Cikkek:Megelőzhető - e a kintlévőség

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen ALH Consulting Kft. (vitalap | szerkesztései) 2023. március 24., 15:23-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „ =='''Megelőzhető-e a kintlévőség?'''== Ahhoz, hogy gördülékenyen menjen az értékesítés, kellő információ birtokában kell lennünk a vásárlóról. H…”)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)


Megelőzhető-e a kintlévőség?

Ahhoz, hogy gördülékenyen menjen az értékesítés, kellő információ birtokában kell lennünk a vásárlóról. Ha új üzleti kapcsolatot építünk fontos, hogy alaposan kielemezzük üzleti partnerünket, ezzel elkerülve a milliós nagyságrendű kintlévőségeket. Ha már az üzlet megkötése előtt ismerjük az adott cég hátterét, akkor sokkal magabiztosabb és előnyösebb döntéseket tudunk hozni. Így még Ön is elkerülheti, hogy olyan együttműködésben vegyen részt, ami a későbbiekben negatív meglepetést okozhat.

A 11 millió forintos adós

Egy több, mint 5 éve működő és országosan 1500 megrendelőt kielégítő nagykereskedelmi vállalkozás a Credit Online segítségét kérte abban, hogy hogyan tudta volna elkerülni a 11 millió forintos kintlévőségét? A történetet tanulságként szolgálhat Önnek, hogy véletlenül se kerüljön ilyen helyzetbe. Ahhoz viszont, hogy megértse, hogyan is sikerült ez ismernie kell a sztorit.

Az új ügyfél

Új ügyfél érkezett a házhoz. Az értékesítési osztály készségesen elvégezte a cégminősítési procedúrát. Azt a bizonyos építőipari céget 2 évvel a történtek előtt jegyezték be, így csak 1 év pénzügyi adat volt látható. Mivel semmi problémát nem észleltek a “felületes átvilágításon”, ezért pozitív cégminősítést kapott.

Beérkezett az első rendelés az új kuncsafttól. Az együttműködés jól kezdődött, hiszen az új vásárló besorolás miatt megtörtént az előre kifizetése is a rendelésnek. Jött a második rendelés, ami már jelentősen nagyobb összeg volt, de ott is minden zökkenőmentesen ment.

A harmadik és egyben az utolsó rendelésnél viszont egy komoly 11 millió forintos rendelés érkezett be, aminél már kérte a vásárló, hogy utalással rendezhesse a számlát. Mivel eddig minden tökéletesen zajlott, ezért nem is volt semmi akadálya az utalás lehetőségének, de a pénz sajnos már nem érkezett be.

A háttér-információk

A behajtási procedúra kezdetén még elérhető volt az ügyfél, majd a sok ígérgetés után teljesen eltűnt. Mikor már a számla 30 napja lejárt, elkezdődött a komolyabb vizsgálat.

Kiderült, hogy:

- Több adóvégrehajtás is volt a céggel szemben
- A megrendelőnek 3 cége is van, amik ellen hatósági eljárás van folyamatban
- A NAV felfüggesztette az adószámát

Hogyan kerülhette volna el a cég?

Nem véletlenül kell alaposan ellenőrizni a céget, akivel üzletet kíván kötni. Egyáltalán nem elég egy felületi átvizsgálás, hiszen nagyon sok olyan dolog lehet, amiről nem tudunk, de tudnunk kellene az üzletkötés alatt.

Ha az értékesítők alaposabban átnézik a céget és nem csak annyit ellenőriznek, hogy működik-e vagy sem, akkor ezt is el lehetett volna kerülni. Továbbá a pénzügyi osztálynak sem csak akkor kellene intézkednie, ha valami gikszer kerül a gépezetbe, hanem már az elején elemezni kell a pénzügyi hátterét a megrendelőnek. Így sokkal hamarabb kitudódhatott volna, hogy ilyen vállalkozással nem szabad üzletelni.

Legyen tehát körültekintő, és mindig nézzen utána a hiteles forrásból származó adatoknak!