Cikkek:Mi fán terem a tartalommarketing
Mi fán terem a tartalommarketing?
A tartalommarketing, vagy ahogy szép magyar nyelven a szakemberek nevezik, content marketing nem új kifejezés, jellemzően sokan még sincsenek tisztában sem a jelentésével sem a jelentőségével.
Definíció kerestetik
Még ha a SocialWings online marketing ügynökség szakembereit kérdeznénk ajánlatkérés előtt, hogy mi is az a content marketing, lehet ők is megvakarnák a tarkójukat egy pillanatra, hogy a sok köztudatban keringő megfogalmazás közül melyiket válasszák.
Aki a tartalommarketing mindenek felett álló, egyeduralkodó meghatározását keresi, bizonyára csalódni fog. Ha mindenképpen kell egy definíció, azt mondanám, hogy a content marketing feladata a célközönségnek hasznos információk eljuttatása a lehetséges vásárlókhoz izgalmas, változatos formában, célja pedig, hogy tájékozott, hosszú távon elkötelezett vásárlókat neveljen.
Sokan úgy gondolják, hogy ha időnként posztolnak valamit az üzleti Facebook oldalukra, akkor ők már tartalommarketing tevékenységet folytatnak. Pedig a hangsúly a tudatosságon van: célok meghatározásán és elérésén. Ilyen cél lehet az oldalkedvelések számának növelése, a célközönség e-mail címének begyűjtése, a weboldal látogatottságának felduzzasztása, vagy éppen a bolt fizikai forgalmának emelése.
Hallatszani a zajban
A közeg ellenünk dolgozik, hiszen a fogyasztókat egyre nagyobb reklámzaj veszi körül, ami ellen sokan egyre növekvő tudatossággal védekeznek. Ilyen körülmények között kell valahogy mégis elérni őket. A termékorientált hirdetések kora lejárt, főleg az online térben.
Ha egy másodperc töredéke alatt nem nyered el a potenciális vásárló figyelmét, már görget is tovább, erősebb impulzust keresve. Ha túl erős impulzust adtál, kerülni fog, letilt vagy jelent, amivel pont a kívánt hatás ellentétét éred el.
Ha sikerül rátapintani a fogyasztó bármely jelentős problémájára, és sikerül megmutatnunk neki, hogy a termékünkben megoldásra lelhet, jó úton járunk.
A tartalommarketing haszna
A jó tartalommarketing legfőbb haszna, hogy növeli a cég iránti bizalmat, igazi szakértőként pozicionálja a vásárlók és az érdeklődők tudatában.
Hosszú táv és rendszeresség. Ha van titok, akkor ez az. A bizalom elnyerése és a szakértő-imidzs elérése csak így lehetséges. Így viszont a siker szinte garantált. Ha állhatatos vagy, szem előtt tartod a szabályokat, akkor feltehetően nem fogsz csalódni. Feltehetően, hiszen van még néhány tényező, amikkel számolni kell, de ez már egy másik cikk témája.
És hogy milyen formában közöld a tartalmat: azt érdemes változatosan kezelni. Lehet pár sor, rövid videó, vagy akár egy kép is, adott esetben szöveggel. Minél jobban variálod a formát is, annál jobb, mert annál könnyebben ragadod meg a vásárlók figyelmét. Az arculatra szintén érdemes odafigyelni, hiszen az is a brandhez tartozik.
Szóval talán mégsem annyira egyszerű, mint amilyennek tűnik, lehet jobban jársz, ha ezt is szakemberre bízod.