Az Adwords jelentésszerkesztőt használni

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Hogyankell (vitalap | szerkesztései) 2015. szeptember 11., 15:27-kor történt szerkesztése után volt. (Az Adwords Jelentésszerkesztőt használni lapot átneveztem Az Adwords jelentésszerkesztőt használni névre)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Hogyan kell az Adwords Jelentésszerkesztőt használni?

Diagram.jpg

A Google egy új eszközzel örvendezteti meg az Adwords felhasználóit. Ez a Jelentésszerkesztő, amelynek segítségével több dimenziós kimutatásokat és jelentéseket készíthetünk, mégpedig jól szemléltető és könnyen emészthető, vizuális formában. A táblázatok, kör-, vonal- és sávdiagramok segítenek kihangsúlyozni az Adwords-kampányok teljesítményét, így a hirdetési szakember munkájának hatékonyságát.

Lépések

  1. Jelentkezz be a Google Adwords-fiókodba!
  2. A felső menüsorban keresd a „Jelentés" címszót! Ezt a „Lehetőségek” és az „Eszközök” címszavak között találod.
  3. A kattintást követően máris a szerkesztőfelületen találod magad. A „+Jelenés” gombra kattintva a legördülő menüből válaszd ki a jelentés típusát: táblázat, vonaldiagram, sávdiagram vagy kördiagram!
  4. Válaszd ki, hogy milyen részletességi szinten kívánod ábrázolni az adatokat (pl.: kampány, hirdetéscsoport, hirdetés)! Húzd a bal oldalról a kiválasztott mezőt a vászonra (középső, üres terület, amely a szerkesztőfelület)!
  5. Válassz teljesítménymutatót! Húzd a kiválasztott mezőket a vászonra!
  6. Az általad választott dimenziók szerint a Jelentésszerkesztő elkészíti a riportot.
  7. A dimenziókat szabadon módosíthatod: vehetsz fel új mezőt, vagy akár el is távolíthatsz egy már meglévőt.
  8. Ha úgy ítéled meg, hogy a riport teljes, elmentheted online vagy letöltheted különböző formátumokban.

Tippek

  • Első alkalmazáskor a Google Adwords súgója végigvezet az eszköz használatának lépésein.
  • Bátran kísérletezz! Próbáld ki az összes funkciót gyakorlásként, hogy éles helyzetben már magabiztosan használd a legtesthezállóbb eszközt!
  • Ha egy riportról úgy gondolod, hogy bizonyos időközönként aktuális lehet, akkor beidőzítheted, hogy az általad jelenleg elkészített jelentést mikor állítsa össze újra automatikusan a Jelentésszerkesztő.

Amire szükséged lehet

  • Google fiók
  • Adwords-kampány
  • Adwords hirdetési előzmény (amely adatok alapján dolgozhat az eszköz)
  • Internetkapcsolat
  • Célmeghatározás: mit szeretnél szemléltetni?

Figyelmeztetések

  • Mielőtt az ügyfélnek továbbítod a jelentést, ellenőriztesd le 3. féllel, hogy értelmezhetőek-e a szemléltetett adatok!

Kapcsolódó videók

  • A Google Adwords Jelentésszerkesztő használata:


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell, Lilly