11
szerkesztés
Módosítások
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell webre szöveget írni?? == A webszövegírásra és úgy általában a marketing szövegírásra sokan mumusként tekintenek, a SEO mozaikszó láttán…”
== Hogyan kell webre szöveget írni?? ==
A webszövegírásra és úgy általában a marketing szövegírásra sokan mumusként tekintenek, a SEO mozaikszó láttán pedig a legszívesebben világgá futnának. Pedig néhány egyszer aranyszabály betartásával te is ott lehetsz a Google keresőjének topjai között. Meg is mutatom hogyan!
== Lépések ==
'''# 1. Tagold a szöveget'''
A jó webszöveg először is nem rettent el.
Gondold el, hogy már első ránézésre, egy masszív, tagolatlan szöveg cunami fogad, mintha csak egy kötelezőt nyomtak volna az orrod elé. A jó webszöveg tehát tagolt, jó esetben különböző head-ekkel (WordPresses berkekben H1-H2-H3, stb. jelölésekkel) látják el őket. Így tudod, mikor olvasod a címsort, további olvasásra buzdít, vagy éppen arra, hogy megnyomd a kis x-et a jobb felső sarokban.
A tagolás továbbá segíti a keresőrobotok munkáját is, afféle világítótornyok a weboldaladon. Releváns kulcsszavakat helyezhetsz el bennük, jó esetben gondosan felépíti a szöveg struktúráját.
'''#2. Adjon valami hasznos információt'''
Gondolom voltunk páran, akik a magyar dolgozatokat azzal bekkelték ki, hogy a semmiről írtak hosszú oldalakon keresztül.
Ez itt nem működik.
A Google is és a felhasználók is előnyben részesítik a releváns tartalmakat. Az olvasóidnak kevés ideje van és ha érzik, hogy feleslegesen olvasnak a semmiről, gyorsan továbbállnak.
A ló túloldala, ha túl tömény, illetve túl szakmai az információ. Egy szakember, aki hosszú éveket töltött a szakmájában, minden bizonnyal professzionális disszertációt tudna írni, azonban ezt a hétköznapi olvasók nem értenék meg, és elveszítenék az érdeklődésüket.
Írj érdekes cikkeket, töröld ki a felesleges mondatokat. A kevesebb néha több!
'''#3. Legyen célja'''
Az előbbiből egyértelműen következik. Határozd meg a célközönséged. Tudd, hogy mire harapnak rá, mik az igényeik, milyen szavakat használnak.
Ezután határozd meg a konkrét célt!
Szeretnéd, hogy olvassanak? Írj róluk, írj nekik. Vásárlásra ösztönöznéd őket? Keresd meg a problémájukat, találj rá megoldást és ők fognak megkeresni téged. A mai világban már nem működik a “Hé haver, kell egy parfüm? Ötbe’ fáj, de háromért a tiéd lehet!” típusú eladás. Ki kell építeni a bizalmat és csak ezután indulhat meg az értékesítés.
Ezért is jó, ha van egy szövegíród.
'''#4. Tartalmazzon linkeket'''
Mindenképpen fontos, hogy a webszöveged tartalmazzon belső-, illetve külső linkeket.
A belső linkeket talán nem kell túlmagyaráznom: növelik a honlapodon eltöltött időt, a cikkeid olvasottságát, ha átkattintanak adott oldaladról a másikra.
A külső linkek javítják a helyezésedet a keresőben. Törekedj arra, hogy megbízható oldalra mutasson, ne pedig egy mindenegyben.blog.hu-ra.
'''#5. Keresőoptimalizált legyen'''
A SEO már jó ideje harci eszköz a szövegírók körében. Lényege, hogy egy adott kulcsszóra hegyezed ki a szöveget, amit a keresőbe beírva eljuttatja hozzád az olvasódat. Megfelelő sűrűséggel kell szerepelnie a szövegben, amit sokszor nem könnyű kisilabizálni.
Ezért is jön jól egy kis segítség.
Én például a WordPress alapú blogbejegyzésekhez a Yoast SEO bővítményt használom. Rendkívüli módon leegyszerűsíti a keresőbarát szövegírást, amilyenek te is olvashatsz.
[[Fájl:webszoveg]]
== Tippek ==
*1. Mielőtt posztolnád, aludj rá egyet. Frissen több hibát észrevesz az ember!
*2. Ha van rá mód, olvastasd el valakivel. Több szem többet lát!
*3. Próbáld meg kiemelni valamilyen más színnel. Ha más közegben látod a szöveget, jobban észreveszed a helyesírási hibákat.
== Amire szükséged lehet ==
== Figyelmeztetések ==
== Kapcsolódó videók ==
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
MEGJEGYZÉS: Az alábbi minta alapján add meg azokat a webcímeket és a hozzájuk tartozó rövid leírást, amit forrásként használtál, illetve szorosan a témához kapcsolódnak. Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
* [http://hellowriter.info/tudod-milyen-a-jo-webszoveg/]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
A webszövegírásra és úgy általában a marketing szövegírásra sokan mumusként tekintenek, a SEO mozaikszó láttán pedig a legszívesebben világgá futnának. Pedig néhány egyszer aranyszabály betartásával te is ott lehetsz a Google keresőjének topjai között. Meg is mutatom hogyan!
== Lépések ==
'''# 1. Tagold a szöveget'''
A jó webszöveg először is nem rettent el.
Gondold el, hogy már első ránézésre, egy masszív, tagolatlan szöveg cunami fogad, mintha csak egy kötelezőt nyomtak volna az orrod elé. A jó webszöveg tehát tagolt, jó esetben különböző head-ekkel (WordPresses berkekben H1-H2-H3, stb. jelölésekkel) látják el őket. Így tudod, mikor olvasod a címsort, további olvasásra buzdít, vagy éppen arra, hogy megnyomd a kis x-et a jobb felső sarokban.
A tagolás továbbá segíti a keresőrobotok munkáját is, afféle világítótornyok a weboldaladon. Releváns kulcsszavakat helyezhetsz el bennük, jó esetben gondosan felépíti a szöveg struktúráját.
'''#2. Adjon valami hasznos információt'''
Gondolom voltunk páran, akik a magyar dolgozatokat azzal bekkelték ki, hogy a semmiről írtak hosszú oldalakon keresztül.
Ez itt nem működik.
A Google is és a felhasználók is előnyben részesítik a releváns tartalmakat. Az olvasóidnak kevés ideje van és ha érzik, hogy feleslegesen olvasnak a semmiről, gyorsan továbbállnak.
A ló túloldala, ha túl tömény, illetve túl szakmai az információ. Egy szakember, aki hosszú éveket töltött a szakmájában, minden bizonnyal professzionális disszertációt tudna írni, azonban ezt a hétköznapi olvasók nem értenék meg, és elveszítenék az érdeklődésüket.
Írj érdekes cikkeket, töröld ki a felesleges mondatokat. A kevesebb néha több!
'''#3. Legyen célja'''
Az előbbiből egyértelműen következik. Határozd meg a célközönséged. Tudd, hogy mire harapnak rá, mik az igényeik, milyen szavakat használnak.
Ezután határozd meg a konkrét célt!
Szeretnéd, hogy olvassanak? Írj róluk, írj nekik. Vásárlásra ösztönöznéd őket? Keresd meg a problémájukat, találj rá megoldást és ők fognak megkeresni téged. A mai világban már nem működik a “Hé haver, kell egy parfüm? Ötbe’ fáj, de háromért a tiéd lehet!” típusú eladás. Ki kell építeni a bizalmat és csak ezután indulhat meg az értékesítés.
Ezért is jó, ha van egy szövegíród.
'''#4. Tartalmazzon linkeket'''
Mindenképpen fontos, hogy a webszöveged tartalmazzon belső-, illetve külső linkeket.
A belső linkeket talán nem kell túlmagyaráznom: növelik a honlapodon eltöltött időt, a cikkeid olvasottságát, ha átkattintanak adott oldaladról a másikra.
A külső linkek javítják a helyezésedet a keresőben. Törekedj arra, hogy megbízható oldalra mutasson, ne pedig egy mindenegyben.blog.hu-ra.
'''#5. Keresőoptimalizált legyen'''
A SEO már jó ideje harci eszköz a szövegírók körében. Lényege, hogy egy adott kulcsszóra hegyezed ki a szöveget, amit a keresőbe beírva eljuttatja hozzád az olvasódat. Megfelelő sűrűséggel kell szerepelnie a szövegben, amit sokszor nem könnyű kisilabizálni.
Ezért is jön jól egy kis segítség.
Én például a WordPress alapú blogbejegyzésekhez a Yoast SEO bővítményt használom. Rendkívüli módon leegyszerűsíti a keresőbarát szövegírást, amilyenek te is olvashatsz.
[[Fájl:webszoveg]]
== Tippek ==
*1. Mielőtt posztolnád, aludj rá egyet. Frissen több hibát észrevesz az ember!
*2. Ha van rá mód, olvastasd el valakivel. Több szem többet lát!
*3. Próbáld meg kiemelni valamilyen más színnel. Ha más közegben látod a szöveget, jobban észreveszed a helyesírási hibákat.
== Amire szükséged lehet ==
== Figyelmeztetések ==
== Kapcsolódó videók ==
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
MEGJEGYZÉS: Az alábbi minta alapján add meg azokat a webcímeket és a hozzájuk tartozó rövid leírást, amit forrásként használtál, illetve szorosan a témához kapcsolódnak. Ezt a sort kérlek, töröld, csak magyarázatként szolgál!
* [http://hellowriter.info/tudod-milyen-a-jo-webszoveg/]
[[Kategória:Üzlet-jog]]