Módosítások
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell e-mail marketing dizájnt kialakítani? == Az ízléses és jól kinéző dizájn nem csak esztétikai szempontból fontos az e-mail marketing esetében, ha…”
== Hogyan kell e-mail marketing dizájnt kialakítani? ==
Az ízléses és jól kinéző dizájn nem csak esztétikai szempontból fontos az e-mail marketing esetében, hanem komoly szerepe lehet annak hatékonyságában is. Amellett, hogy a dizájnnak mindig illeszkednie kell a márkához, a mondanivalóhoz és a célcsoporthoz, az egyik legfontosabb szempont, hogy minden dizájn elem a konverziós célt támogassa, amit el szeretnénk érni, legyen az regisztráció, hírlevélre való feliratkozás vagy online vásárlás.
== Lépések ==
# '''Használjuk a meglévő arculati elemeket!''' A dizájn szempontjából elsődleges irány a márka vagy termék arculata, melyet az e-mailnek is tükröznie kell. Ez elsősorban a logó kiemelését jelenti a levél elején, illetve az arculati színek és betűtípus használatát. Ez elsősorban a hitelesség szempontjából fontos, hogy a címzett biztosan tudja, hogy ez nem egy spam, illetve konverziós szempontból is értékes lehet, hiszen így elkerülhetjük, hogy azonnal töröljék üzenetünket.
# '''Milyen betűtípussal írjuk a levelet?''' Amennyiben az arculatnak része egy meghatározott betűtípus, akkor használjuk azt. Ha viszont van mozgásterünk, akkor próbáljunk meg talpas betűtípust választani, mert az jobban vezeti a szemet. Illetve a levelező rendszerek nem minden betűtípust jelenítenek meg, ezért mielőtt még a kreativitás elragadna minket, győződjünk meg róla, hogy a kiválasztott betűtípus minden levelezőrendszerben jól működik!
# '''Legyünk tömörek, és vizuálisan is emeljük ki a legjobb ajánlatunkat vagy a legmeggyőzőbb érvünket!''' A kevesebb néha több alapon, röviden, tömören, kiemelésekkel vezetve az olvasót fogalmazzuk meg az ajánlatunkat!
# '''Hatásos kattintó (call to action) gomb kialakítása!''' Ez az e-mail legfontosabb része, mellyel rávesszük a címzettet, hogy megtegye, amit kérünk tőle. Ennek nagyon hangsúlyosnak és szembetűnőnek kell lennie, hogy soha ne kelljen keresgetnie az olvasónak. Az igazán szép dizájnban készült levelekben a kattintó gombok stílusos és hangsúlyos részei a levélnek, azonban arra mindig figyelni kell, hogy a dizájn soha nem mehet a hatékonyság rovására. Tehát hangsúlyos legyen és figyelemfelkeltő, de illeszkedjen a levél többi részéhez is!
# '''Használjunk responsive e-mail dizájnt!''' Ma már sokan tableten vagy okostelefonon nézik az e-mailjeiket, ezért fontos, hogy olyan dizájnt használjunk, amely mobilon nézve sem csúszik szét, és a betűméret sem túl kicsi ahhoz, hogy jól olvasható legyen. A legfontosabb viszont, hogy a call to action gomb elég nagy legyen ahhoz, hogy mobilon is könnyedén „lenyomható” legyen, és a levélben inkább kisebb méretű képeket használjunk a gyorsabb betöltődés érdekében.
# '''Érdemes mindig egy sima szöveges változatot is megadni az e-mailben!''' Vannak, akik régebbi rendszereket használnak, vagy bármilyen más okból nem jelenik meg számukra a HTML kód, ezért ha azt akarjuk, hogy biztosan mindenki lássa az e-mail tartalmát, akkor adjunk meg egy sima szöveges változatot is!
== Tippek ==
* Fontos méretbeli szempont, hogy az e-mail maximum 600 pixel széles legyen, mivel ez az optimális méret, amit még görgetés nélkül egyben megjelenítenek a levelezőprogramok az olvasók számára.
* Nem érdemes a levelet tetőtől talpig képként megjeleníteni, mivel a legtöbb levelező rendszer, csak akkor nyitja meg a képeket, ha a felhasználó rákattint a „Képek letöltése” gombra. Enélkül azonban egyáltalán nem jelenik meg a levelünk, ezért a fontosabb tartalmak esetében (headline, call to action) kerüljük a képes megjelenítést!
* Figyeljünk oda a grafikus elemek méretére is, mivel, ha túl nagy formátumúak, akkor lassan tölti be őket a levelezőprogram, így nagyobb az esélye, hogy a címzett elunja magát, és egyszerűen törli az e-mailt!
== Amire szükséged lehet ==
* E-mail marketing szakértő cég vagy tanácsadó
== Figyelmeztetések ==
* Kerüljük az olyan alapvető hibákat, mint a piros színű kattintó gomb, ami, bár elég feltűnő, de a tiltás és elutasítás színe, így nem szívesen kattintanak rá az emberek, mert már megszokták, hogy az mindig valami rosszat jelent a neten (pl. vírusveszély).
* Ne a levél legaljára tegyük a kattintó gombot! Mivel egy hosszabb levél esetében akár 10 cm-re is lehet a levél alja, és mobil eszközökön nézve viszonylag sokat kell legörgetni a végéig, ezért ne tegyük alulra a call to action gombot, mert ezzel jelentősen rontjuk az e-mail marketing levél konverziós esélyeit! Ha kell, használjunk több kattintó gombot, egyet feljebb a levél első egyharmadánál vagy felénél, egyet pedig a végén.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/jol-nezzunk-ki/230 Jól nézzünk ki!]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal Levélszemét hozzájárulással]
* [http://masstransmit.com/broadcast_blog/designing-great-emails-%E2%80%94-10-tips/ 10 tipp a jó e-mail marketing levélhez (angol)]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
Az ízléses és jól kinéző dizájn nem csak esztétikai szempontból fontos az e-mail marketing esetében, hanem komoly szerepe lehet annak hatékonyságában is. Amellett, hogy a dizájnnak mindig illeszkednie kell a márkához, a mondanivalóhoz és a célcsoporthoz, az egyik legfontosabb szempont, hogy minden dizájn elem a konverziós célt támogassa, amit el szeretnénk érni, legyen az regisztráció, hírlevélre való feliratkozás vagy online vásárlás.
== Lépések ==
# '''Használjuk a meglévő arculati elemeket!''' A dizájn szempontjából elsődleges irány a márka vagy termék arculata, melyet az e-mailnek is tükröznie kell. Ez elsősorban a logó kiemelését jelenti a levél elején, illetve az arculati színek és betűtípus használatát. Ez elsősorban a hitelesség szempontjából fontos, hogy a címzett biztosan tudja, hogy ez nem egy spam, illetve konverziós szempontból is értékes lehet, hiszen így elkerülhetjük, hogy azonnal töröljék üzenetünket.
# '''Milyen betűtípussal írjuk a levelet?''' Amennyiben az arculatnak része egy meghatározott betűtípus, akkor használjuk azt. Ha viszont van mozgásterünk, akkor próbáljunk meg talpas betűtípust választani, mert az jobban vezeti a szemet. Illetve a levelező rendszerek nem minden betűtípust jelenítenek meg, ezért mielőtt még a kreativitás elragadna minket, győződjünk meg róla, hogy a kiválasztott betűtípus minden levelezőrendszerben jól működik!
# '''Legyünk tömörek, és vizuálisan is emeljük ki a legjobb ajánlatunkat vagy a legmeggyőzőbb érvünket!''' A kevesebb néha több alapon, röviden, tömören, kiemelésekkel vezetve az olvasót fogalmazzuk meg az ajánlatunkat!
# '''Hatásos kattintó (call to action) gomb kialakítása!''' Ez az e-mail legfontosabb része, mellyel rávesszük a címzettet, hogy megtegye, amit kérünk tőle. Ennek nagyon hangsúlyosnak és szembetűnőnek kell lennie, hogy soha ne kelljen keresgetnie az olvasónak. Az igazán szép dizájnban készült levelekben a kattintó gombok stílusos és hangsúlyos részei a levélnek, azonban arra mindig figyelni kell, hogy a dizájn soha nem mehet a hatékonyság rovására. Tehát hangsúlyos legyen és figyelemfelkeltő, de illeszkedjen a levél többi részéhez is!
# '''Használjunk responsive e-mail dizájnt!''' Ma már sokan tableten vagy okostelefonon nézik az e-mailjeiket, ezért fontos, hogy olyan dizájnt használjunk, amely mobilon nézve sem csúszik szét, és a betűméret sem túl kicsi ahhoz, hogy jól olvasható legyen. A legfontosabb viszont, hogy a call to action gomb elég nagy legyen ahhoz, hogy mobilon is könnyedén „lenyomható” legyen, és a levélben inkább kisebb méretű képeket használjunk a gyorsabb betöltődés érdekében.
# '''Érdemes mindig egy sima szöveges változatot is megadni az e-mailben!''' Vannak, akik régebbi rendszereket használnak, vagy bármilyen más okból nem jelenik meg számukra a HTML kód, ezért ha azt akarjuk, hogy biztosan mindenki lássa az e-mail tartalmát, akkor adjunk meg egy sima szöveges változatot is!
== Tippek ==
* Fontos méretbeli szempont, hogy az e-mail maximum 600 pixel széles legyen, mivel ez az optimális méret, amit még görgetés nélkül egyben megjelenítenek a levelezőprogramok az olvasók számára.
* Nem érdemes a levelet tetőtől talpig képként megjeleníteni, mivel a legtöbb levelező rendszer, csak akkor nyitja meg a képeket, ha a felhasználó rákattint a „Képek letöltése” gombra. Enélkül azonban egyáltalán nem jelenik meg a levelünk, ezért a fontosabb tartalmak esetében (headline, call to action) kerüljük a képes megjelenítést!
* Figyeljünk oda a grafikus elemek méretére is, mivel, ha túl nagy formátumúak, akkor lassan tölti be őket a levelezőprogram, így nagyobb az esélye, hogy a címzett elunja magát, és egyszerűen törli az e-mailt!
== Amire szükséged lehet ==
* E-mail marketing szakértő cég vagy tanácsadó
== Figyelmeztetések ==
* Kerüljük az olyan alapvető hibákat, mint a piros színű kattintó gomb, ami, bár elég feltűnő, de a tiltás és elutasítás színe, így nem szívesen kattintanak rá az emberek, mert már megszokták, hogy az mindig valami rosszat jelent a neten (pl. vírusveszély).
* Ne a levél legaljára tegyük a kattintó gombot! Mivel egy hosszabb levél esetében akár 10 cm-re is lehet a levél alja, és mobil eszközökön nézve viszonylag sokat kell legörgetni a végéig, ezért ne tegyük alulra a call to action gombot, mert ezzel jelentősen rontjuk az e-mail marketing levél konverziós esélyeit! Ha kell, használjunk több kattintó gombot, egyet feljebb a levél első egyharmadánál vagy felénél, egyet pedig a végén.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* [http://www.emailmarketing.hu/tippek/jol-nezzunk-ki/230 Jól nézzünk ki!]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal Levélszemét hozzájárulással]
* [http://masstransmit.com/broadcast_blog/designing-great-emails-%E2%80%94-10-tips/ 10 tipp a jó e-mail marketing levélhez (angol)]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
[[Kategória:Internet]]
[[Kategória:Üzlet-jog]]