E-mail adatbázist építeni

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Andi02 (vitalap | szerkesztései) 2013. február 6., 14:46-kor történt szerkesztése után volt.

Hogyan kell e-mail adatbázist építeni?

Email-adatbazis.jpg

Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek. Az alábbiakban a saját lista építéséhez adunk tippeket.

Lépések

  1. Gyűjtsük be az ügyfeleink adatait! Az e-mail adatbázis építésére vonatkozóan a törvény előírja, hogy a tagoktól hozzájárulást kérjünk ahhoz, hogy marketing üzeneteket küldjünk nekik. Ezért hiába vannak meg az ügyfeleink elérhetőségei, külön hozzájárulást is kell kérnünk, e nélkül nem vehetjük fel őket az adatbázisunkba.
  2. Gyűjtsük kontaktokat a honlapunkon! A hírlevél feliratkozás, egy tanulmány letöltése vagy éppen egy eseményre való regisztráció jó lehetőség az e-mail adatbázis építésére is. Fontos ugyanakkor, hogy ehhez mindig külön kell kérni a hozzájárulást.
  3. A feliratkozókat jutalmazzuk! Például felkínálhatunk egy ingyenes termékmintát, extra kedvezményeket, egy hasznos letölthető tanulmányt stb. Ezek mind növelhetik a feliratkozási arányt.
  4. Gyűjtsünk e-mail címeket rendezvényeken! A különböző konferenciák, workshopok, szemináriumok is jó lehetőséget jelentenek az e-mail adatbázis építésére. Ilyen alkalmakkor is felajánlhatunk plusz ösztönzőket, hogy növeljük a motivációt.
  5. Indítsunk adatbázis építő kampányt! Az e-mail adatbázist nyereményjátékkal, piackutatással vagy más hasonló módszerrel is építhetjük. Érdemes külső partnereket is bevonni. Fordulhatunk pl. eDM szolgáltatókhoz, de nyereményjátékot egy médiummal közösen is szervezhetünk. Ilyen esetben mindig tisztázzuk a partnerrel, hogy a kampány végén az adatbázist is szeretnénk megkapni, hiszen a nyereményjátékot, piackutatást stb. is ennek megfelelően kell felépíteni.
  6. Minden marketing anyagunkon tüntessük fel a feliratkozási lehetőséget! A brosúrákon, hirdetéseken, prospektusokban is érdemes lehetőséget biztosítani a feliratkozásra. Ennek megkönnyítésére QR kódot is használhatunk.
  7. E-mail aláírás: A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget.
  8. Közösség bevonása: A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk.
  9. Feltűnő akciógombok: A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. feltűnő akciógombokat a honlapon.
  10. Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét! Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba.
  11. Átlátható adatkezelés: Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is.
  12. Szegmentáljuk az adatbázist! Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb. alapján), hogy minél pontosabban célozhassuk az e-mail marketing kampányokat.
  13. Rendszeresen frissítsük az e-mail listát! Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat.

Tippek

  • Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni
  • Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány.
  • Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat.

Figyelmeztetések

  • Az adatkezelés be kell jelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, és itt kell adatvédelmi nyilvántartási számot is igényelni.
  • Az e-mail adatbázis építésekor fontos betartani a törvényi előírásokat!
  • Adjunk leiratkozási lehetőséget! Ezt a törvény is előírja, de a hírnevünk megőrzése miatt is fontos.

Amire szükséged lehet

  • Honlap
  • Hírlevél
  • Adatvédelmi nyilvántartási szám

Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Andi02