Cikkek:Amiért a buyer persona megalkotása nélkülözhetetlen a sikeres értékesítéshez
Innen: Hogyankell.hu
Amiért a buyer persona megalkotása nélkülözhetetlen a sikeres értékesítéshez
Ki az a buyer persona, és miért lehet kiemelt fontossága az értékesítési eredmények szempontjából? Miért nem javasolt kihagyni a buyer persona megalkotását akkor, amikor a sales tervek megalkotásán és gyakorlatba ültetésén dolgozunk?
A cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk kiemelten. Nem titkolt szándékunk ezen keresztül rávilágítani a buyer persona alkotás kihagyhatatlan mivoltára, ha tényleg fontos számunkra a sales tevékenység eredményes működése.
Miért nem érdemes kihagyni a buyer persona megalkotását a sales tervek megalkotásakor?
Ha egy cég nem ismeri tűpontosan azokat, akiknek el szeretne adni, akkor nem is számíthat kiemelkedő hatékonyságú sales eredményekre. Ennyire egyszerű gyakorlatilag a képlet. Buyer persona hiányában vaktában puffogtatunk mindenkire abban bízva, hogy valaki csak-csak igényt tart a portékánkra.
Ez a fajta szőnyegbombázás viszont nem hatékony, ellenben rengeteg pénzt emészt fel. Úgyhogy tudatosan gondolkodva fel kell azt ismerni, hogy a sikeres értékesítési tevékenység nulladik lépése a buyer persona megalkotása.
Mindjárt megmutatjuk annak a javasolt menetét is, ahogyan ezt a feladatot célszerű kivitelezni.
A buyer persona megalkotásának praktikus és célravezető módja
A buyer persona nem más, mint egy kitalált ügyfélkarakter. A tipikus vásárló elképzelt személye vagy személyei, akinek vagy akiknek a termékünk vagy szolgáltatásunk megvásárlása leginkább releváns lehet.
A buyer persona megalkotásának első szakasza a demográfiai adatok összeírása. Avagy milyen nemű, hány éves, hol lakik, mivel foglalkozik, mennyit keres, hol tájékozódik, milyen fórumokon és közösségi média felületeken van jelen, és mivel tölti az idejét az a személy, akinek értékesíteni szeretnénk.
Többek között ezekre a kérdésekre kell választ találni minden egyes felvázolt vásárlói karakter esetében. Fontos, hogy ez még nem minden, ugyanis a buyer persona megalkotása igazán finom része csak ezután jön.
Amit sosem szabad kihagyni a buyer persona alkotása során
Amint megvannak a demográfiai adatok, a következő lépés a buyer persona vágyainak, problémáinak vagy elakadási pontjainak a részletezése. Meg kell válaszolni olyan kérdéseket, hogy miért épp a mi termékünk vagy szolgáltatásunk megvásárlása lehet számára az ideális lépés, illetve milyen kifogások vagy félelmek tarthatják őt vissza ettől a lépéstől?
Amint ezt sikerült megoldani, avagy összeállt maga a buyer persona, máris hatékonyabb lehet az értékesítés komplett menete. Pláne abban az esetben, ha még a MiniCRM-hez hasonló marketing automatizálás céljából kiváló fejlett szoftveres megoldással is dolgozunk.
Vagyis automatizáljuk a lead generálást, kiemelt hatékonysággal oldjuk meg az árajánlatok adását és utánkövetését, illetve a kommunikáció automatizálható lépéseit is kialakítjuk.