E-mail marketing dizájnt kialakítani

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen 188.6.135.229 (vitalap) 2013. június 10., 15:19-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell e-mail marketing dizájnt kialakítani? == Az ízléses és jól kinéző dizájn nem csak esztétikai szempontból fontos az e-mail marketing esetében, ha…”)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Hogyan kell e-mail marketing dizájnt kialakítani?

Az ízléses és jól kinéző dizájn nem csak esztétikai szempontból fontos az e-mail marketing esetében, hanem komoly szerepe lehet annak hatékonyságában is. Amellett, hogy a dizájnnak mindig illeszkednie kell a márkához, a mondanivalóhoz és a célcsoporthoz, az egyik legfontosabb szempont, hogy minden dizájn elem a konverziós célt támogassa, amit el szeretnénk érni, legyen az regisztráció, hírlevélre való feliratkozás vagy online vásárlás.

Lépések

  1. Használjuk a meglévő arculati elemeket! A dizájn szempontjából elsődleges irány a márka vagy termék arculata, melyet az e-mailnek is tükröznie kell. Ez elsősorban a logó kiemelését jelenti a levél elején, illetve az arculati színek és betűtípus használatát. Ez elsősorban a hitelesség szempontjából fontos, hogy a címzett biztosan tudja, hogy ez nem egy spam, illetve konverziós szempontból is értékes lehet, hiszen így elkerülhetjük, hogy azonnal töröljék üzenetünket.
  2. Milyen betűtípussal írjuk a levelet? Amennyiben az arculatnak része egy meghatározott betűtípus, akkor használjuk azt. Ha viszont van mozgásterünk, akkor próbáljunk meg talpas betűtípust választani, mert az jobban vezeti a szemet. Illetve a levelező rendszerek nem minden betűtípust jelenítenek meg, ezért mielőtt még a kreativitás elragadna minket, győződjünk meg róla, hogy a kiválasztott betűtípus minden levelezőrendszerben jól működik!
  3. Legyünk tömörek, és vizuálisan is emeljük ki a legjobb ajánlatunkat vagy a legmeggyőzőbb érvünket! A kevesebb néha több alapon, röviden, tömören, kiemelésekkel vezetve az olvasót fogalmazzuk meg az ajánlatunkat!
  4. Hatásos kattintó (call to action) gomb kialakítása! Ez az e-mail legfontosabb része, mellyel rávesszük a címzettet, hogy megtegye, amit kérünk tőle. Ennek nagyon hangsúlyosnak és szembetűnőnek kell lennie, hogy soha ne kelljen keresgetnie az olvasónak. Az igazán szép dizájnban készült levelekben a kattintó gombok stílusos és hangsúlyos részei a levélnek, azonban arra mindig figyelni kell, hogy a dizájn soha nem mehet a hatékonyság rovására. Tehát hangsúlyos legyen és figyelemfelkeltő, de illeszkedjen a levél többi részéhez is!
  5. Használjunk responsive e-mail dizájnt! Ma már sokan tableten vagy okostelefonon nézik az e-mailjeiket, ezért fontos, hogy olyan dizájnt használjunk, amely mobilon nézve sem csúszik szét, és a betűméret sem túl kicsi ahhoz, hogy jól olvasható legyen. A legfontosabb viszont, hogy a call to action gomb elég nagy legyen ahhoz, hogy mobilon is könnyedén „lenyomható” legyen, és a levélben inkább kisebb méretű képeket használjunk a gyorsabb betöltődés érdekében.
  6. Érdemes mindig egy sima szöveges változatot is megadni az e-mailben! Vannak, akik régebbi rendszereket használnak, vagy bármilyen más okból nem jelenik meg számukra a HTML kód, ezért ha azt akarjuk, hogy biztosan mindenki lássa az e-mail tartalmát, akkor adjunk meg egy sima szöveges változatot is!

Tippek

  • Fontos méretbeli szempont, hogy az e-mail maximum 600 pixel széles legyen, mivel ez az optimális méret, amit még görgetés nélkül egyben megjelenítenek a levelezőprogramok az olvasók számára.
  • Nem érdemes a levelet tetőtől talpig képként megjeleníteni, mivel a legtöbb levelező rendszer, csak akkor nyitja meg a képeket, ha a felhasználó rákattint a „Képek letöltése” gombra. Enélkül azonban egyáltalán nem jelenik meg a levelünk, ezért a fontosabb tartalmak esetében (headline, call to action) kerüljük a képes megjelenítést!
  • Figyeljünk oda a grafikus elemek méretére is, mivel, ha túl nagy formátumúak, akkor lassan tölti be őket a levelezőprogram, így nagyobb az esélye, hogy a címzett elunja magát, és egyszerűen törli az e-mailt!

Amire szükséged lehet

  • E-mail marketing szakértő cég vagy tanácsadó

Figyelmeztetések

  • Kerüljük az olyan alapvető hibákat, mint a piros színű kattintó gomb, ami, bár elég feltűnő, de a tiltás és elutasítás színe, így nem szívesen kattintanak rá az emberek, mert már megszokták, hogy az mindig valami rosszat jelent a neten (pl. vírusveszély).
  • Ne a levél legaljára tegyük a kattintó gombot! Mivel egy hosszabb levél esetében akár 10 cm-re is lehet a levél alja, és mobil eszközökön nézve viszonylag sokat kell legörgetni a végéig, ezért ne tegyük alulra a call to action gombot, mert ezzel jelentősen rontjuk az e-mail marketing levél konverziós esélyeit! Ha kell, használjunk több kattintó gombot, egyet feljebb a levél első egyharmadánál vagy felénél, egyet pedig a végén.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bianka