Hirdetést létrehozni az Instagramon
Innen: Hogyankell.hu
A lap korábbi változatát látod, amilyen BoglarkaS (vitalap | szerkesztései) 2017. május 17., 07:43-kor történt szerkesztése után volt.
[szerkesztés] Hogyan kell hirdetést létrehozni az Instagramon?
Szeretnél több látogatót szerezni a weboldaladnak vagy több nézőt a videódnak? Van egy jó mobilalkalmazásod, de eddig nem tudtad a célközönségedhez eljuttatni mobilon? A Facebook bővítette a fizetett megjelenések elhelyezésének listáját: már az Instagramon is hirdethetsz!
[szerkesztés] Lépések
- Kösd össze az Instagram-fiókodat a Facebook Business Managerrel!
- Lépj be a Facebookon a Power Editorba!
- Új kampány létrehozásánál az alábbi célok valamelyikét kell választanod akkor, ha az Instagramon szeretnél hirdetni: Kattintás a weboldalra, Mobilalkalmazás-telepítések vagy Videomegtekintés.
- Hirdetéssorozat létrehozásakor állítsd be a költségkeretet és az ütemezést!
- Célközönségnél válaszd ki a szükséges szűrőket! Instagram-hirdetésre gyakorlatilag minden célzási lehetőséget használhatsz.
- Hirdetés létrehozásakor, az elhelyezésnél válaszd az Instagramot (is)! Beállíthatod, hogy minden mobileszközön fusson a hirdetésed, vagy csak külön az Android-eszközökön vagy az iOS-eszközökön. Egy jelölőnégyzet segítségével megszabhatod, hogy hirdetésed csak WiFi-kapcsolat esetén legyen elérhető.
- Készítsd el a konkrét hirdetést! Ehhez először válaszd ki a célhelyet, azaz add meg, hogy melyik Facebook-, illetve Instagram-fiókkal szeretnél dolgozni.
- Töltsd fel a kreatívot!
- Az utolsó simítások végeztével Instagram-hirdetésed elkészült!
[szerkesztés] Tippek
- Videóhirdetés esetén 30 másodperces anyagot is készíthetsz! Ez biztosan csábítóan hangzik, hiszen szponzoráció nélkül csak 15 másodperc megjelenítésére van lehetőséged.
- A kép és a videó aránya is 1:1. Feltöltéshez az ajánlott méret kép esetén 1080x1080 pixel, videónál pedig 720 pixel széles méret javasolt.
- A hirdetés szövege maximálisan 300 karakter lehet.
- Az Instagramon keletkező konverziókat a konverziós pixel és a remarketing pixel segítségével is mérheted. Beállíthatsz követést is – már meglévő konverziós képpont alapján vagy újat is létrehozhatsz.
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- Instagram-fiók
- Facebook-fiók
- Facebook-oldal
- Business Manager
- Power Editor
- Pénz
- Szerethető kreatív
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- Az Instagram a Facebook kistesója, itt is a 20%-os szabály vonatkozik a képeknél a szöveg méretarányára (2017-től már futhatnak olyan hirdetési kreatívok is, melyeken ennél több szöveg található, viszont ilyen esetben sokkal kisebb eléréssel kell számolnunk). A Facebook hirdetési irányelvei kiterjednek az Instagramra is, ezek alapján történik a hirdetés jóváhagyása is.
- Az Instagram-hirdetésed a felhasználók Instagram-képfolyamában jelenik meg, ahol az ismerőseik, családtagjaik és más, általuk követett Instagram-fiókok által megosztott képeket látják.