532
szerkesztés
Módosítások
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell egyedi jelentést létrehozni Google Analyticsben? == A Google Analytics számos riportot kínál a felhasználóknak, amiből egy csomó hasznos adatot k…”
== Hogyan kell egyedi jelentést létrehozni Google Analyticsben? ==
A Google Analytics számos riportot kínál a felhasználóknak, amiből egy csomó hasznos adatot kinyerhetünk. Ugyanakkor arra is lehetőségünk van, hogy egyéni jelentéseket hozzunk létre, így az adatokat pontosan olyan formában kaphatjuk meg, ahogyan szükségünk van rá.
== Lépések ==
# '''Gondoljuk át, hogy milyen jelentésre van szükségünk, milyen adatokat szeretnénk a jelentésből kinyerni!''' Például ha a DM leveleink hatékonyságát szeretnénk külön elemezni, létrehozhatunk erre egy egyéni jelentést. Az alábbiakban ezt a példát fogom végigvinni.
# '''Válasszuk ki az Egyéni jelentéskészítés! opciót!''' Ezen belül pedig kattintsunk az „+Új egyéni jelentés” gombra!
# '''Adjuk meg a jelentés nevét!''' Fontos, hogy olyan nevet válasszunk, ami alapján később egyértelműen azonosítani tudjuk a jelentést. Esetünkben a „DM-ek hatékonysága” nevet adtuk az egyéni jelentésnek.
# '''Válasszuk ki a jelentés típusát!'''
## Explorer: Ebben az esetben a táblázat sorai kattinthatóak lesznek, és adattáblák hierarchiáját kapjuk, vagyis az adatok mélyére nézhetünk. Esetünkben például az egyes DM levelek nevét lekattintva megnézhetjük, hogy az üzeneten belül mely linkek működtek a legjobban.
## Sima táblázat: Ilyenkor egy táblázatot kapunk, amely az összes adatot mutatja.
# '''Explorer típus esetén a következő lépések következnek:'''
## Adjuk meg a Mutatócsoport nevét! Az egyes mutatócsoportok fülekre rendezve jelennek meg a jelentésben.
## Válasszuk ki a mutatókat a „+ mutató hozzáadása” gombra kattintva! Ezek adják majd a táblázatunk oszlopait.
## Újabb mutatócsoport hozzáadásához válasszuk a „+mutatócsoport” lehetőséget!
## A dimenziók hozzáadásához (ezek adják majd a táblázat sorait) kattintsunk a „+dimenzió hozzáadása” gombra! A mi példánk esetében itt például a Kampányt (Campaign Name) és a Hirdetéstartalmat (Campaign content) adhatjuk meg (ehhez fontos, hogy a DM leveleinket kövessük Kampány és Hirdetéstartalom szerint is. Ennek beállításához érdemes megnézni a [http://www.hogyankell.hu/index.php?title=M%C3%A9r%C5%91k%C3%B3dot_haszn%C3%A1lni&oldid=4563 Hogyan kell mérőkódot használni Google Analyticshez?] cikket.)
## Szűrő hozzáadása: Ha azt szeretnénk, hogy az adatoknak csak egy része jelenjen meg az egyedi jelentésben, megadhatunk szűrőt is.
### Ki kell választanunk, hogy mire vonatkozzon a szűrő.
### Ezután megadhatjuk, hogy belefoglaló vagy kizáró szűrő legyen. A belefoglaló esetében csak azok az adatok jelennek meg, amiket a szűrőben megadtunk, a kizáró szűrő esetében pedig csak azok nem jelennek meg, amiket kizártunk.
###Az egyezéstípus tekintetében a „pontos” vagy „reguláris kifejezés egyezés” lehetőségek között választhatunk.
### Adjuk meg a szűrő értékét
###A mi példánk esetében azt kell elérnünk, hogy csak a saját DM leveleinkre vonatkozó adatok kerüljenek a jelentésbe. Ehhez hozzunk létre egy belefoglaló szűrőt a Forrás/Médiumra (Source/Medium: itt szintén fontos, hogy a DM leveleinket mérőkód segítségével kövessük), és a szűrő értékéhez írjuk be: sajat/dm (ez csak abban az esetben működik, ha a mérőkódnál a Forráshoz a „sajat”, a Médiumhoz pedig a „dm” kifejezést adtuk meg. Ez egyébként ránk van bízva, a Forráshoz akár írhatjuk, hogy „ceges”, „belso” stb., míg a Médiumhoz „edm”, direkt_mail” stb. Az a fontos, hogy a mérőkódban is használt kifejezéseket használjuk a szűrő beállításakor.)
## A Profiloknál megadhatjuk, hogy mely Profilokban jelenjen meg az egyéni jelentés.
## Kattintsunk a Mentés gombra, és már készen is van a saját jelentésünk.
# '''Sima típus esetén a következő lépések következnek:'''
## A „+ dimenzió hozzáadása” segítségével adjuk meg a dimenziókat (max. 2 db).
## A „+ mutató hozzáadása” segítségével adjuk meg a mutatókat (max. 25 db).
## Adjunk hozzá szűrőt, ha szükséges.
## Állítsuk be a Profilokat.
## Kattintsunk a Mentés gombra.
== Tippek ==
* Mindig táblázatban gondolkodjunk, amikor létrehozunk egy egyéni jelentést. A mutatók adják a táblázat oszlopait, a dimenziók a sorait.
* Az egyéni jelentést utólag is szerkeszthetjük. Ehhez álljunk az Egyéni jelentések/Áttekintés oldalra, és a szerkeszteni kívánt jelentés neve melletti Műveletek legördülő listából válasszuk a Szerkesztés lehetőséget.
* Az egyéni jelentéseket meg is oszthatjuk, ezt a funkciót szintén az Áttekintés oldalon, a Műveletek legördülő listából érhetjük el.
== Figyelmeztetések ==
* Csak bizonyos mutató-dimenzió kombinációk működnek. Ha egy bizonyos kombináció nem lehetséges, akkor az szürkén jelenik meg a jelentés készítésekor.
* Maximum 5 dimenziót adhatunk meg.
== Amire szükséged lehet ==
* Google Analytics
== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* Saját tapasztalatok
* [http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=hu&answer=1151300 Google Analytics Súgó: Egyéni jelentések létrehozása]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
A Google Analytics számos riportot kínál a felhasználóknak, amiből egy csomó hasznos adatot kinyerhetünk. Ugyanakkor arra is lehetőségünk van, hogy egyéni jelentéseket hozzunk létre, így az adatokat pontosan olyan formában kaphatjuk meg, ahogyan szükségünk van rá.
== Lépések ==
# '''Gondoljuk át, hogy milyen jelentésre van szükségünk, milyen adatokat szeretnénk a jelentésből kinyerni!''' Például ha a DM leveleink hatékonyságát szeretnénk külön elemezni, létrehozhatunk erre egy egyéni jelentést. Az alábbiakban ezt a példát fogom végigvinni.
# '''Válasszuk ki az Egyéni jelentéskészítés! opciót!''' Ezen belül pedig kattintsunk az „+Új egyéni jelentés” gombra!
# '''Adjuk meg a jelentés nevét!''' Fontos, hogy olyan nevet válasszunk, ami alapján később egyértelműen azonosítani tudjuk a jelentést. Esetünkben a „DM-ek hatékonysága” nevet adtuk az egyéni jelentésnek.
# '''Válasszuk ki a jelentés típusát!'''
## Explorer: Ebben az esetben a táblázat sorai kattinthatóak lesznek, és adattáblák hierarchiáját kapjuk, vagyis az adatok mélyére nézhetünk. Esetünkben például az egyes DM levelek nevét lekattintva megnézhetjük, hogy az üzeneten belül mely linkek működtek a legjobban.
## Sima táblázat: Ilyenkor egy táblázatot kapunk, amely az összes adatot mutatja.
# '''Explorer típus esetén a következő lépések következnek:'''
## Adjuk meg a Mutatócsoport nevét! Az egyes mutatócsoportok fülekre rendezve jelennek meg a jelentésben.
## Válasszuk ki a mutatókat a „+ mutató hozzáadása” gombra kattintva! Ezek adják majd a táblázatunk oszlopait.
## Újabb mutatócsoport hozzáadásához válasszuk a „+mutatócsoport” lehetőséget!
## A dimenziók hozzáadásához (ezek adják majd a táblázat sorait) kattintsunk a „+dimenzió hozzáadása” gombra! A mi példánk esetében itt például a Kampányt (Campaign Name) és a Hirdetéstartalmat (Campaign content) adhatjuk meg (ehhez fontos, hogy a DM leveleinket kövessük Kampány és Hirdetéstartalom szerint is. Ennek beállításához érdemes megnézni a [http://www.hogyankell.hu/index.php?title=M%C3%A9r%C5%91k%C3%B3dot_haszn%C3%A1lni&oldid=4563 Hogyan kell mérőkódot használni Google Analyticshez?] cikket.)
## Szűrő hozzáadása: Ha azt szeretnénk, hogy az adatoknak csak egy része jelenjen meg az egyedi jelentésben, megadhatunk szűrőt is.
### Ki kell választanunk, hogy mire vonatkozzon a szűrő.
### Ezután megadhatjuk, hogy belefoglaló vagy kizáró szűrő legyen. A belefoglaló esetében csak azok az adatok jelennek meg, amiket a szűrőben megadtunk, a kizáró szűrő esetében pedig csak azok nem jelennek meg, amiket kizártunk.
###Az egyezéstípus tekintetében a „pontos” vagy „reguláris kifejezés egyezés” lehetőségek között választhatunk.
### Adjuk meg a szűrő értékét
###A mi példánk esetében azt kell elérnünk, hogy csak a saját DM leveleinkre vonatkozó adatok kerüljenek a jelentésbe. Ehhez hozzunk létre egy belefoglaló szűrőt a Forrás/Médiumra (Source/Medium: itt szintén fontos, hogy a DM leveleinket mérőkód segítségével kövessük), és a szűrő értékéhez írjuk be: sajat/dm (ez csak abban az esetben működik, ha a mérőkódnál a Forráshoz a „sajat”, a Médiumhoz pedig a „dm” kifejezést adtuk meg. Ez egyébként ránk van bízva, a Forráshoz akár írhatjuk, hogy „ceges”, „belso” stb., míg a Médiumhoz „edm”, direkt_mail” stb. Az a fontos, hogy a mérőkódban is használt kifejezéseket használjuk a szűrő beállításakor.)
## A Profiloknál megadhatjuk, hogy mely Profilokban jelenjen meg az egyéni jelentés.
## Kattintsunk a Mentés gombra, és már készen is van a saját jelentésünk.
# '''Sima típus esetén a következő lépések következnek:'''
## A „+ dimenzió hozzáadása” segítségével adjuk meg a dimenziókat (max. 2 db).
## A „+ mutató hozzáadása” segítségével adjuk meg a mutatókat (max. 25 db).
## Adjunk hozzá szűrőt, ha szükséges.
## Állítsuk be a Profilokat.
## Kattintsunk a Mentés gombra.
== Tippek ==
* Mindig táblázatban gondolkodjunk, amikor létrehozunk egy egyéni jelentést. A mutatók adják a táblázat oszlopait, a dimenziók a sorait.
* Az egyéni jelentést utólag is szerkeszthetjük. Ehhez álljunk az Egyéni jelentések/Áttekintés oldalra, és a szerkeszteni kívánt jelentés neve melletti Műveletek legördülő listából válasszuk a Szerkesztés lehetőséget.
* Az egyéni jelentéseket meg is oszthatjuk, ezt a funkciót szintén az Áttekintés oldalon, a Műveletek legördülő listából érhetjük el.
== Figyelmeztetések ==
* Csak bizonyos mutató-dimenzió kombinációk működnek. Ha egy bizonyos kombináció nem lehetséges, akkor az szürkén jelenik meg a jelentés készítésekor.
* Maximum 5 dimenziót adhatunk meg.
== Amire szükséged lehet ==
* Google Analytics
== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* Saját tapasztalatok
* [http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=hu&answer=1151300 Google Analytics Súgó: Egyéni jelentések létrehozása]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]