Hatásos akciógombot tervezni
Innen: Hogyankell.hu
A lap korábbi változatát látod, amilyen Andi02 (vitalap | szerkesztései) 2013. február 4., 10:01-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell hatásos akciógombot tervezni? == Egy vállalati honlap fő sikermutatója a konverziós arány, vagyis az, hogy a látogatók milyen arányban viszik vé…”)
Hogyan kell hatásos akciógombot tervezni?
Egy vállalati honlap fő sikermutatója a konverziós arány, vagyis az, hogy a látogatók milyen arányban viszik véghez a vállalat számára fontos cselekvést (regisztráció, letöltés, vásárlás, kapcsolatfelvétel stb.). A konverziós arányt úgy növelhetjük, ha a látogatót hatékonyan vezetjük végig a konverziós folyamaton, vagyis mindig megmutatjuk neki, hogy hova kattintson, merre menjen tovább a weboldalon belül ahhoz, hogy végül megtörténjen a konverzió. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy látványos akciógombokat (call to action button) tervezzünk.
Lépések
- Az akciógomb ne legyen kieső területen! Fontos, hogy a látogató meglássa a kattintógombot, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy az a tartalmi részbe beépülve, ne pedig a látótérből kieső területen legyen. Az elhelyezést úgy válasszuk meg, hogy az akciógomb mindig kiemelt területen legyen!
- Az akciógomb férjen bele a nyitóképernyőbe! Nem szerencsés, ha az akciógomb csak görgetés után jelenik meg az oldalon. Természetesen elhelyezhetünk több akciógombot is, de legyen egy, ami megfelel a kitételnek.
- Az akciógomb körül legyen üres terület! Így még jobban ki fog emelkedni a környezetből.
- Legyen egyértelmű, hogy kattintható tartalomról van szó! Erre utalhatunk szövegesen (pl. kattints, töltsd le stb.), de vizuálisan is. Elfogadott például, hogy a kattinthatóságot egy nyíllal jelölik, de ugyanígy segít, ha a kattintógomb minél inkább „gombszerű”.
- Fontos a méret! A láthatóságot a méret növelésével is erősíthetjük, de azért fontos, hogy ne essünk túlzásba.
- Használjunk elütő színeket! A honlap hátteréből úgy tudjuk kiemelni az akciógombokat, hogy elütő színeket használunk. Pl. szürke háttéren pink, lila, narancs stb. gomb.
- Használjunk érveket! Az akciógomb felületén érdemes olyan plusz információkat is feltüntetni, amiből a látogató megtudhatja, mit is kap, ha rákattint a gombra. Például: 30 napos ingyenes tesztverzió, Ingyen letölthető tanulmány, Regisztráljon mindössze 60 másodperc alatt stb.
- Priorizáljunk! Ha egy oldalon több akciógombot is szeretnénk elhelyezni, érdemes priorizálni. Pl. ha a Töltsd le most! és a További információ közül az elsőt szeretnénk hangsúlyozni, tervezhetjük az első gombot nagyobbra, feltűnőbb színűre stb.
Tippek
- Az akciógombok hatékonyságát azzal is növelhetjük, hogy a szövegbe sürgető kifejezéseket írunk (pl. Töltsd le most! Vedd meg most, 30 napig ingyenes kiszállítással! stb.)
- A honlap tervezésekor érdemes a neten körbenézni jó példák után. Szerencsére számos olyan szakmai cikket találhatunk, ami ezeket a példákat gyűjti össze (a cikk végén, a felhasznált forrásoknál is felsorolunk néhányat).
Figyelmeztetések
- Ne essünk túlzásba! Pl. ha az akciógombot nagyon nagyra méretezzük, már ne hangsúlyozzuk kontrasztos színnel is, így ugyanis nagyon el fog ütni a weboldal dizájnjától, ami már zavaró lehet.
Amire szükséged lehet
- Céges honlap
- Webes grafikus