyéni jelentés” gombra!Egyeni jelentes letrehozasa.jpg
  3. Adjuk meg a jelentés nevét! Fontos, hogy olyan nevet válasszunk, ami alapján később egyértelműen azonosítani tudjuk a jelentést. Esetünkben a „DM-ek hatékonysága” nevet adtuk az egyéni jelentésnek. Egyeni jelentes beallitasa.jpg
  4. Válasszuk ki a jelentés típusát!
    1. Explorer: Ebben az esetben a táblázat sorai kattinthatóak lesznek, és adattáblák hierarchiáját kapjuk, vagyis az adatok mélyére nézhetünk. Esetünkben például az egyes kampányok nevét lekattintva megnézhetjük, hogy az üzeneten belül mely linkek működtek a legjobban.
    2. Sima táblázat: Ilyenkor egy táblázatot kapunk, amely az összes adatot mutatja.
  5. Explorer típus esetén a következő lépések következnek:
    1. Adjuk meg a Mutatócsoport nevét! Az egyes mutatócsoportok fülekre rendezve jelennek meg a jelentésben.
    2. Válasszuk ki a mutatókat a „+ mutató hozzáadása” gombra kattintva! Ezek adják majd a táblázatunk oszlopait.
    3. Újabb mutatócsoport hozzáadásához válasszuk a „+mutatócsoport” lehetőséget!
    4. A dimenziók hozzáadásához (ezek adják majd a táblázat sorait) kattintsunk a „+dimenzió hozzáadása” gombra! A mi példánk esetében itt például a Kampányt (Campaign Name) és a Hirdetéstartalmat (Campaign content) adhatjuk meg (ehhez fontos, hogy a DM leveleinket kövessük Kampány és Hirdetéstartalom szerint is. Ennek beállításához érdemes megnézni a Hogyan kell mérőkódot használni Google Analyticshez? cikket.)
    5. Szűrő hozzáadása: Ha azt szeretnénk, hogy az adatoknak csak egy része jelenjen meg az egyedi jelentésben, megadhatunk szűrőt is.
      1. Ki kell választanunk, hogy mire vonatkozzon a szűrő.
      2. Ezután megadhatjuk, hogy belefoglaló vagy kizáró szűrő legyen. A belefoglaló esetében csak azok az adatok jelennek meg, amiket a szűrőben megadtunk, a kizáró szűrő esetében pedig csak azok nem jelennek meg, amiket kizártunk.
      3. Az egyezéstípus tekintetében a „pontos” vagy „reguláris kifejezés egyezés” lehetőségek között választhatunk.
      4. Adjuk meg a szűrő értékét!
      5. A mi példánk esetében azt kell elérnünk, hogy csak a saját DM leveleinkre vonatkozó adatok kerüljenek a jelentésbe. Ehhez hozzunk létre egy belefoglaló szűrőt a Forrás/Médiumra (Source/Medium: itt szintén fontos, hogy a DM leveleinket mérőkód segítségével kövessük), és a szűrő értékéhez írjuk be: sajat/dm (ez csak abban az esetben működik, ha a mérőkódnál a Forráshoz a „sajat”, a Médiumhoz pedig a „dm” kifejezést adtuk meg. Ez egyébként ránk van bízva, a Forráshoz akár írhatjuk, hogy „ceges”, „belso” stb., míg a Médiumhoz „edm”, direkt_mail” stb. Az a fontos, hogy a mérőkódban is használt kifejezéseket használjuk a szűrő beállításakor.)
    6. A Profiloknál megadhatjuk, hogy mely Profilokban jelenjen meg az egyéni jelentés.
    7. Kattintsunk a Mentés gombra, és már készen is van a saját jelentésünk.
  6. Sima típus esetén a következő lépések következnek:
    1. A „+ dimenzió hozzáadása” segítségével adjuk meg a dimenziókat (max. 2 db).
    2. A „+ mutató hozzáadása” segítségével adjuk meg a mutatókat (max. 25 db).
    3. Adjunk hozzá szűrőt, ha szükséges.
    4. Állítsuk be a Profilokat.
    5. Kattintsunk a Mentés gombra.

Tippek

  • Mindig táblázatban gondolkodjunk, amikor létrehozunk egy egyéni jelentést. A mutatók adják a táblázat oszlopait, a dimenziók a sorait.
  • Az egyéni jelentést utólag is szerkeszthetjük. Ehhez álljunk az Egyéni jelentések/Áttekintés oldalra, és a szerkeszteni kívánt jelentés neve melletti Műveletek legördülő listából válasszuk a Szerkesztés lehetőséget.
  • Az egyéni jelentéseket meg is oszthatjuk, ezt a funkciót szintén az Áttekintés oldalon, a Műveletek legördülő listából érhetjük el.

Figyelmeztetések

  • Csak bizonyos mutató-dimenzió kombinációk működnek. Ha egy bizonyos kombináció nem lehetséges, akkor az szürkén jelenik meg a jelentés készítésekor.
  • Maximum 5 dimenziót adhatunk meg.

Amire szükséged lehet

  • Google Analytics

Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Andi02