935
szerkesztés
Módosítások
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell sajtószobát felépíteni? == A sajtószoba a céges weboldalak fontos része, azt a célt szolgálja, hogy mind a sajtó képviselői, mind a partnerek …”
== Hogyan kell sajtószobát felépíteni? ==
A sajtószoba a céges weboldalak fontos része, azt a célt szolgálja, hogy mind a sajtó képviselői, mind a partnerek és ügyfelek könnyen és egyszerűen megtalálják az aktuális sajtóhíreket és a vállalat részéről dedikált kapcsolattartó elérhetőségeit.
== Lépések ==
# '''Helyezzük el a sajtószobát a menüben!''' A sajtószoba kaphat önálló menüpontot is, ha kiemelt fontossággal bír egy nagyvállalat életében, ha erre nincs szükség, akkor érdemes a Rólunk vagy Magunkról menüpontban elhelyezni, ahová a bemutatkozás és hírek is bekerülnek.
# '''Milyen részei legyenek a sajtószobának?''' Érdemes a sajtószobát almenükre bontani, melyek a következők legyenek: sajtóközlemények, sajtómegjelenések, kapcsolattartó, esetleg sajtóesemények (pl. sajtótájékoztató, sajtóreggeli stb.), ha vannak ilyenek a cég életében.
# '''Sajtóközlemények és médiamegjelenések szétválasztása!''' A cég nevében kiadott sajtóközlemények mindig külön menüpontban jelenjenek meg, elválasztva a médiamegjelenésektől, melyek a közlemények alapján a médiumokban generált cikkeket kell, hogy tartalmazzák!
# '''Ki legyen a kapcsolattartó személy?''' Amennyiben a cég saját maga felel a sajtókommunikációjáért, akkor érdemes több kontaktot is megadni: a sajtókommunikációért felelős, vezető személy, és egy olyan kapcsolattartót, aki biztosan mindig elérhető, és érdemben tud reagálni a sajtómegkeresésekre. Amennyiben a vállalat PR ügynökséggel dolgozik, akkor érdemes az ügynökségnél dedikált személyt megadni kapcsolattartónak, így a megkeresések hozzá fognak befutni, ami nagymértékben tehermentesíti a céget. A lényeg, hogy mindig olyan személy legyen megadva a sajtószobában, aki valóban állandóan rendelkezésére áll a sajtó munkatársainak.
# '''Milyen elérhetőséget adjunk meg a sajtószobában?''' E-mail címet és mobiltelefonszámot mindenképp, és ha ezen kívül van még plusz elérhetőség, akkor azzal kiegészítve (pl. vezetékes telefon, fax, cím stb.). Növelheti a sajtószoba értékét, ha például a kapcsolattartó személynél annak LinkedIn profilját is megadjuk, hogy minél több információt lehessen róla megtudni, minél gyorsabban.
# '''Mit töltsünk fel a sajtóközleményekhez?''' A sajtóközlemények szövegén túl a hozzájuk kapcsolódó mellékleteket, fotókat, ha van infografikát és videós anyagot is helyezzük el a sajtószobában, hogy az újságíróknak minél több információ és segédanyag álljon rendelkezésükre!
# '''Mi kerüljön fel a megjelenések közé?''' A sajtómegjelenésekhez nem szükséges az összes céget érintő megjelenést feltölteni. Elég, ha egy-egy témához a 2-3 legfontosabb, leginkább presztízs értékű megjelenést tesszük fel az oldalunkra. Az online elérhető anyagok esetében közvetlen linket is adjunk meg a sajtószobában, hogy az érdeklődők könnyen elérhessék a forrást! Print és egyéb megjelenések esetében pedig PDF formátumban vagy képként érdemes feltölteni az adott médiamegjelenést.
== Tippek ==
* Fontos, hogy rendszeresen frissüljön a sajtószoba tartalma, és a kiadott közlemények azonnal felkerüljenek.
* Sajtótájékoztató esetén érdemes a sajtócsomag tartalmát a sajtószobában online elérhetővé tenni, hogy az újságírók később is hozzáférhessenek.
*Archiváld a korábbi megjelenéseket! Ha már több éve rendszeresen ad ki sajtóközleményeket a cég, ebből adódóan számos médiamegjelenése gyűlt össze, akkor érdemes a korábbi sajtóközleményeket és megjelenéseket egyaránt archiválni évek szerinti bontásban, és listázáskor csak a legfrissebbeket megjeleníteni.
== Amire szükséged lehet ==
* Weboldal
* Dedikált kapcsolattartó
* Sajtómegjelenések
* Sajtóanyagok
== Figyelmeztetések ==
* Kríziskommunikáció esetén kiemelten fontos, hogy a sajtószoba percről percre frissülő tartalommal legyen feltöltve!
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog?page=4 5 banális honlap hiba, amit sokan elkövetnek]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/10/24/sajtokutatas-2011-sakkom-pr-ugynokseg.html Gyors és korrekt tájékoztatást várnak az újságírók]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2010/12/01/sajtokutatas-sakkom-pr-ugynokseg.html Inkább segítik az újságírók munkáját a pr-esek]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/03/27/kesz-a-honlapunk-kesz-a-honlapunk Kész a honlapunk! Kész a honlapunk?]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
A sajtószoba a céges weboldalak fontos része, azt a célt szolgálja, hogy mind a sajtó képviselői, mind a partnerek és ügyfelek könnyen és egyszerűen megtalálják az aktuális sajtóhíreket és a vállalat részéről dedikált kapcsolattartó elérhetőségeit.
== Lépések ==
# '''Helyezzük el a sajtószobát a menüben!''' A sajtószoba kaphat önálló menüpontot is, ha kiemelt fontossággal bír egy nagyvállalat életében, ha erre nincs szükség, akkor érdemes a Rólunk vagy Magunkról menüpontban elhelyezni, ahová a bemutatkozás és hírek is bekerülnek.
# '''Milyen részei legyenek a sajtószobának?''' Érdemes a sajtószobát almenükre bontani, melyek a következők legyenek: sajtóközlemények, sajtómegjelenések, kapcsolattartó, esetleg sajtóesemények (pl. sajtótájékoztató, sajtóreggeli stb.), ha vannak ilyenek a cég életében.
# '''Sajtóközlemények és médiamegjelenések szétválasztása!''' A cég nevében kiadott sajtóközlemények mindig külön menüpontban jelenjenek meg, elválasztva a médiamegjelenésektől, melyek a közlemények alapján a médiumokban generált cikkeket kell, hogy tartalmazzák!
# '''Ki legyen a kapcsolattartó személy?''' Amennyiben a cég saját maga felel a sajtókommunikációjáért, akkor érdemes több kontaktot is megadni: a sajtókommunikációért felelős, vezető személy, és egy olyan kapcsolattartót, aki biztosan mindig elérhető, és érdemben tud reagálni a sajtómegkeresésekre. Amennyiben a vállalat PR ügynökséggel dolgozik, akkor érdemes az ügynökségnél dedikált személyt megadni kapcsolattartónak, így a megkeresések hozzá fognak befutni, ami nagymértékben tehermentesíti a céget. A lényeg, hogy mindig olyan személy legyen megadva a sajtószobában, aki valóban állandóan rendelkezésére áll a sajtó munkatársainak.
# '''Milyen elérhetőséget adjunk meg a sajtószobában?''' E-mail címet és mobiltelefonszámot mindenképp, és ha ezen kívül van még plusz elérhetőség, akkor azzal kiegészítve (pl. vezetékes telefon, fax, cím stb.). Növelheti a sajtószoba értékét, ha például a kapcsolattartó személynél annak LinkedIn profilját is megadjuk, hogy minél több információt lehessen róla megtudni, minél gyorsabban.
# '''Mit töltsünk fel a sajtóközleményekhez?''' A sajtóközlemények szövegén túl a hozzájuk kapcsolódó mellékleteket, fotókat, ha van infografikát és videós anyagot is helyezzük el a sajtószobában, hogy az újságíróknak minél több információ és segédanyag álljon rendelkezésükre!
# '''Mi kerüljön fel a megjelenések közé?''' A sajtómegjelenésekhez nem szükséges az összes céget érintő megjelenést feltölteni. Elég, ha egy-egy témához a 2-3 legfontosabb, leginkább presztízs értékű megjelenést tesszük fel az oldalunkra. Az online elérhető anyagok esetében közvetlen linket is adjunk meg a sajtószobában, hogy az érdeklődők könnyen elérhessék a forrást! Print és egyéb megjelenések esetében pedig PDF formátumban vagy képként érdemes feltölteni az adott médiamegjelenést.
== Tippek ==
* Fontos, hogy rendszeresen frissüljön a sajtószoba tartalma, és a kiadott közlemények azonnal felkerüljenek.
* Sajtótájékoztató esetén érdemes a sajtócsomag tartalmát a sajtószobában online elérhetővé tenni, hogy az újságírók később is hozzáférhessenek.
*Archiváld a korábbi megjelenéseket! Ha már több éve rendszeresen ad ki sajtóközleményeket a cég, ebből adódóan számos médiamegjelenése gyűlt össze, akkor érdemes a korábbi sajtóközleményeket és megjelenéseket egyaránt archiválni évek szerinti bontásban, és listázáskor csak a legfrissebbeket megjeleníteni.
== Amire szükséged lehet ==
* Weboldal
* Dedikált kapcsolattartó
* Sajtómegjelenések
* Sajtóanyagok
== Figyelmeztetések ==
* Kríziskommunikáció esetén kiemelten fontos, hogy a sajtószoba percről percre frissülő tartalommal legyen feltöltve!
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog?page=4 5 banális honlap hiba, amit sokan elkövetnek]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/10/24/sajtokutatas-2011-sakkom-pr-ugynokseg.html Gyors és korrekt tájékoztatást várnak az újságírók]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2010/12/01/sajtokutatas-sakkom-pr-ugynokseg.html Inkább segítik az újságírók munkáját a pr-esek]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/03/27/kesz-a-honlapunk-kesz-a-honlapunk Kész a honlapunk! Kész a honlapunk?]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]