Cikkek:Az elektromos furgonok előnyei és hátrányai
Innen: Hogyankell.hu
Az elektromos furgonok előnyei és hátrányai
Napjainkban egyre nagyobb szerepet kap az elektromos közlekedés, mint a “zöld út” ebben a világban. Környezetünk megóvása érdekében valóban szükség is van rá, hogy lépéseket tegyünk a károsanyag-kibocsátás ellen. De vajon ez a teherszállításban is működőképes?
Elektromos furgon a csomagszállításban
Számos gyártó dobja piacra az újabbnál újabb elektromos furgon modelljeit. Várható volt tehát, hogy ez a megoldás a csomagszállítás piacára is begyűrűzik. A csekély hatótáv, illetve a töltés hosszadalmas folyamata miatt azonban valós félelmek merülnek fel.
Ha kisebb-nagyobb kompromisszumokkal is, de egyre több cég flottájában láthatunk ilyesfajta gépjárműveket. Vajon megéri mai adottságaiknak megfelelően ilyen célra felhasznáni őket? Vagy üzleti igénybevételre még mindig a dízelmeghajtás a nyerő?
Az autógyártó cégek azt hirdetik számunkra, hogy a villanyfurgonokba történő befektetés 4-5 év alatt megtérül a dízelmotorosokhoz mérten. Azonban ha kicsit utánaszámolunk, már nem fogunk hinni a csodákban. Ezen autók árai ugyanis körülbelül háromszorosa a gázolajos variánsoknak.
Arról nem is beszélve, hogy hatékonyságuk, illetve felhasználhatóságuk is korlátozott hozzájuk képest. Mai írásunkban a Foxpost tapasztalatait fogjuk megosztani Önnel, akik MAN eTGM típusú gépjárművekre ruháztak be.
Vajon megéri a befektetés?
Röviden a válasz nem, ha teljes mértékben gazdasági alapokon, financiális szempontból nézzük. Azonban az elektromos mobilitás mögött nem csak a szimpla számok lapulnak. Magával hordoz egy olyan víziót is, miszerint figyelünk a környezetünkre, a bolygó megóvására, illetve a Föld élhetőségére.
Így amennyiben vállalhatóak Ön számára az elektromos furgonnal járó kompromisszumok, illetve fontos a “zöld tudat,” akkor igenis megéri a befektetés. Önnek is szimpatikus a környezettudatos vonal? Nézzen szét a Cartis Flottakezelő céges autó kínálatában!
A Foxpost a MAN-nal való együttműködés során listaárnál kisebb összegben tudta beszerezni az autókat. Ennek ellenére így is az előbbi gondolatokat osztotta meg a cég ügyvezetője, Bubori Ferenc. Továbbá arról is szót ejtett, hogy lehetnek olyan konstrukciók, amikor megéri ilyen gépjárművek használata. A Foxpost helyzete nem ilyen, ugyanis előfordul, hogy a műszak közben rá kell tölteniük a kollégáknak az autók akkumulátorára.
A Foxpost autóhasználati metódusa
A Foxpostnál egy műszak kb. 40-50 kilométert jelent, mely 10-12 csomagautomatát tesz ki. Az autók két műszakban dolgoznak, így a 115 km-s hatótávnak alapesetben ki kellene adnia a “matekot.” Az autó általában éjjel van töltőn, de van, hogy a műszakok között is rászorul egy kis utánpótlásra.
A hatótáv még nem is lenne probléma, inkább a korlátozott terhelhetőség nehezíti meg a folyamatot a Foxpost ügyvezetője szerint. Dízel társaihoz képest 354-507 kg-val kevesebb árut tud mozgatni, mint gázolajos megfelelője, amely igencsak számottevő különbség. Így ezzel Önnek is érdemes kalkulálnia a beszerzés előtt. Ennek ellenére mindenképpen javasolt elindulni valamiképp a zöldebb jövő felé vezető úton!