1 859
szerkesztés
Módosítások
→Lépések
#'''Figyeljünk a funkciókra!''' A direkt marketing levelünkben elhelyezett cselekvésre ösztönző felszólításra (pl. „Jelentkezzen még ma!”) vagy [[Hatásos_akciógombot_tervezni | akciógombra]] (pl. „Megveszem”, „Letöltöm”) rákattintva az érdeklődőnek olyan oldalra kell eljutnia, melyen az adott funkció (pl. regisztráció, online vásárlás, ingyenes tájékoztató letöltése) fogadja. Valószínűleg elvennénk a nyereményjátékon fellelkesült olvasó kedvét a jelentkezéstől, ha „Igen, jelentkezem a nyereményekért!” gombra kattintva egy általános információkat tartalmazó aloldalon landolna, nem pedig a játékra jelentkezés funkció fogadná.
#'''Legyenek egyszerűek az űrlapok!''' A különböző űrlapok kitöltésének folyamatát egyszerűsítsük le, az adott a konverzióra (pl. online megrendelés) kész ügyfélnek mindössze néhány kattintásába kerüljön az adott űrlap kitöltése.
#'''Ne tévesszük meg a felhasználót!''' Ha levelünkben egy adott terméket ajánljunk, és a felhasználó rákattint az adott termék képére vagy a mellette található feliratra, akkor csak a konkrét termékkel kapcsolatos aloldalra vezessük, ne pedig az összes terméket bemutató oldalra. Ez azért fontos, mert egy esetleges vásárlástól esnénk el, ha a potenciális vevő a sok-sok termék között teljesen elveszve nem találná az őt érdeklő terméket. Ugyanez érvényes abban az esetben is, ha például „További részletek” vagy „Bővebben” kattintható link van, tehát a felhasználó valóban egy tájékoztató oldalra kerüljön.
#'''Tegyük reszponzívvá honlapunkat!''' Ha reszponzív, tehát az adott eszköz kijelzőjének vagy képernyőjének méretéhez igazodik direkt marketing levelünk, akkor a honlapunk is legyen reszponzív, ugyanis ha a felhasználó például okostelefonon olvassa levelünket, és rákattint egy benne található linkre, akkor olyan oldalra jusson, amely okostelefonon is megfelelően jelenik meg.