Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

URL-t címkézni

3 540 bájt hozzáadva, 2018. január 12., 10:38
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell URL-t címkézni? == right|250px| Számos online kampány hatékonyságának mérése fejtörést okoz, viszont az URL címkézéssel m…”
== Hogyan kell URL-t címkézni? ==
[[Fájl:Seo.jpg|right|250px|]]
Számos online kampány hatékonyságának mérése fejtörést okoz, viszont az URL címkézéssel megkönnyítheted a dolgodat. Melyik oldalról talált ránk a látogató? Fizetett vagy organikus tartalomra kattintva érkezett? Milyen kulcsszóval, kampánnyal nyertük el a látogató érdeklődését? Ha ezt mind tudni szeretnéd, nem árt elmerülnöd az URL paraméterezés témájában.

== Lépések ==

#Kezdd a Landing Page meghatározásával! Válaszd ki azt az oldalt, ahova forgalmat szeretnél generálni. Pl. http://hogyankell.hu/
#Határozd meg a forrást (source)! Erről az oldalról fognak érkezni a felhasználók. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook
#Jelöld meg a Médiumot (medium) is! Ha úgy állítod be, ez alapján fogod megtudni, hogy fizetett vagy nem fizetett tartalom által érkezett-e az emberünk. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc
#Jöhetnek a Kampány (campaign) részletei! Ez a főegység, melyhez érdemes különböző alegységeket rendelni. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk
#Adj hozzá tartalmat (content)! Behatárolhatod az adott poszt vagy hirdetés tartalmát egy vagy két szóval. Pl. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk&utm_content=tanulni-szeretnek
#Ne feledd a kulcsszót (term)! Ez fogja megmutatni, hogy melyik kulcsszóra keresve érted el a látogatót. http://hogyankell.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=hogyankell-cikk&utm_content=tanulni-szeretnek&utm_term=url-cimkezes

== Tippek ==

*Ha végigkattintgatod a linkeket, láthatod az URL építkezését folyamatában a hivatkozás helyén.
* Ha a Landing Pagenek egy aloldalt szeretnél megadni ( [http://www.hogyankell.hu/Hogyankell:Kateg%C3%B3ri%C3%A1k példa]), az nem változtat a lépéseken.
*5 db taget különbözetünk meg:
**Source (Forrás)
**Medium (Médium)
**Campaign (Kampány)
**Content (Tartalom)
**Term (Kulcsszó)
*Excelben az „összefűz” képlettel meggyorsíthatod a hivatkozás címkézését.
*Ha többen címkéztek, készítsetek hozzá guide-ot, melyben legyenek benne a használható egyeztetett tagek!
*Célszerű lerövidítened a felépített URL-t, amit ezen a linken tudsz megtenni [http://www.hogyankell.hu/URL-t_r%C3%B6vid%C3%ADteni linkrövidítés]
*Ha elkészültél a címkézéssel, az éppen futó kampányt nyomon követheted a Google Analytics-szel. Minden egyes paraméterre, tagre rákereshetsz, akár egyszerre többre is!

== Amire szükséged lehet ==

*Logika
*Idő
*Struktúrában gondolkodás
*Google Analytics account és hozzáférés

== Figyelmeztetések ==

* Ellenőrizd, hogy a Landing Page tényleg a kiválasztott oldalra vezet-e!
*A forrás, médium és kampány paraméter meghatározása kötelező!
*A kulcsszó és a tartalom nem kötelező paraméter, de utóbbi erősen ajánlott!
*A tageknél csak angol ABC-t és kisbetűket (+számokat) használj!
*Elválasztásra kötőjelet használj! (pl. tanulni-szeretnek)
*Ellenőrizd, hogy az elkészült URL-ed működik-e!

== Kapcsolódó források, hivatkozások ==

*[https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=hu Google Analytics URL készítő]
*[https://hu-hu.facebook.com/business/google-analytics/build-your-url Facebook súgó]

[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Munka-karrier]]
[[Kategória:Oktatás]]
[[Kategória:Számítástechnika-műszaki-cikkek]]
58
szerkesztés