Telefonálni
Hogyan kell telefonálni?
Bármennyire hihetetlen is, a telefont az információ gyors közlésére találták ki, nem pedig arra, hogy azon keresztül osszuk meg életünk minden apró rezdülését a telefon másik végén lévővel és mondjuk egy teljes busz közönségével. (Arra való az, hogy személyesen is érintkezzünk másokkal…) Az alábbiakban a legfontosabb telefonálási illemszabályokat vesszük sorra.
Lépések
- Csak akkor telefonáljunk, ha fontos közlendőnk van. Ugyanakkor kerüljük el, hogy részvétet nyilvánítsunk vagy szívességet kérjünk telefonon – ezeket inkább személyesen bonyolítsuk le.
- Olyan helyről telefonáljunk, ahol nincsenek zavaró zajok! Tisztán, érthetően beszéljünk, ne kiabáljunk.
- Ne beszéljünk hosszan!
- Amikor felveszik a telefont:
- Telefonközpontos esetén köszönjünk, majd adjuk meg a kívánt melléket.
- Ha az veszi fel, akit hívtunk, esetleg a titkárnője, akkor mutatkozzunk be, és mondjuk el, kivel szeretnénk beszélni.
- Kérdezzük meg, alkalmas pillanatban keressük-e.
- Ha minket hívnak, akkor nem szükséges bemutatkoznunk. De ha egy céget képviselünk, akkor a cég nevét, valamint saját nevünket is be kell mondanunk.
- A beszélgetést mindig a hívó félnek kell befejeznie.
- Ne intézzük magán telefonhívásainkat a munkahelyünkön (főleg ne a munkahelyi telefonon), és a hivatalos ügyeket se munkaidőn kívül (Nem illik valakit este 8-kor felhívni munkaügyben).
- Reggel 9 és este 9 között illik a telefonokat intézni, hétvégén inkább a délutáni órákban.
Tippek
- Ne telefonáljunk tömegközlekedési eszközön, ha mégis muszáj, fogjuk nagyon rövidre. Olvasd el ezt a cikkünket!
- Ha megszakad a vonal, a hívónak kell újra tárcsáznia.
- Téves hívás esetén közöljük, hogy rossz számot hívott az illető, ha pedig mi tévedtünk, kérjünk elnézést.
- Mosolyogj – így a hangod is kellemesebb lesz.
Amire szükséged lehet
- telefon
Figyelmeztetések
- Moziban, kórházban, orvosnál, színházban stb. kapcsold ki a telefont.