LinkedIn profilt készíteni
BŐVÍTENDŐ CIKK
Ezt a cikket bővíteni kellene annak érdekében, hogy megfeleljen a Hogyankell.hu tartalmi, formai és minőségi irányelveinek!
Szerkesztés Hogyan kell tökéletes LinkedIn profilt készíteni?
A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közösségépítő oldala. Ma már több, mint 400 millió felhasználóval rendelkezik és ez a szám folyamatosan növekszik. Mégis hogyan lehet kihasználni a benne rejlő lehetőségeket? Összeállítottunk egy gyors útmutatót hogyan lehet tökéletes LinkedIn profilt készíteni.
Szerkesztés LÉPÉSEK
- Névjegykártya: Ez profilod egyik legfontosabb része! Ne pazarold a fejvadászok idejét arra, hogy megtalálják mi is az ami igazán különlegessé tesz! Légy rövid, kreatív és lényegre törő, használj egy vagy kettő kulcsszót leírásodban. Ebből a részből nem hiányozhat tartózkodási helyed, hisz így több esélyed van helyi poziciók felfedezésére. A tartózkodási hely hozzáadásával akár 23 - szor nagyobb valószínűséggel találhatnak meg a LinkedIn keresőben.
- Név: 3 szabály: semmi becenév, semmi kezdőbetű (hacsak nem vagy ennyire híres), használd a helyes nagybetűket. Ennyire egyszerű!
- URL: Tüntesd fel a LinkedIn profilod elérési címét és ne feledd, hogy akár személyre is szabhatod. Az önéletrajzod felső részénél találod, kattints a szerkesztés gombra és javítsd ki.
- Profilkép: Szakmai vagy professzionális képnek hívják és nem hiába! Kerüld el magánéleti szelfijeid feltöltését és törekedj arra, hogy minél szakszerűbb képet készíts magadról. Egy szakszerű profilkép feltöltésével akár 14-szer több látógatót is szerehetsz LinkedIn profilodnak!
- Bemutatkozás: Maximum 2000 karakter. Gondolj úgy erre, mint kariered bemutatója: légy rövid, lényegretörő, izgalmas és gyors, hogy olvasód többet szeressen megtudni rólad. Emeld ki a fontosabb eredményeid, alapkészségeid, céljaid és értékeid és leginkább mi az ami különlegessé tesz!
- Tapasztalat:
- Tapasztalat/pozíció címe 100 karakter
- Tapasztalat/pozíció leírása 2000 karakter: A szakmai életedhez kapcsolodó videókkal, fényképekkel, slide-okkal és idézetekkel kiegészített leírások sokkal eredményesebbek lehetnek LinkedIn-en. Kerüld el a divatos szavak használatát és ne felejtsd el megmutatni készségeid és tehetséged. Például: ahelyett, hogy azt hangoztatnád, hogy milyen nagyszerű értékesítő vagy, említs meg inkább egy díjat vagy kitüntetést amit munkásságodért kaptál.
- Tanulmányok
- Tanulmányok/Diplomák neve 100 karakter
- Tanulmányok leírása 1000 karakter: Mutasd meg a kemény munkával megszerzett diplomád! Tanulmányaid hozzáadásával növeled továbbá annak az esélyét, hogy régi csoporttársakkal is kapcsolatban maradhass. Sosem tudhatod ezek az ismeretségek hová vezethetnek.
- Kompetenciák: Add hozzá profilodhoz a legerősebb és legjellegzetesebb képességeid és tapasztalataid. Ez felkeltheti a fejvadászok figyelmét is akik külön a készségeid miatt felajánlhatnak pozíciókat. A kompetenciákkal ellátott profilok akár 13-szor több nézettséget érnek el a LinkedInen.
- Projeltek: Ha a munkahelyeden vagy akár az egyetemen benne voltál/vagy bármilyen projectbe add hozzá ezt is a profilodhoz. Ha van hozzá linked annál jobb! El ne felejtsd rendszeresen frissíteni az adatlapod. A cégek 66%-a tapasztalat alapján veszi fel dolgozóit.
- Kapcsolatok & Csoportok: Próbálj meg legalább 300 kapcsolatot létrehozni, de ne ess túlzásokba, korlátozd a számot lehetőleg 3000 alá. Légy praktikus kapcsolataid létrehozásában, ne feledd ez nem Facebook tehát csak jelenlegi és korábbi munkatársaid és ügyfeleid jelöld be vagy vissza.