Továbbfejlesztett kampányra frissíteni az AdWordsben
Szerkesztés Hogyan kell továbbfejlesztett kampányra frissíteni az AdWordsben?
Az AdWords hirdetési rendszerében 2013. július 22-től csak továbbfejlesztett (enhanced) kampányokat lehet kezelni. Érdemes már a kötelező átállás előtt frissíteni a beállításokat, és tesztelni a változásokat. Ezt az alábbi lépések mentén kezdhetjük el:
Szerkesztés Lépések
- Jelentkezz be az AdWords kampányba! Az ablak tetején – ha csak korábban ki nem iktattad – megjelenik egy figyelmeztető üzenet arról, hogy ideje frissíteni a kampányokat. Kattints a Látogasson el a Frissítési központba (Visit your new upgrade centre) linkre.
- Ha ez az üzenet nem jelenik meg, akkor sincs gond: a bal oldali menüben, a kampányok felsorolása alatt, a képernyő alsó részén, a Megosztott könyvtár (Shared library) és a Tömeges műveletek (Bulk operations) menüpontok után megtalálod a Frissítési központ (Upgrade centre) menüpontot is. Kattints rá.
- Ezután egy áttekintő oldalra jutsz, ahol röviden bemutatják a következő lépéseket. Kattints a Kezdés (Get started) linkre.
- A rendszer először áttekinti a kampányokat. Az eredményeket három dobozban jeleníti meg: az elsőben azt látod, hogy hány kampányt ajánl azonnali (automatikus) frissítésre, a másodikban azt, hogy a kampányok közül hányat vonna össze (a hasonló kulcsszavakra, de mobil- és asztali eszközökre külön célzott kampányokat), végül a harmadik dobozban az összes kampányt felsorolja a manuális, saját beállításokkal történő frissítéshez.
- Ha megbízol a Google rendszerében, akkor egyszerűen kattints az első és második doboz alján található gombra a változtatások megtekintéséhez. A harmadik gombra kattintva a saját elképzeléseid szerint frissítheted a kampányaidat – mi a továbbiakban ez utóbbit mutatjuk be.
- A harmadik doboz alján lévő gombra kattintva a kampányaid listája jelenik meg. Válaszd ki azokat a kampányokat, amelyeket ugyanolyan beállítással akarsz frissíteni, majd a táblázat tetején a Frissítési beállítások kijelölése (Choose upgrade settings) feliratra.
- Ezután a rendszer megkérdezi, hogy hogyan szeretnéd beállítani a mobil eszközökre tett ajánlatot (ezt később módosíthatod). Ha a honlapod nem reszponzív, azaz nem optimalizálták mobil eszközökre, érdemes a normál ajánlathoz képest bizonyos százalékkal csökkentett árat használni. Miután döntöttél, válaszd az Alkalmaz (Apply now) gombot.
- Ezzel a frissítés befejeződött a kiválasztott kampányoknál. Ezután további kampányokat frissíthetsz (más beállítással), vagy összevonhatod azokat, amelyeket korábban ugyanazon termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére készítettél, csak a különböző eszközökre történő pontosabb célzás miatt nem tudtad egy kampányban kezelni a hirdetéseket.
Szerkesztés Tippek
- A továbbfejlesztett vagy speciális kampányok révén egy kampányon belül kezelheted a különböző eszközökre vagy helyekre történő célzási beállításokat. Vegyünk egy példát: egy győri webáruház termékeit hirdeted, amely szükség esetén országosan is szállít, de azt tapasztalataid szerint a megrendelések nagy része mégis Győr-Moson-Sopron megyéből érkezik. Eddig külön kampányt kellett készítened, ha más árat akartál meghatározni a helyi és az országos hirdetésekhez. Most ezt egy kampányban kezelheted: egy alapárat kell csak beállítanod, majd Győrre és környékére egy bizonyos százalékkal magasabb licitet határozhatsz meg. Ugyanígy járhatsz el a mobilra célzott kampányoknál is. A beállítások módosításához a kampány oldalán a grafikon feletti menüben a Beállítások gombra kell kattintanod, majd az alatta megjelenő menüben a megfelelő lehetőséget választanod.
Szerkesztés Amire szükséged lehet
- Régi típusú AdWords kampány
Szerkesztés Figyelmeztetések
- Egyesíteni csak olyan kampányokat lehet, amelyekkel ugyanazokat a termékeket/szolgáltatásokat hirdetted, csak az egyikben asztali számítógépre és laptora, a másikban pedig mobil eszközökre céloztad.
- Július 22-től az AdWords automatikusan frissíti az összes kampányt a továbbfejlesztett változatra. Érdemes tehát még ez előtt áttekintened a beállítási lehetőségeket, hogy mindenképpen a te céljaidhoz igazodva jelenjenek meg a hirdetések.
- A frissítésre az éppen szünetelő kampányoknál is szükség van (ha vannak olyan kampányaid, amelyek régóta nem futnak, és nem is tervezed az újraindításukat, érdemes átgondolni a törlésüket).