Módosítások
→Ha már megvan a használt autó fajtája és típusa
# '''Ellenőrizd az autót kívülről!''' Nézd meg a karosszériát, ha megtörik rajta a népfény, akkor az autó valószínűleg sérült. Egyértelműen törésre utalnak a karosszériaelemek közötti apró szín- és árnyalatkülönbségek, illetve az egyes elemek között megmutatkozó hézagkülönbségek. Egy elem újrafestése persze nem mindig állapítható meg szemmel, ilyenkor nagy segítség a festékvastagság mérő, amivel könnyen kiderülhet, hogy hol volt törött az autó.
# '''Milyen festékréteg mérő készüléket használjunk?''' A piacon különféle árkategóriájú festékréteg mérő készüléket lehet találni. Legkönnyebben az internetes Google keresővel érhetjük el a kínálatot.
Pár ezer forintért kínálnak LED-es festékréteg mérőnek nevezett szerkezetet. A termék használati útmutatója szerint a zöld, sárga és piros led a következő mért értékeket jelenti:
Piros > kb 1,8 mm
Sárga kb. 1,0 és 1,8 mm között
Zöld < kb 1,0 mm
Hogy a fenti értékeket értelmezni tudjuk, tudnunk kell mi az eredeti gyári festékréteg érték tartomány a gépkocsikon.
Általánosan elmondható, hogy a gyári eredeti festékréteg vastagság a személygépkocsikon 100-200 mikrométer, azaz 0,1-0,2mm!
Az érték függ a gépkocsi márkájától, a fényzés minőségétől ( metál vagy normál fényezésű autó ).
A fentiek tudatában beláthatjuk hogy ha a Zöld LED 0-1.0mm között azaz 0-1000 microméter között világít, akkor az erősen újrafényezett elemen is "jót" fog jelezni a készülék.
Tehát maximum kulcstartónak használható!
Lehet mágneses letapadás elvén működő toll típusú szerkezetet is kapni.
Ezzel a készülékkel már nagyjából meg tudjuk állapítani hogy a vizsgált gépkocsin volt-e komolyabb javítás. Viszont használata bizonytalan. Pontosan merőlegesen kell a vizsgálandó felületre felhelyezni a henger végén található mágnest, és óvatosan elhúzni a vizsgált felülettől.
Azt a pillanatot kell elkapnunk, amikor a hüvelyben lévő a végén mágnessel ellátott zöld, sárga, és piros színnel beskálázott pálca a rugó húzóerejétől fogva elpattan a felületről.
Nagy hátránya hogy csak acél karosszérián használható, valamint a hitelessége egyáltalán nem ellenőrízhető. Ha egyszer túlságosan kihúzzuk a pálcát a hüvelyből, a rugó megnyúlik, és máris megváltozik annak a húzóereje. Tehát soha többet nem fog korrekt értéket jelezni.
Egyedül a digitális festékréteg mérő készülékek alkalmasak a pontos karosszéria állapot felmérésre.
Már 29.000.-Ft-os áron hozzájuthatunk digitális festékréteg mérő készülékhez mely készülék már acél és alumínium karosszériát is képes mérni. Ezekkel a készülékekkkel már nagy bizonsággal pár perc alatt kideríthető mit rejt a csillogó festékbevonat!
Tehát ne sajnáljunk beruházni 29.000.-Ft os összeget ha már új, vagy használt gépkocsit vásárolunk több millió forint értékben. Ugyanis rengeteg bosszúságtól és későbbi vitától menthetjük meg magunkat a használatával.
# '''Figyelj a rozsdásodásra!''' Érdemes a kerékjáratokba, illetve a csomagtartó szőnyege alá is benézni, ezek tipikus rozsdásodási helyek. Az alvázat se hagyd ki!
# '''Soha ne higgy a kilométerórának!''' Egy autó átlagos futásteljesítménye 10-15 ezer kilométer körül van évente, de egy taxis tulajdonos akár ennek 5-10-szeresét is belerakja évente. Az autó tényleges futásteljesítményéről árulkodhatnak a pedálok, ha ezek például fémesre vannak koptatva, akkor minimum 100 ezer kilométert mentek az autóval.