Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

Visszavinni a boltba valamit

358 bájt hozzáadva, 2012. március 1., 10:37
Lépések
# '''Szavatosság:''' A fogyasztók a hiba felfedezése után minél hamarabb kötelesek érvényesíteni szavatossági igényeiket, illetve ha menthető okból erre nem képesek, legfeljebb két hónapon belül. Az általános szavatossági idő 6 hónap: ekkor a forgalmazó köteles bizonyítani, hogy a hiba a termékben vásárláskor is fennállt. Ettől általában a forgalmazók eltekintenek, és „szó nélkül” visszaveszik az árut. Általában cserét ajánlanak, a vételárat csak ritka esetben térítik vissza.
# '''A hat hónap leteltével azonban vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett.''' Ez nehéz feladat a vevő számára, mert a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, illetve más független, akkreditált intézmény – például a KERMI – által végzett vizsgálat költségeit a vevőnek kell állnia. Azonban, ha a kifogása alaposnak minősül, a forgalmazó köteles ezt megtéríteni.
# '''A vásárlástól számított két éven túl azonban nem érvényesíthető szavatossági igény.'''(Ez az igény érvényesítésre nyitva álló idő azonban idővel változhat is, hiszen a polgári törvénykönyv is néha változik.) # '''Jótállás:''' Bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási kötelezettséget jogszabály ír elő. Ez annyit jelent, hogy a gyártó, forgalmazó garantálja, hogy a megvásárolt termék legalább egy évig kifogástalanul fog működni.A szavatosság és a jótállás közötti különbséget jogásszal tudod megérteni, kérdezz az ügyvédedtől, ha nagy értékű vagyontárgyadról van szó (autó, több milliós számítástechnikai eszköz stb.)# '''Egyes fogyasztási cikkekre vételártól függetlenül kötelező jótállás vonatkozik.''' Ilyenek pl: hűtő-, a mosógép, a tűzhely, a varrógép, a porszívó, a gépkocsi, a telefon vagy a mobiltelefon.
# '''A fogyasztási cikkek másik csoportjánál csak 10.000 Ft vételár felett van kötelező jótállás.''' Ezek pl: tévé, rádió, óra.
# '''Mi tehetünk internetes rendelés esetén?''' Az interneten rendelt termékekre a 17/1999-es kormányrendelet vonatkozik. Ez lehetőséget teremt arra, hogy a fogyasztó a termék kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül indokolás nélkül elálljon a szerződéstől és visszakérje a vételárat. Azaz kell írnunk egy ajánlott levelet, melyben jelezzük igényünket, hogy elállunk a szerződéstől és a levél feladásával egy időben visszaküldjük magát a megrendelt terméket is! Természetesen ebben az esetben a visszaküldés díját a vevőnek kell állnia.
150
szerkesztés